Kizil Bayrak

O variantă a tulpinii indiene de COVID-19, descoperită în România. Autoritățile au demarat o anchetă epidemiologică

O variantă a tulpinii indiene de COVID-19, alta decât cea care ar fi dus la criza din India, a fost identificată într-un focar din județul Brașov, informează Digi24

Potrivit sursei citate, Ministerul Sănătății din România investighează un focar de coronavirus în rândul unor angajați în construcții din județul Brașov. Este vorba despre opt persoane sosite din India. Cinci persoane au fost confirmate cu infecția SARS-CoV-2, iar alte trei persoane sunt testate negativ.

Potrivit autorităților, a fost identificată o variantă „indiană”, B.1.617.2, la o persoană de 26 de ani, care a ajuns în România în urmă cu aproximativ o lună.

„La data recoltării, 26 aprilie, cazul era simptomatic (tuse), cu formă clinică ușoară. Persoana s-a prezentat la laborator pentru recoltare la cerere. Potrivit Institutului Național de Sănătate Publică, varianta menționată diferă de cea identificată inițial de PHE England care ar fi generat situația epidemiologică actuală din India”, transmit reprezentanții INSP.

Menționăm că Direcția de Sănătate Publică Brașov a început de urgență o anchetă epidemiologică, aceasta fiind încă în curs de desfășurare.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

colaj NewsMaker

Franța vrea să introducă româna ca limbă străină obligatorie în școli. Program-pilot în zona Parisului

Româna va fi studiată ca limbă străină obligatorie (LV2) în sistemul public de învățământ preuniversitar din Franța. Ministerul Educației Naționale, Învățământului Superior și Cercetării al Franței, prin intermediul Academiei Créteil, a lansat un program-pilot care vizează integrarea progresivă a limbii române în oferta educațională oficială, transmite CNN.

Prima etapă a programului-pilot este implementată la Collège Aimé et Eugénie Cotton din orașul Le Blanc-Mesnil, departamentul Seine-Saint-Denis, o zonă metropolitană a Parisului, unde trăiește o comunitate numeroasă de vorbitori de română. Potrivit sursei citate, la această instituție de învățământ sunt înscriși deja mai mulți copii vorbitori de română, iar includerea limbii ca materie de studiu obligatorie vine ca o recunoaștere a realității demografice, dar și ca un gest de sprijin pentru păstrarea identității culturale.

Potrivit autorităților franceze, programul se va desfășura pe parcursul mai multor ani și are ca scop extinderea graduală a numărului de elevi care studiază româna, precum și structurarea unui curriculum complet de limba română, adaptat sistemului educațional francez – de la clasele gimnaziale până la finalul liceului (clasa a XII-a).

Ambasada României în Franța a transmis, într-o postare pe Facebook, mulțumiri tuturor celor implicați în lansarea proiectului, cu mențiuni speciale pentru conducerea colegiului, profesorul Alexandru Mardale, elevii, părinții acestora, precum și autoritățile franceze de la nivel central și local.

Dacă proiectul pilot va avea succes, autoritățile franceze iau în calcul extinderea acestuia și în alte școli din regiunile cu populație românofonă, ceea ce ar putea transforma limba română într-o opțiune recurentă pentru elevii din Franța care aleg o a doua limbă străină, alături de cele tradițional studiate – cum ar fi germana, spaniola sau italiana.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: