Sviatoslav Palamar/Reuters

Comandant adjunct al Regimentului Azov din Mariupol: Salvăm nu doar Ucraina, ci și Moldova

Căpitanul Sviatoslav Palamar, în vârstă de 39 de ani, un comandant adjunct al Regimentului Azov din Ucraina, a prezentat pentru Reuters care este situația în prezent în ultima redută a apărătorilor ucraineni în fața asediului „medieval” al forțelor ruse. Acesta a spus că soldații ucraineni din întreaga țară sunt convinși că salvează nu doar Ucraina, ci și Polonia, Lituania, Letonia, Estonia, Moldova și Georgia.

„Atâta timp cât suntem aici și ținem apărarea… orașul nu este al lor”, a declarat Palamar, citat de Radio Europa Liberă România. El a precizat că încă se duc lupte grele și că sunt bombardați în mod constant.

„Tactica (acum) este ca un asediu medieval. Suntem încercuiți, ei nu mai aruncă multe forțe pentru a sparge linia noastră defensivă. Ei efectuează atacuri aeriene”, a spus el.

El nu a vrut să spună câtă mâncare și muniție le-a mai rămas, pentru a nu ajuta adversarul, dar a precizat că au încă sute de luptători.

„Bineînțeles că resursele noastre nu sunt infinite și sunt tot mai puține cu fiecare zi de lupte intense care trece. Situația este dificilă, dar vom lupta și vom lupta atât timp cât va trebui”, a adăugat militarul.

Acesta a spus că peste 500 de luptători sunt răniți, unii în stare gravă și că nu este o soluție să fie luați prizonieri, deoarece cel mai probabil vor fi uciși. Și în privința civililor, el a spus că sunt cu sutele.

„Le aducem (civililor) mâncare și le verificăm starea de sănătate, dar nu putem sta cu ei din motive evidente: inamicul ar putea pune în scenă o provocare și să spună că… ne ascundeam în spatele civililor”, a completat el.

Un buncăr în care se aflau civili, inclusiv copii, a fost lovit marți de tiruri intense de rachete, iar o femeie în vârstă și un bărbat au fost răniți, a spus el.

„Suntem convinși că salvăm nu doar Ucraina, ci și Polonia, Lituania, Letonia, Estonia, Moldova și Georgia”

Potrivit acestuia, forțele ucrainene care rezistă în Mariupol sunt Regimentul Azov, gărzile naționale, alte brigăzi, pușcașii marini, forțele de securitate maritimă, polițiștii de frontieră și poliția.

Printre luptătorii Azov din oțelărie se numără „ruși, bulgari, un tătar din Crimeea, un grec, evrei, catolici și alții”.

El a spus că principalul său mesaj către lume este să se trezească la amenințarea din partea Rusiei și să înceteze să mai fie blânde cu Moscova:

„Sper că lumea își dă seama acum de greșeala sa… Tot ceea ce fac soldații noștri aici – nu doar în Mariupol, ci și pe teritoriul Ucrainei – suntem convinși că salvăm nu doar Ucraina, ci și Polonia, Lituania, Letonia, Estonia, Moldova și Georgia”.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Colaj NewsMaker

NewsMaker va accepta publicitate electorală. De ce?

Dragi cititori, parteneri și susținători ai NewsMaker,

Se apropie campania electorală pentru alegerile parlamentare, un moment important și o alegere crucială pentru țară. Fideli misiunii noastre, ne dorim ca cititorii noștri să facă o alegere conștientă, informată și liberă. Ca de obicei, vom reflecta campania echilibrat și corect în materialele noastre jurnalistice.

Totodată, am decis ca în cadrul acestei campanii să acceptăm publicitate politică. Pe site vor putea apărea bannere și texte publicitare care reflectă programele candidaților și ale partidelor. Știm că societatea noastră este profund polarizată, iar în campania electorală acest lucru devine și mai evident. De aceea – anticipând întrebări și critici – vrem să vă explicăm deschis și onest de ce am luat această decizie și cum se aliniază ea cu principiile și politica noastră editorială.

De ce are nevoie NewsMaker de publicitate electorală?

NewsMaker este o redacție independent, construită pe transparență și spirit critic. Această independență, însă, nu este gratuită. Presa se confruntă cu dificultăți economice reale – publicul nu este obișnuit să plătească pentru conținut, algoritmii sunt în continuă schimbare, iar noile provocări sunt greu de anticipat și, așa cum arată experiența, inevitabile. Cu alte cuvinte, decizia de a accepta publicitate electorală este una care ține de sustenabilitatea noastră ca redacție.

Publicitatea electorală este o parte legitimă a unui proces democratic. Ea le oferă alegătorilor acces la viziunea candidaților și la programele politice pe care le propun.

Da, dar anul trecut ați refuzat publicitatea electorală!

Așa este. În campania pentru alegerile prezidențiale din 2024 și referendumul constituțional privind aderarea Moldovei la UE, am decis să nu publicăm publicitate politică, sub nicio formă.

De ce? Am considerat că decizia de a combina campania prezidențială cu referendumul constituțional trebuie analizată prin prisma jurnalismului critic. Am rămas neutri și nu ne-am putut permite să devenim un instrument de agitație. Nu am dorit ca paginile site-ului nostru să devină o platformă pentru mesaje manipulatorii cu caracter geopolitic – mai ales cele îndreptate împotriva valorilor pe care le împărtășim: drepturile omului, protecția minorităților, toleranța, diversitatea, democrația, libertatea de exprimare.

Aceste valori nu sunt negociabile. Iar ideea viitorului european al Moldovei nu ar trebui să divizeze țara și să fie folosită în scopuri electorale înguste.

Ce s-a schimbat acum?

Referendumul a avut loc, iar cursul proeuropean a fost consacrat în Constituție. Campania electorală din această toamnă este despre candidați, partide și programele lor – nu despre o nouă modificare a Legii Supreme. În aceste condiții, putem accepta publicitate electorală fără să ne trădăm valorile fundamentale.

Vom accepta publicitate doar de la participanți oficial înregistrați în campanie și doar cu respectarea echilibrului: adică vom publica reclame dacă cel puțin două formațiuni politice sau candidați sunt dispuși să își plaseze materialele la noi. Toată publicitatea va fi marcată clar ca atare, iar spațiile publicitare vor fi distribuite în mod egal și fără favoruri.

Asta înseamnă că pe NewsMaker pot apărea absolut orice declarații ale candidaților și partidelor – fără filtru?

Nu. Am decis să NU publicăm atacuri la adresa altor concurenți și să nu acceptăm conținut care instigă la ură. Vom rămâne consecvenți valorilor noastre editoriale și ne rezervăm dreptul de a accepta doar mesajele electorale care prezintă programe, viziuni și propuneri concrete ale candidaților sau partidelor, fără denigrări. Veți putea distinge clar știrile și materialele jurnalistice de publicitate, pentru că cele din urmă vor fi marcate cu P.

Va influența acest lucru politica editorială?

Nu. Vom continua să verificăm riguros faptele, să adresăm întrebări incomode, să oferim context și să vă ajutăm să înțelegeți evenimentele și realitățile politice în care trăim. Nimeni și nimic nu va influența linia editorială a NewsMaker.

Această decizie este și un act de responsabilitate. Spunem deschis: jurnalismul de calitate nu este posibil fără resurse. Jurnalismul nu este un hobby, ci o profesie. O muncă pentru care angajații primesc salarii oficiale, plătesc impozite, facturi, rate și au dreptul la o viață decentă.


Deci e vorba despre bani?

E vorba despre sustenabilitatea presei independente.

NewsMaker trăiește din ceea ce produce singur. Nu avem patroni politici. Toate sursele de finanțare sunt publice și pot fi consultate pe site. Nu facem compromisuri editoriale și nu facem parte din rețele de influență prin care politicienii, oligarhii sau structuri obscure.

Pentru a continua să existăm, avem nevoie de resurse. Acceptarea responsabilă și echitabilă a publicității politice este o decizie onestă și necesară.

***

Vă mulțumim că ne citiți, ne urmăriți și ne susțineți. Rămânem așa cum ne știți: liberi, îndrăzneți și responsabili.

Cu respect,
Stela Untila
Redactor-șef NewsMaker

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: