filarmonica
Дарья Слободчикова

Viitorul clădirii Filarmonicii Naționale rămâne incert. Autoritățile vor contracta o companie care va înlătura elementele degradante

Ședința grupului de lucru s-a desfășurat lângă clădirea Filarmonicii Naționale „Serghei Lunchevici” și a fost prezidată de șeful Inspectoratului General pentru Situații de Urgență (IGSU) general-maiorul Mihail Harabagiu. În cadrul acesteia au participat și reprezentanți ai Ministerului Educației Culturii și Cercetării, Ministerului Economiei și Infrastructurii, Ministerul Apărării, Inspecției de Stat în Construcții, ai Agenției de Supraveghere Tehnică, dar și directorul Filarmonicii Naționale.

În cadrul ședinței reprezentantul Ministerului Economiei și Infrastructurii a prezentat raportul tehnic de expertiză, unde experții în domeniu s-au expus asupra părții tehnice a edificiului.

Totodată, în baza raportului prezentat, grupul de lucru a luat decizia de a demara etapa de demontare parțială a părților avariate din construcția edificiului. În acest sens, Ministerul Educației Culturii și Cercetării va solicita autorității publice locale autorizația de rigoare.

Activitățile respective vor fi organizate în baza unui proiect de organizare a executării lucrărilor de desființare a părților constructive avariate. În acest sens va fi contractată o campanie specializată pentru eliminarea tuturor elementelor degradante. După finalizarea acțiunilor de demontare și evacuare a deșeurilor, experții vor analiza edificiul și se vor expune asupra ulterioarelor acțiuni posibile în cazul Filarmonicii Naționale.

În continuare situația va fi gestionată de conducerea IGSU, iar la fața locului pe parcursul funcționării grupului de lucru în gestionare situației, va activa Statul Major al Inspectoratului.

Amintim că incendiul de la Filarmonica Națională „Serghei Lunchevici” s-a produs pe 24 septembrie. Pompierii au luptat cu focul până a doua zi, însă flăcările au distrus practic în totalitate clădirea, inclusiv numeroase instrumente muzicale și biblioteca instituției, unde erau păstrate partituri valoroase.

Ulterior, Ministerul Finanțelor a deschis un cont pentru colectare de fonduri în scopul reconstrucției clădirii. Conform celor mai recente date, au fost încasate mijloace bănești în sumă totală de 754.514,71 lei, dintre care: 753.274,80 lei și 62,64 euro.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Colaj NM

Serviciul Vamal va avea un nou șef. Alexandru Iacub va prelua o nouă funcție

Pe 5 noiembrie, Guvernul Munteanu a aprobat eliberarea lui Alexandru Iacub din funcția de director al Serviciului Vamal. În locul său, a fost numit Radu Vrabie. În același timp, cabinetul de miniștri a aprobat numirea lui Alexandru Iacub în funcția de secretar general adjunct al Guvernului.

La ședința cabinetului de miniștri s-a propus și aprobat eliberarea lui Alexandru Iacub din funcția de director al Serviciului Vamal, începând cu 5 noiembrie, în baza cererii sale de demisie. Menționăm că, pe 4 noiembrie, Iacub a anunțat că pleacă de la Serviciul Vamal. La ședința Guvernului, ministrul Finanțelor, Andrian Gavriliță, a declarat că Alexandru Iacub „rămâne un membru foarte important al echipei”. „El nu pleacă. (…) El trece într-un nou rol, să zic așa, nu mai puțin important și relevant. O să ne fie alături în continuare”, a adăugat ministrul.

„Ce a spus domnul ministru Gavriliță e foarte corect. Ne-am întâlnit cu domnul Iacub, am discutat și a avut și el unele dubii, ezitări, dar direcția care și-a asumat-o domnul Buzu e foarte importantă și foarte complexă și cu siguranță are nevoie de o susținere acolo. Mă bucur că domnul Iacub a acceptat această provocare, o provocare pentru dumnealui. (…) O să revenim puțin mai târziu la aprobarea noii funcții a domnului Iacub”, a declarat, la rândul său, premierul Alexandru Munteanu.

Ulterior s-a propus și aprobat numirea lui Radu Vrabie în funcția de director al Serviciului Vamal, începând cu 7 noiembrie. „Domnul Vrabie este un profesionist, cu aproape 20 de ani de experiență, ocupând funcții de conducere în mediul privat și programe de dezvoltare internațională. În ultimii 6 ani, dumnealui a fost vicedirector la câteva echipe care asigurau suportul în modernizarea Serviciului Vamal”, a declarat ministrul Finanțelor, Andrian Gavriliță.

La ședință s-a propus și votat numirea prin transfer a lui Alexandru Iacub în funcția de secretar general adjunct al Guvernului din data de 6 noiembrie.

Menționăm că, la aceeași ședință, Guvernul a aprobat numirea lui Alexei Buzu în funcția de secretar general al Guvernului, începând cu 5 noiembrie.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: