Inc. Magazine

Mai puțină birocrație? Guvernul a avizat un proiect legislativ ce va permite antreprenorilor să își înregistreze afacerea de la distanță

Guvernul a avizat un proiect legislativ care va permite extinderea instrumentelor digitale utilizate în relațiile dintre instituțiile statului și agenții economici. Astfel, reprezentanții mediului de afaceri vor interacționa cu autoritățile de la distanță și nu vor mai fi nevoiți să prezinte în formă fizică o serie de documente. 

Printre cele mai importante aspecte ale documentului aprobat de Cabinetul de miniștri în ședința din 13 octombrie se numără:

– Agenții economici vor putea să-și înregistreze și gestioneze afacerile la distanță prin instrumentele electronice puse la dispoziție de instituțiile statului.

– Simplificarea procedurilor de recepționare și eliberare a cererilor și documentelor în format electronic de către autoritățile publice. De asemenea, modificările adoptate vor permite recunoașterea semnăturilor electronice calificate, emise de prestatori calificați din Uniunea Europeană.

– Simplificarea procesului de obținere a semnăturii electronice. Aceasta va putea fi obținută prin intermediul altor instituții decât prestatorii de servicii de certificare. Totodată, proiectul delimitează clar documentele care pot circula doar cu semnătură electronică de documentele în format electronic, care nu necesită această semnătură.

– Eliminarea obligativității agenților economici de a se notifica și înregistra la Centrul Național de Protecție a Datelor cu Caracter Personal. Procedura dată este exclusă în toate cele 28 de țări ale Uniunii Europene din 25 mai 2018.

Proiectul a fost consultat public pe platforma Comisiei Parlamentare Economie, Buget și Finanțe și avizat de către autoritățile și instituțiile publice relevante.

Decizia aprobată azi de Guvern prevede modificarea a 28 de acte normative. Lista acestora poate fi accesată aici. Ajustările normative urmează să fie aprobate în două lecturi de către parlament pentru a intra în vigoare.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Parlamentul se reunește în ședință specială la sfârșitul săptămânii. Anunțul lui Grosu

Parlamentul se va reuni pe 17 august în ședință specială pentru ceremonia de depunere a jurământului de învestire a noilor judecători ai Curții Constituționale. Anunțul a fost făcut de președintele legislativului, Igor Grosu, pe Facebook.

Duminică, 17 august, Parlamentul se va reuni într-o sesiune specială în cadrul căreia va avea loc ceremonia de depunere a jurământului de către judecătorii Curții Constituționale. În acest sens, vineri voi convoca Biroul Permanent al Parlamentului”, a transmis Igor Grosu.

Curtea Constituțională (CC) este constituită din șase judecători, numiți pentru un mandat de șase ani. Doi dintre ei sunt numiți de Parlament, doi de Guvern și doi de Consiliul Superior al Magistraturii. Pe 16 august expiră mandatele a cinci actuali judecători ai Înaltei Curți.

În iunie, Parlamentul i-a numit pentru încă un mandat pe actualii magistrați ai Curții Constituționale Liuba Șova și Nicolae Roșca. La rândul său, Guvernul i-a numit în calitate de judecători ai Înaltei Curți pe ex-ministrul Justiției Sergiu Litvinenco și actuala președintă CC, Domnica Manole. Iar Consiliul Superior al Magistraturii l-a numit pe Ion Malanciuc.

***

Amintim că mandatul actualului Parlament a expirat în data de 11 iulie. Până la data întrunirii legale a noului Parlament, instituția legislativă va putea exercita pe deplin funcțiile de reprezentare, de control și de organizare internă. Funcția de legiferare va fi exercitată în volum restrâns, fiind limitată la adoptarea de legi ordinare, hotărâri și moțiuni simple.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: