Наталья Титова

Până la 1 martie vor fi concediați 258 de angajați ai căii ferate a Moldovei

258 de persoane vor fi concediate la întreprinderea Calea Ferată din Moldova până la 1 martie. Majoritatea sunt mașiniști ai trenurilor de călători. Informația a fost confirmată pentru NM de directorul adjunct al companiei feroviare Miron Găgăuz.

Pentru a reduce numărul de angajați la întreprindere, în decembrie a fost creată o comisie care va efectua reducerea în patru etape. 258 de persoane care deserveau trenurile de călători vor fi concediate. Astfel, compania va tăia 201 de conductori, 20 de șefi de tren, 10 deridicatori, nouă depozitari, trei echipatori, șeful rezervei de conductori, maistrul bazei de servicii pentru călători și inspectorul autoturismelor. Potrivit lui Miron Găgăuz, reducerea este o măsură necesară. Acest lucru se datorează faptului că trenurile internaționale de călători nu circulă din martie 2020.

„Direcția principală a trenurilor de călători este Rusia, aceste trenuri au adus companiei zeci de milioane de lei. Înainte de pandemie, șase trenuri mergeau la Moscova și alte două la Sankt Petersburg. Din martie, oamenii care au lucrat la aceste trenuri sunt șomeri. Am găsit alte atribuții pentru ei în cadrul întreprinderii. Când trenurile de călători vor putea circula din nou, nimeni nu știe. Dar de îndată ce se va întâmpla acest lucru, vom putea accepta din nou angajații care vor să se întoarcă ”, a spus Miron Găgăuz.

Oficialul a subliniat că nu toți angajații care au deservit trenurile de călători vor fi concediați, ci doar unii dintre ei. 

Amintim că angajații Căii Ferate din Moldova nu au mai primit salarii din octombrie 2020. Conducerea companiei atribuie acest lucru faptului că, din cauza pandemiei de coronavirus, volumul traficului de pasageri și mărfuri a scăzut.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Hotnews.ro

Ruta feroviară București-Kiev revine după 5 ani de pauză. Trenul va trece prin R. Moldova

În aceste zile va fi făcută prima călătorie feroviară de probă între București și Kiev și, dacă totul va fi bine, trenul internațional va reveni după mai bine de cinci ani de pauză. Nu va mai circula însă prin Suceava și Vadu Siret, ci prin Iași – Chișinău. Cel mai probabil va face peste 30 de ore, transmite Hotnews.

Din România spre Ucraina un singur punct feroviar de frontieră a mai fost folosit când mai circula trenul direct: Vicșani – Vadu Siret, aflat la 50 km de Suceava. De la București la Kiev sunt 1 227 km pe calea ferată și un tren convențional de pasageri făcea 25-26 de ore. Din toată distanța, 500 km erau parcurși pe teritoriul românesc, iar trenul pleca dimineața din Gara de Nord și avea un vagon de dormit al căilor ferate din Ucraina.

Planul din vara lui 2025 este ca trenul să revină, iar prima cursă de probă Kiev – Bucureşti şi retur va fi făcută în această săptămână. În noaptea de 7 spre 8 august. Trenul va pleca din Kiev, iar în noaptea de 8 spre 9 august dinspre Bucureşti către Kiev, prin Chişinău. Cursa de probă va fi făcută cu două vagoane fără pasageri, a declarat secretarul de stat în ministerul Transporturilor al României, Ionel Scrioşteanu.

El a spus, la o conferință de presă din orașul Darabani (judeţul Botoşani), că legătura feroviară directă dintre Kiev şi Bucureşti va fi făcută prin Republica Moldova, prin ataşarea a patru vagoane de călători ale companiei feroviare ucrainene la Trenul „Prietenia” București-Chişinău.

Călătoria va fi lungă: de la București la Chișinău trenul face 13 ore, iar garnitura Chișinău – Kiev face minim 17 ore.

A existat mult timp legătură feroviară directă București – Kiev, realizată mai ales de trenuri care legau Moscova de diverse orașe din Bulgaria (Sofia, Varna, Burgas).

Înainte de război se mai discuta și introducerea unor trenuri de scurt parcurs între Suceava și Cernăuți, dar nu s-a concretizat nimic.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: