Mihai Armas

Turcia a închis spațiul aerian pentru FlyOne Armenia. Reacția companiei low-cost din Moldova

Turcia fără o notificare prealabilă a închis spațiul aerian către Europa pentru compania aeriană FlyOne Armenia. Declarația a fost făcută de șeful consiliului de administrație al transportatorului aerian Aram Ananian, scrie Interfax. FlyOne Armenia este compania fiică a companiei aeriene low-cost din Republica Moldova FlyOne. Pentru NM, președintele Consiliului de administrație al FlyOne Vladimir Cebotari a declarat că este o situație care nu vizează o anumită companie, dar ține de relațiile Turcia-Armenia. 

Din motive necunoscute nouă și fără niciun motiv aparent, autoritățile aviatice turce au anulat permisiunea acordată anterior FlyOne Armenia de a opera zboruri către Europa prin spațiul aerian turc. Anularea a fost efectuată fără o notificare prealabilă, ceea ce a pus compania aeriană și pasagerii noștri în fața unui fapt”, a comunicat Ananian pentru Interfax.

Ananian a mai declarat că avionul FlyOne, aflat pe ruta Paris-Erevan, a efectuat o aterizare de urgență la Chișinău, adăugând că reprezentanții companiei aeriene iau măsuri în legătură cu incidentul.

Pe rețelele de socializare au apărut imagini cu pasagerii cursei. Aceștia ar fi rămas blocați la bord timp de aproximativ două ore.

Noi suntem în avion. (…) Noi nu am ajuns acolo unde ne trebuie. Noi am zburat la Chișinău și stăm de o oră în avion”, a spus o femeie, mai târziu publicând și alte imagini de la fața locului.

Ulterior, pentru TASS, Ananian a menționat că pasagerii cursei Paris-Erevan, care a aterizat la Chișinău din cauza blocării spațiului aerian al Turciei, au fost duși în Armenia.

Pentru NM, președintele Consiliului de administrație al FlyOne Vladimir Cebotari a declarat că „este o situație care nu vizează o anumită companie, dar este o situație cu componente politice, ce ține de relațiile a două state”.

Noi nu putem să comentăm aspectele politice”, a adăugat Cebotari. „Dar, cursele aeriene, deși cu unele mici ajustări, sunt și vor fi operate iar pasagerii vor beneficia de serviciile de transport din plin”, a precizat Vladimir Cebotari.

***

FlyOne este o companie aeriană low-cost din Republica Moldova, fondată la 28 martie 2016. Compania a fost fondată în anul 2015. Soția ex-ministrului Justiției Vladimir Cebotari, Maria Cebotari, deține 40% din acțiunile companiei. Inna Maleca deține alte 40%, iar directorul companiei, Mircea Maleca și Mariana Tabuică – câte 10%.

În anul 2021, și-a început activitatea compania fiică – FlyOne Armenia.

În decembrie 2022, Vladimir Cebotari declara că FlyOne Airlines a fost certificată în calitate de operator avia și a obținut licență de activitate din partea Autorității Aeronautice Civile Române. Cebotari a precizat că grupul de companii FlyOne va fi constituit din trei companii: FlyOne Moldova, FlyOne Armenia și compania românească FlyOne Airlines. „Acest lucru ne va permite extinderea spre piețele din țările UE, cu care UE are acorduri privind spațiul aerian deschis. De asemenea, ne va acorda acces spre piața internă a UE”, a explicat Cebotari.

În aprilie 2023, FlyOne a anunțat că își lărgește flota cu care va opera curse din Moldova. Potrivit directorului general al companiei aeriene Mircea Maleca, FlyOne planifică să își extindă rețeaua sa de zboruri din și spre Chișinău. În sezonul de vară, FlyOne va opera din Chișinău către/dinspre 29 de destinații precum: Larnaca, Valencia, Berlin, Madrid, Tbilisi, Roma, Milano, Munchen, Amsterdam, Frankfurt, Tel Aviv, Londra (Luton & Stansted), Parma, Verona, Dublin, Lisabona, Paris, Istanbul, Erevan, Bruxelles, Dusseldorf, Nisa, Barcelona, Antalya, Heraklion, Sharm El-Sheikh, Hurghada, Tivat, Tirana.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Максим Андреев / NewsMaker

PAS – „lider” în utilizarea resurselor administrative în campania electorală: constatările Promo-LEX în prag de alegeri

Partidul de guvernământ Acțiune și Solidaritate (PAS) este vizat cu cele mai multe cazuri de utilizare a resurselor administrative în campania pentru alegerile parlamentare, potrivit raportului Promo-LEX prezentat pe 26 septembrie, în ultima zi de campanie electorală. Raportul mai arată cheltuieli neraportate de aproape 700 de mii de lei în rândul mai multor concurenți electorali – bani folosiți în special pentru publicitate online, transport și plata agitatorilor. Perioada monitorizată cuprinde 11–24 septembrie.

Potrivit observatorilor, campania electorală a fost una foarte activă. În perioada raportată, concurenții electorali au desfășurat aproape 2.000 de evenimente — cu 50% mai multe decât la începutul campaniei. Cel mai des au distribuit materiale informative (68%) și s-au întâlnit cu alegătorii (22%). Cei mai activi au fost PAS și Blocul Electoral „Patriotic”.

Promo-LEX a documentat 84 de cazuri de utilizare a resurselor administrative, dintre care 66 la PAS. Blocul „Patriotic” a înregistrat opt cazuri, Blocul „Alternativa” – cinci, Partidul „Coaliția pentru Unitate și Bunăstare” (CUB) – trei, iar „Liga Orașelor și Comunelor” (LOC) și Partidul Național Moldovenesc (PNM) câte unul fiecare. Încălcările țin de atribuirea meritelor pentru proiecte finanțate din bugetul de stat, folosirea spațiilor instituțiilor publice pentru activități electorale, implicarea primarilor și funcționarilor publici în campanie în timpul programului de lucru și organizarea întâlnirilor cu angajați din sectorul bugetar.

În perioada 8–21 septembrie, concurenții electorali au declarat venituri în valoare totală de 23,8 milioane de lei, provenite în principal din donații ale persoanelor fizice (67%), juridice (16%) și din donații materiale (10%). În aceeași perioadă, formațiunile politice au cheltuit 23 de milioane de lei, cel mai des pentru publicitate la televiziune și radio (44%), materiale promoționale (22%), publicitate online (10%) și reclame pe rețelele sociale (7%). Totodată, concurenții nu au raportat cheltuieli de cel puțin 693 de mii de lei, bani folosiți pentru publicitate pe rețelele sociale, transport, deplasări peste hotare și remunerații pentru agitatori. Cele mai mari neconcordanțe au fost depistate la PAS (43% din sumă).

Printre alte nereguli observate se numără: plasarea publicității în locuri interzise, implicarea unor terți (inclusiv rețele coordonate din Rusia și ONG-uri), precum și utilizarea limbajului instigator la ură, cu declarații homofobe, sexiste și xenofobe din partea unor politicieni.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.


Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: