Andrei Mardari / NewsMaker

Alaiba, preocupat de afacerile neloiale din Transnistria: „Avem discuții ca să venim în regim de urgență cu propuneri”

Ministrul Dezvoltării Economice, Dumitru Alaiba, recunoaște că companiile de pe malul drept al Nistrului ar fi defavorizate, în raport cu companiile concurente care activează în regiunea transnistreană. Oficialul susține că autoritățile de la Chișinău cunosc despre concurența neloială din stânga Nistrului și a dat asigurări – Guvernul va găsi soluții. „Discuții în acest sens sunt în derulare”, a declarat ministrul Dumitru Alaiba în cadrul emisiunii „În Context” de la Moldova 1.

„O să fiu de acord. Un aspect ce ține de Transnistria este această concurență neloială și trebuie să recunoaștem. Chiar avem acum unele discuții în derulare, ca să venim în regim de urgență și cu anumite propuneri de modificări, de aranjamente, or atunci când pe o parte a Nistrului un antreprenor care, de exemplu, produce pâine, are costuri de X, iar pe altă parte a Nistrului costurile sunt de 5-7 ori mai joase, este evident că al 2-lea antreprenor este avantajat și câștigă cotă de piață, dar asta nu este corect pentru economie, pentru corectitudinea relațiilor economice”, a declarat ministrul Economiei, Dumitru Alaiba.

Oficialul susține că concurența neloială se face simțită nu doar atunci când este vorba de costuri diferite la energie, dar și de povara fiscală și condițiile de licențiere pe care companiile le au și care sunt diferite pentru antreprenorii de pe cele două maluri ale Nistrului.

„Atunci când, de exemplu, o farmacie, un restaurant, orice domeniu, când aceste 2 companii, de pe ambele maluri ale Nistrului au diferite condiții de a opera, atunci asta se transformă într-o problemă de concurență. Recunosc problema asta. O să venim cu soluții. O să avem discuții și cu vicepremierul pe reintegrare (nr. Oleg Serebrian), pentru că sunt și ramificări de ordin politic, de care trebuie și vom ține cont, dar încă o dată – cel mai important acum pentru noi este să susținem economia corectă și transparentă și asta o să facem”, a conchis ministrul Dumitru Alaiba.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Hotnews.ro

Ruta feroviară București-Kiev revine după 5 ani de pauză. Trenul va trece prin R. Moldova

În aceste zile va fi făcută prima călătorie feroviară de probă între București și Kiev și, dacă totul va fi bine, trenul internațional va reveni după mai bine de cinci ani de pauză. Nu va mai circula însă prin Suceava și Vadu Siret, ci prin Iași – Chișinău. Cel mai probabil va face peste 30 de ore, transmite Hotnews.

Din România spre Ucraina un singur punct feroviar de frontieră a mai fost folosit când mai circula trenul direct: Vicșani – Vadu Siret, aflat la 50 km de Suceava. De la București la Kiev sunt 1 227 km pe calea ferată și un tren convențional de pasageri făcea 25-26 de ore. Din toată distanța, 500 km erau parcurși pe teritoriul românesc, iar trenul pleca dimineața din Gara de Nord și avea un vagon de dormit al căilor ferate din Ucraina.

Planul din vara lui 2025 este ca trenul să revină, iar prima cursă de probă Kiev – Bucureşti şi retur va fi făcută în această săptămână. În noaptea de 7 spre 8 august. Trenul va pleca din Kiev, iar în noaptea de 8 spre 9 august dinspre Bucureşti către Kiev, prin Chişinău. Cursa de probă va fi făcută cu două vagoane fără pasageri, a declarat secretarul de stat în ministerul Transporturilor al României, Ionel Scrioşteanu.

El a spus, la o conferință de presă din orașul Darabani (judeţul Botoşani), că legătura feroviară directă dintre Kiev şi Bucureşti va fi făcută prin Republica Moldova, prin ataşarea a patru vagoane de călători ale companiei feroviare ucrainene la Trenul „Prietenia” București-Chişinău.

Călătoria va fi lungă: de la București la Chișinău trenul face 13 ore, iar garnitura Chișinău – Kiev face minim 17 ore.

A existat mult timp legătură feroviară directă București – Kiev, realizată mai ales de trenuri care legau Moscova de diverse orașe din Bulgaria (Sofia, Varna, Burgas).

Înainte de război se mai discuta și introducerea unor trenuri de scurt parcurs între Suceava și Cernăuți, dar nu s-a concretizat nimic.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: