Piața Centrală activează conform programului obișnuit, adică în fiecare zi, cu excepția zilei de luni. Administrația spune că Piața Centrală este o piață mixtă. Or, hotărârea Comisiei Naționale Extraordinare de Sănătate Publică, care impune restricții de activitate, se referă la „piețe comerciale”.
Directorul interimar al pieței, Ion Pîntea, a declarat că, atâta timp cât nu există o hotărâre la nivel municipal, nu poate adopta măsuri de sine stătător. „Având în vedere că întreprinderea municipală nu a primit anumite indicații de la autoritățile locale privind sistarea activității sau trecerea la alt program, noi activăm conform programului standard, cu respectarea strictă a normelor de profilaxie sanitare anti-COVID-19 și cu respectarea zilelor sanitare”, a declarat Ion Pîntea pentru IPN.
Cât despre centrele comerciale din adiacentul pieței, directorul spune că acestea sunt întreprinderi private.
Potrivit hotărârii Comisiei Naționale Extraordinare de Sănătate Publică, centrele comerciale din țară nu vor activa în zilele de sâmbătă și duminică. Până pe 1 martie, se restricționează și activitatea piețelor comerciale, care vor fi deschise doar în zilele de marți, joi și sâmbătă, cu excepția piețelor agricole.
Pe 31 mai a fost deschis circulației podul peste calea ferată de pe drumul de ocolire a municipiului Bălți. Potrivit Ministerului Infrastructurii, acesta a fost reconstruit integral. Lucrările de reparație, demarate în octombrie 2024, au costat aproximativ 31,6 milioane de lei. Conform ministerului, durata de viață a podului este estimată la cel puțin 100 de ani. La ceremonia de inaugurare au participat președintele Parlamentului Igor Grosu și ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale Vladimir Bolea.
„Începând de astăzi, șoferii vor circula pe un pod sigur, dotat cu: parapet de siguranță și parapet pietonal protejate cu zinc, rezistente la coroziune; rosturi de dilatație moderne, adaptate la schimbările de temperatură; îmbrăcăminte rutieră din beton asfaltic turnat în două straturi; sistem dirijat de evacuare a apelor pluviale”, au comunicat reprezentanții Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, pe 31 mai. Potrivit ministerului, durata de viață a noii structuri este estimată la cel puțin 100 de ani.
Președintele Parlamentului, Igor Grosu, a spus că podul a fost „construit de la zero în timp record – 6 luni”. „Podul peste calea ferată, de pe traseul Chișinău-Orhei-Bălți, este un pod demult așteptat, construit conform ultimelor standarde europene. (…) Pe lângă faptul că este o arteră importantă de ocolire a orașului, podul a deschis acum drum direct și către Zona economică liberă Bălți. Până acum, antreprenorii și muncitorii din zonă erau nevoiți să facă un drum de ocolire, ceea ce însemna timp și bani irosiți”, a menționat Grosu.
Administrația de Stat a Drumurilor a raportat că pasajul peste calea ferată are o lungime de 76,21 metri și o lățime totală de 12,30 metri. Acesta include patru deschideri și două trotuare pietonale, fiecare cu o lățime de 1,0 metru. Lucrările de reparație, demarate în octombrie 2024, au o valoare totală de circa 31 635,42 mii lei. Potrivit Administrației, banii au fost alocați din Fondul Rutier.
„Vom continua cu reabilitarea podului peste râul Răut, astfel încât întreaga centură a municipiului Bălți să corespundă celor mai înalte standarde de circulație rutieră”, a declarat ministrul Vladimir Bolea.
Ministerul Infrastructurii a precizat că lucrările de reabilitare au loc în două etape: prima etapă a prevăzut reparația pasajului peste calea ferată, iar cea de-a doua etapă presupune reparația podului peste râul Răut: „Podul peste râul Răut și pasajul peste Calea Ferată sunt de o importanță strategică, fiind parte integrantă a centurii municipiului Bălți. Acestea au fost date în exploatare la începutul anilor ’70, însă, în urma constatării deteriorărilor semnificative s-a impus necesitatea stringentă a reabilitării”.
Igor GrosuMinisterul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii MoldovaIgor GrosuMinisterul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii MoldovaMinisterul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii MoldovaIgor Grosu