Biletele pentru taberele de vară din 2025, mai scumpe? Proiectul pe masa Guvernului (DOC)

În 2025, costul maxim al unui bilet în taberele de vară pentru copii și adolescenți ar putea crește cu 7,3% față de anul 2024, conform unui proiect aflat pe ordinea de zi a ședinței Guvernului din 7 mai. Dacă în 2024, costul estimativ pentru o zi la tabăra de odihnă a fost 357 lei și 84 de bani, în 2025 ar putea ajunge la 383 lei și 96 de bani. Conform proiectului, statul va acoperi costurile integrale pentru 25% din bilete, iar restul vor fi vândute cu achitarea a 20% din prețul biletului.

25% din totalul biletelor vor fi acordate gratuit diverselor categorii de copii, inclusiv celor din familii defavorizate, cu dizabilități, sau copii cu performanțe școlare, dar și celor aflați în protecție specială, precum copii orfani sau din servicii de plasament. De asemenea, vor beneficia de bilete gratuite copiii refugiaților, solicitanților de azil și ai veteranilor de război.

Restul biletelor în taberele de odihnă pentru copii şi adolescenţi vor fi comercializate cu achitarea a 20% din prețul biletului.

În proiectul hotărârii de guvern se menționează că „pentru anul 2025, se propune stabilirea costului maxim al unui bilet în taberele de vară pentru copii și adolescenți cu o creștere de 7,3% față de anul 2024”. „Această ajustare este fundamentată pe prognoza principalilor indicatori macroeconomici pentru perioada 2023-2026, luând în considerare rata inflației estimată la 7,3% și necesitatea de a asigura condiții optime pentru organizarea odihnei estivale”, se mai comunică în proiect. Conform proiectului hotărârii de guvern, costul maxim al unui bilet în taberele de odihnă pentru copii şi adolescenţi se va calcula în funcţie de durata schimbului, ținând cont de costul orientativ pentru o zi.

În 2024, costul estimativ pentru o zi petrecută la tabăra de odihnă a fost 357 lei și 84 de bani, iar la tabăra cu sejur de zi – 280 lei și 85 de bani.

În 2025, costul orientativ pentru o zi de odihnă, finanțată din bugetul de stat, la tabăra de odihnă ar putea fi 383 lei și 96 de bani, iar pentru tabăra cu sejur de zi – 301 lei și 35 de bani.

„Costul unui bilet de odihnă pentru un sejur de 10 zile pentru anul 2025 va fi de 3 839 de bani, dintre care statul va acoperi o mare parte din costul biletelor destinate copiilor și în conformitate cu proiectul care este propus pentru discuții publice, 80% din costul biletelor vor fi subvenționați de către stat. Restul, 20% din cost, va trebui să achite părintele”, a comunicat anterior pentru Moldova1 șefa direcției de la Ministerul Educației și Cercetării, Corina Lungu. Conform sursei citate, în 2025, Guvernul propune peste 11 000 de bilete pentru taberele de vară.

NewsMaker by Mihaela Conovali

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

La ce etapă este proiectul de extindere a bulevardului Mircea cel Bătrân? Precizările lui Ceban

Pe 30 iulie au fost finalizate toate procedurile necesare în contextul proiectului de extindere a bulevardului Mircea cel Bătrân. Iar în următoarele luni va fi pregătit proiectul pentru inițierea lucrărilor. Precizările au fost făcute de primarul Chișinăului pe 31 iulie curent. Menționăm că despre intenția de a extinde bulevardul Mircea cel Bătrân din capitală s-a anunțat încă în anul 2020.

Pe 31 iulie, Ion Ceban a anunțat pe Facebook că „s-au finalizat procedurile pentru un proiect de dezvoltare urbană, poate cel mai mare din istoria acestei țări”. „Este vorba despre proiectul de dezvoltare a trei artere importante: prelungirea bulevardului Mircea cel Bătrân, strada Industrială și strada Mesager”, a menționat Ceban.

El a adăugat că este un proiect în valoare de 1,5 miliarde lei și că „va fi finanțat din diferite surse, dar preponderent prin diferite instrumente financiare ale Uniunii Europene”.

„Mircea cel Bătrân va continua de aici și până la Bucovinei. Va face această conexiune cu Port Mall, cu Arena Chișinău”, a comunicat Ceban, aflat la finalul aleii de pe bulevardul Mircea cel Bătrân. „Ideea este ca bulevardul să continue mai departe. Ieri au fost finalizate toate procedurile. Urmează câteva luni bune ca să pregătim proiectul pentru inițierea lucrărilor și asta va fi în viitorul cel mai apropiat”, a adăugat el.

***

Despre intenția de a extinde bulevardul Mircea cel Bătrân din capitală s-a anunțat încă în anul 2020.

Menționăm că, pe 30 iulie 2025, Primăria Chișinău a prezentat proiectul care vizează bulevardul Mircea cel Bătrân, strada Industrială și strada Mesager. Proiectul prevede extinderea bulevardului cu aproape 2 km și amenajarea a șase benzi de circulație. Lucrările vor viza tronsonul cuprins între strada Ion Dumeniuc și strada Bucovinei. Elementul-cheie al proiectului este construcția a două sensuri giratorii. Planul mai prevede amenajarea a nouă stații pentru transportul public, precum și construcția unui pasaj subteran. A doua parte a proiectului constă în extinderea străzii Mesager, unde este planificată construirea unui nou segment de drum lung de 1,5 km. Al treilea proiect vizează modernizarea completă a străzii Industrială, cu o lungime de aproximativ 3,9 km. Proiectul include construirea unui nou segment de 300 de metri, cu un pasaj denivelat cu patru benzi peste calea ferată, având o lungime de 56 de metri.

Pe 30 iulie, Consiliul Municipal Chișinău a aprobat proiectul. Iar conform deciziei aprobate, costul total al proiectului este de 74,3 milioane de euro. Finanțarea va consta din două componente principale: un credit de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) în valoare de 68,2 milioane de euro și granturi în sumă totală de 6,1 milioane de euro. Totuși nu se menționa când autoritățile locale vor începe implementarea proiectului. În proiectul deciziei consiliului municipal se preciza doar că finanțarea va fi acordată în tranșe între anii 2025 și 2029. Detalii AICI.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: