Victoriabank, în parteneriat cu IBA Group și Visa, au lansat aplicația inovativă tapXphone, care transformă un smartphone într-un terminal de plată POS
Full Article 3 minutes read

Victoriabank, în parteneriat cu IBA Group și Visa, au lansat aplicația inovativă tapXphone, care transformă un smartphone într-un terminal de plată POS

IBA Group, o companie IT din Belarus, în parteneriat cu Visa și Victoriabank au lansat aplicația inovativă tapXphone pe baza tehnologiei Tap to Phone, care transformă un smartphone într-un terminal de plată POS. În prezent, această tehnologie este implementată în câteva rute de autobuze și troleibuze din capitală.

Metoda de plată Tap to Phone este unică prin faptul că nu necesită echipament special, cu excepția smartphone-urilor, ce au fost deja distribuite taxatorilor. Astfel, telefoanele pot fi utilizate în calitate de terminale de plată, oferind utilizatorilor posibilitatea de a plăti rapid și în siguranță pentru călătorie cu cardul contactless, smartphone-ul, ceasul inteligent, brățara de fitness sau alt dispozitiv ce acceptă modulul NFC. Plata se efectuează într-o fracțiune de secundă, după care indicatorii de pe smartphone-ul taxatorului se luminează și apare o confirmare a plății cu succes.

Totodată, aplicația este foarte sigură, deoarece în timpul tranzacțiilor informațiile titularului cardului și informațiile PIN sunt ambele securizate în smartphone prin criptare end-to-end.

Tehnologia Tap to Phone poate fi utilizată pe anumite rute ale unor troleibuze și autobuze din Chișinău, și anume: autobuzele 19, 26, 33 și troleibuzul 10. Taxatorii au la îndemână un smartphone ușor, care le facilitează procesul de muncă și le oferă o soluție smart de plată.

Implementarea tehnică a fost asigurată de compania IT IBA Group, care a lansat cu succes un proiect similar în Belarus în 2020, dotând toate autobuzele dintr-un oraș cu aplicația tapXphone.

Experiența noastră în implementarea sistemelor de plată demonstrează că pasagerii sunt bucuroși să plătească pentru călătorii folosind metode convenabile și familiare fără contact – carduri bancare, smartphone-uri și brățări. În același timp, tehnologia le este, de asemenea, convenabilă transportatorilor: este mai rapid și mai ușor pentru ei să utilizeze tapXphone decât să doteze transportul cu echipament”, a adăugat Vadim Smotryaev, Directorul departamentului tehnic al IBA Grup.

„Victoriabank își consolidează poziția de pionierat în inovații, colaborând cu companii de top, pentru a oferi oamenilor cele mai noi tehnologii, care, într-un final, le face viața mai ușoară. Tranzacțiile prin aplicația tapXphone sunt sigure, rapide și comode, practicate în multe orașe europene, și suntem extrem de bucuroși că de acest serviciu modern și practic vor beneficia și oamenii din Moldova. Avem convingerea că viitorul banking-ului ține de digitalizare, agenda noastră are drept prioritate identificarea și oferirea celor mai bune soluții din acest domeniu”, a declarat președintele Victoriabank, Bogdan Pleșuvescu.

Victoriabank este unul dintre cele mai recunoscute branduri din Republica Moldova. În 2018, Banca Transilvania, cel mai mare grup financiar din România, a devenit acționar majoritar al Victoriabank, alături de BERD. Instituția bancară traversează un proces complex de change management și de transformare culturală, iar investițiile în platformele digitale rămân o prioritate, acestea reprezentând viitorul. Potrivit statisticilor publice ale Băncii Naționale a Moldovei, Victoriabank este banca sistemică cu procentul cel mai mare de tranzacții efectuate de clienți fără numerar din numărul total de operațiuni bancare.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: