Facebook/Maia Sandu

Maia Sandu a îndemnat tinerii din Moldova să rămână în țară și să aleagă profesia de pedagog

Președinta Maia Sandu i-a îndemnat pe viitorii absolvenți de liceu din Republica Moldova să rămână în țară și să aleagă profesia de pedagog. Apelul a fost lansat în cadrul unui eveniment festiv care a marcat încheierea celei de-a doua ediții a Săptămânii Educației și care a reunit circa 4.000 de tineri. „Dacă v-aș spune cât de mult aș vrea să rămâneți acasă, în Moldova, unde, pentru prima dată în mult timp, trăim speranța de a deveni un stat european modern, mi-ați urma sfatul? (…) Dacă v-aș spune că bursele la pedagogie au fost dublate, ați alege să fiți profesor?”, i-a întrebat șefa statului pe tineri.

Pe 25 mai, la Arena Chișinău, a avut loc evenimentul „Învață în Moldova! Fii Pro! Alege să fii profesor!”, desfășurat în cadrul Săptămânii Educației. Potrivit Ministerului Educației, circa 4 000 de absolvenți de liceu din toată țara au participat la eveniment.

„Dacă v-aș spune cât de mult aș vrea să rămâneți acasă, în Moldova, unde, pentru prima dată în mult timp, trăim speranța de a deveni un stat european modern, mi-ați urma sfatul? Dacă v-aș spune că investim circa 500 de milioane de lei în universități, cea mai mare investiție făcută vreodată, ați rămâne să studiați acasă? Dacă v-aș spune că bursele la pedagogie au fost dublate – de la 1600 la 3460 de lei lunar și că după absolvire primiți o indemnizație de 200 de mii de lei ca să predați în localitățile noastre, unde primiți și compensarea cheltuielilor de chirie și utilități, ați alege să fiți profesor?”, a declarat Maia Sandu.

„I-am încurajat să rămână în Republica Moldova și să aleagă profesia de pedagog. M-am bucurat tare mult să văd cu cât entuziasm le-au vorbit absolvenților câțiva profesori tineri. Vă îndemn să ascultați intervențiile lor – transmit optimism și speranță pentru viitor”, a scris șefa statului pe Facebook.

Ministrul Educației și Cercetării, Dan Perciun, a spus că pe parcursul săptămânii responsabilii de la educație au încercat să ofere informații despre sistemul nostru universitar „așa cum este astăzi”.

„Nu așa cum era zece ani în urmă, nu așa cum cred părinții voștri că ar fi, nu așa cum era când au învățat verișorii sau frații voștri mari. Dar așa cum este astăzi, după 5 ani de investiții și modernizare fără precedent. Cu laboratoare și săli de curs noi, cu profesii ale viitorului, cu cămine renovate, cu programe duble cu România, cu programe de studii înnoite, cu profesori cu experiență de ultimă oră pe piața muncii, cu competiție acerbă la unele specialități. Așa imperfect cum este, dar mai puternic și competitiv decât era ieri”, a adăugat Perciun.

Programul evenimentului a inclus și un târg al ofertelor educaționale ale universităților, la care au participat elevi, profesori, părinți și reprezentanți ai instituțiilor de învățământ din țară. 

Campania „Învață în Moldova” a fost lansată în luna februarie de Ministerul Educației și Cercetării, în colaborare cu universitățile publice. Potrivit ministerului, obiectivul campaniei este ca 6 din 10 absolvenți de liceu să fie înmatriculați la universitățile din țară. În cadrul campaniei au fost organizate vizite ale circa 7.000 de absolvenți de liceu și colegiu în instituțiile de învățământ superior din țară, precum și vizite ale reprezentanților universităților în licee și colegii.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Škoda își consolidează poziția: creștere a livrărilor cu 14% și profit de peste un miliard de euro aduc brandul pe locul 3 în Europa

Škoda Auto anunță rezultate financiare impresionante și o creștere record a livrărilor în primele nouă luni ale anului 2025, confirmându-și statutul de unul dintre cele mai profitabile branduri auto de volum din Europa.

Producătorul auto ceh înregistrează o ascensiune semnificativă datorită strategiei sale de electrificare și expansiunii internaționale, în special pe piața din India.

Realizări cheie:

  • Locul 3 în Europa: Škoda și-a consolidat poziția de al treilea cel mai vândut brand auto din Europa (UE27, Marea Britanie, Elveția, Norvegia și Islanda).
  • Livrări record: Numărul total de automobile livrate la nivel global a ajuns la 765.700 de unități, în creștere cu 14,1% față de anul precedent.
  • Profit de peste un miliard de euro: Profitul operațional a crescut la 1,790 miliarde euro (+5,4%), iar veniturile au urcat la 22,344 miliarde euro (+9,5%). Škoda Auto menține o marjă de rentabilitate de 8,0%, confirmând soliditatea modelului său de afaceri.
  • Creștere explozivă în India: Livrările pe piața indiană s-au mai mult decât dublat (+106,1%), atingând un nivel istoric de 49.400 de automobile.
  • Noi facilități de producție: În septembrie a început producția și vânzările modelului Slavia în Vietnam.

Comentarii ale conducerii

Klaus Zellmer, directorul general Škoda Auto:
„Rezultatele solide din primele nouă luni demonstrează că strategia noastră funcționează: creștem profitabil, accelerăm procesul de electrificare și ne extindem la nivel global. Menținerea locului trei în Europa și dublarea livrărilor în India reflectă puterea echipei noastre și încrederea clienților. Avansăm cu încredere pentru a modela viitorul mobilității.”

Holger Peters, membru al consiliului de administrație Škoda Auto pentru finanțe, IT și juridic:
„Rezultatele noastre rămân foarte solide. Creșterea profitului operațional cu 5,4% demonstrează baza puternică a modelului nostru de afaceri. În plus, continuăm să identificăm oportunități de reducere a costurilor, ceea ce ne oferă încredere că putem menține această tendință pozitivă.”

Viitorul: Mobilitate electrică accesibilă

Škoda pregătește activ portofoliul său pentru era mobilității electrice.

  • Epiq, modelul următor: Următorul pas important va fi lansarea noului crossover urban complet electric Epiq, care va deveni modelul de intrare în gama electrică. Prețul său va fi comparabil cu cel al modelului pe benzină Kamiq.
  • SUV de familie mare: Este în dezvoltare versiunea de serie a conceptului Vision 7S — un SUV mare, complet electric, cu 7 locuri.

Situația în Republica Moldova

Conform datelor prezentate de DAAC Hermes, importatorul oficial Škoda în Republica Moldova, marca ocupă locul 2 pe piața auto națională în perioada ianuarie–septembrie 2025, cu 874 de automobile vândute, reprezentând 12% cotă de piață.

Cele mai populare modele Škoda în Moldova în 2025:

  • Kodiaq – 307 unități (+15%) – lider în segmentul SUV-urilor de familie;
  • Superb – 152 unități (−16%) – cel mai bun sedan de afaceri sau de familie din clasa sa;
  • Karoq – 128 unități (+49%) – modelul cu cea mai rapidă creștere.

Aceste date arată că cumpărătorii moldoveni preferă SUV-urile și sedanurile de business, iar Škoda își consolidează imaginea de marcă fiabilă, cu o gamă variată de modele.

Comentariul reprezentantului DAAC Hermes

Maxim Buzdugan, directorul mărcii Škoda în Moldova:
„Rezultatele brandului Škoda la nivel global în primele 9 luni sunt impresionante, iar prognoza pentru acest an este de aproximativ 1 milion de automobile livrate. Piața auto din Moldova este, de asemenea, în creștere, însă concurența devine tot mai intensă. Strategia noastră este să oferim nu doar produse excelente, ci și servicii de calitate. Suntem singura marcă auto cu două showroomuri moderne în capitală, iar la sfârșitul anului vom inaugura al doilea nostru centru multifuncțional de service, pe Calea Ieșilor 14, pentru confortul clienților noștri.”

Descoperă ce modele Škoda sunt disponibile chiar acum!

Vrei să vezi ce automobile Škoda poți comanda imediat în Republica Moldova? Intră acum pe Stocul Škoda și descoperă ofertele actuale – modele disponibile pe loc, versiuni echipate complet și prețuri actualizate.
https://stock.skoda.md/md

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: