Андрей Мардарь / NewsMaker

„Încurajăm CEC să-și revadă decizia”. Ciocoi, despre numărul secțiilor de votare stabilite pentru diasporă

Prim-ministrul interimar, Aureliu Ciocoi, a îndemnat Comisia Electorală Centrală (CEC) să-și revadă decizia din 5 iunie 2021, privind deschidere a doar 139 de secții de votare pentru diasporă. Ciocoi s-a arătat nedumerit de faptul că nu au fost luate în considerație recomandările Ministerului Afacerilor Externe și Integrării Europene (MAEIE).

„În scopul asigurării desfășurării alegerilor parlamentare anticipate din 11 iulie curent, guvernul va face tot posibilul pentru acoperirea financiară a bunei organizări a scrutinului electoral atât în țară, cât și peste hotare. Mai mult, guvernul nu a dat niciun indiciu că nu ar avea capacitatea să acopere cheltuielile pentru deschiderea secțiilor de votare din străinătate, în cazul în care numărul acestora ar fi fost mai mare”, a spus Ciocoi.

De asemenea, Ciocoi regretă că „nu s-a ținut cont de faptul că deschiderea mai multor secții de votare ar fi permis o asigurare mult mai eficientă a măsurilor de protecție și distanțare socială”.

„Pornind de la faptul că CEC are competențele depline de a decide autonom asupra secțiilor de votare din străinătate, încurajăm CEC să-și revadă decizia din 5 iunie 2021, având în vedere recomandările formulate de colegii noștri din cadrul MAEIE, în mod special în cazul țărilor unde s-au format cozi și s-au consumat toate cele 5000 de buletine de vot, chiar și înaintea orei închiderii secților de vot”, a mai spus Ciocoi.

Precizăm că pe 5 iunie, CEC a stabilit organizarea a 139 de secții de votare pentru diasporă. Deși proiectul prevedea deschiderea a 162 de secții de votare, secretarul CEC, Maxim Lebedinschi a propus micșorarea numărului acestora.

În aceeași zi, șefa statului, Maia Sandu, a somat CEC să-ți revadă decizia.

Astăzi, 7 iunie, mai multe partide politice, dar și susținători ai acestora, participă la un protest în fața CEC. Manifestanții solicită conducerii CEC să anuleze hotărârea privind deschiderea unui număr de 139 de secții de votare în diaspora, și nu 190, așa cum a propus Ministerul Afacerilor Externe și Integrării Europene.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Cartum va organiza o conferință dedicată dezvoltării afacerilor online în Moldova

Pe 20 noiembrie 2025 va avea loc o amplă conferință online cu tema: «Cum să lansați și să scalații o afacere online în Moldova». Organizatorul evenimentului este platforma pentru magazine online Cartum, cu sprijinul programului Innovate Moldova, finanțat de Suedia și Regatul Unit. Conferința este destinată antreprenorilor aflați la început de drum și proprietarilor cu experiență ai magazinelor online care doresc să înceapă vânzările online în Moldova și să le dezvolte cu succes.

Despre conferință

Programul conferinței include prezentări ale experților care vor împărtăși sfaturi practice, experiențe și studii de caz reale privind lansarea magazinelor online, organizarea logisticii, configurarea plăților și utilizarea instrumentelor de promovare. Speakerii vor aborda următoarele subiecte:

  • crearea unui magazin online fără cunoștințe tehnice și fără un proces lung de dezvoltare web;
  • alegerea sistemului de plată și a partenerului logistic, abordări eficiente pentru implementarea plăților și livrărilor online;
  • configurarea campaniilor publicitare în Google și în alte canale pentru afacerile de tip e-commerce;
  • greșelile frecvente la lansarea unei afaceri online în Moldova și cum pot fi evitate;
  • particularități, tendințe și perspective ale comerțului electronic din Moldova, comportamentul de cumpărare al publicului local și alte aspecte relevante.

De ce merită să participați

Printre speakeri se numără directori și manageri din cadrul Nova Post Moldova, Adcenter, Paynet, Cartum, Boomerang Agency, programului Innovate Moldova, finanțat de Suedia și Regatul Unit, precum și Roman Balteanu, Platforms Partner Manager în Google Marketing Platform. Temele prezentărilor au fost selectate astfel încât antreprenorii să obțină o imagine completă asupra întregului proces de lansare și dezvoltare a unui magazin online — de la înțelegerea pieței locale până la promovarea afacerii și creșterea vânzărilor. Participanții vor putea nu doar să asculte experții, ci și să le adreseze întrebări în direct. În plus, toți cei care vor participa la conferință vor beneficia de bonusuri, oferte speciale și reduceri din partea speakerilor, pentru un start mai ușor.

Condiții de participare

Conferința este gratuită și se va desfășura online. Înscrierea este disponibilă pe site-ul events.cartum.io. După completarea formularului de înregistrare, veți primi un email de confirmare. În ziua evenimentului, veți primi accesul necesar pentru conectare la conferință.

Despre organizator

Cartum este o platformă internațională pentru crearea magazinelor online fără programare, care combină simplitatea utilizării, integrarea cu servicii locale și suportul antreprenorilor în toate etapele lansării vânzărilor online. Compania deservește peste 12.000 de site-uri ale clienților. Pe platforma Cartum funcționează magazine online din Ucraina, România, Bulgaria, Italia, Polonia și alte țări.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: