Cum o aplicație mobilă ar putea salva un om? Și alte întrebări incomode despre Gardian
Full Article 7 minutes read

Cum o aplicație mobilă ar putea salva un om? Și alte întrebări incomode despre Gardian

Gardian este un start-up din Moldova care deja de câteva luni permite locuitorilor din municipiul Chișinău să se protejeze pe sine, dar și pe apropiații lor cu ajutorul unui buton de pe telefonul mobil. O parte din redacția noastră încă se îndoiește, dacă merită cumpărat: cineva consideră că abonamentul anual este exagerat, altcineva își face griji că nu vor veni la timp. Noi am adunat toate întrebările și i le-am adresat direct lui Vladimir Rediboi, unul dintre fondatorii Gardian.

Astfel de aplicații există deja. De ce este nevoie de încă una?

Pe piața din Moldova există câteva aplicații ca aceasta. Gardian face ca principiul de funcționare a acesteia să fie unic. Noi am transformat butonul de alarmă obișnuit, care pur și simplu transmite serviciilor coordonatele dumneavoastră GPS, într-o aplicație care permite să vă protejeze atât pe dumneavoastră personal, cât și pe toată familia.

Gardian este un serviciu complex: el permite utilizatorului să se înregistreze rapid și de sine stătător, să aleagă pachetul potrivit, să-i conecteze pe cei apropiați la contul său (și numărul acestora poate fi stabilit de sine stătător), să semneze contractul și să selecteze metoda de plată care este convenabilă (una dintre opțiuni este retragerea automată în fiecare lună a mijloacelor financiare de pe cardul bancar). Configurarea aplicației durează cel mult 10 minute. În rest, nu mai trebuie să vă mai faceți griji pentru ceva – împreună cu Gardian, primiți liniște atât pentru dumneavoastră personal, cât și pentru familia voastră.

Înseamnă că mă puteți urmări prin intermediul aplicației?

Nu, noi nu vă urmărim și nu colectăm informațiile voastre. Conform legislației, noi nu avem acest drept. Dar chiar dacă l-am fi avut, sistemele operaționale Android și iOS nu ne-ar fi oferit o asemenea posibilitate tehnică.

Gardian obține acces la coordonatele GPS ale dumneavoastră doar în momentul apelului (apăsând butonul de alarmă), cum ar fi, de exemplu, aplicația pentru apelarea unui taxi.

Și dacă grupul operativ nu va reuși să vină?

Noi am creat cea mai rapidă metodă de a cere ajutor. Și continuăm să lucrăm pentru ca timpul de așteptare a grupului operativ să fie minim – acum, acesta este de 3-7 minute pe teritoriul orașului Chișinău.

Iată cum funcționează.

În primul rând, grupul operativ recepționează apelul dumneavoastră în doar 15 secunde.

În al doilea rând, la fiecare cinci secunde în timp real, aplicația transmite grupului operativ datele despre locul unde vă aflați și planifică traseul optim pentru a evita ambuteiajele în orele de vârf. Acest lucru permite nu numai să fiți depistat mai repede, dar și să se obțină informații actuale despre locul în care vă aflați. Iar dacă situația vă permite, puteți expedia mesaje grupului operativ chiar în timpul apelului, pentru a-l orienta suplimentar.

Utilizatorul poate și singur să „grăbească” venirea echipajului: trebuie în prealabil să introducă datele despre sine în aplicație, inclusiv o fotografie personală, adresele și fotografiile locurilor unde merge cel mai des și informații despre automobilul propriu, în cazul în care ajutorul va fi necesar, de exemplu, pe drum.

Cu alte cuvinte, noi oferim utilizatorilor cea mai rapidă metodă de a cere ajutor, fără a pierde timp pentru explicații îndelungate (de exemplu, ca și în cazul apelării poliției).

Și în suburbiile municipiului ajungeți în 3-7 minute, la fel ca și în Chișinău?

Deocamdată, echipajele Prosecutor fac de gardă doar la Chișinău. Pentru a ajunge în suburbii, ar avea nevoie de până la 15 minute.

Și dacă se va întâmpla ceva în timp ce grupul operativ va pleca să acorde ajutor?

Noi garantăm că grupul operativ va ajunge până la dumneavoastră cât mai rapid posibil. Dar securitatea totală vă poate fi asigurată doar de o pază personală non-stop.

Cu toate acestea, și dumneavoastră puteți să vă oferiți ajutor. De exemplu, dacă simțiți că ați ajuns într-o situație potențial periculoasă, puteți apela în prealabil Gardian.

Dacă însă apelați Gardian în momentul incidentului, trebuie să faceți tot posibilul pentru a tărăgăna faza acută a conflictului ori să vă distanțați de pericol.

Și dacă telefonul nu este conectat la internet?

Pentru ca aplicația să funcționeze, este nevoie de un telefon încărcat, acces la internet și autorizația pentru utilizarea geolocației (while using).

Vladimir Garr Rediboi

Dacă însă a dispărut internetul ori s-a descărcat telefonul după ce s-a apăsat butonul de alarmă?

Repet: în momentul apelului, coordonatele dvs. se transmit la fiecare 5 secunde. Dacă ați rămas fără legătură telefonică, grupul operativ va utiliza ultimele date pe care le-a obținut. Împreună cu profilul completat, căutările nu ar trebui să fie o problemă nici măcar în cazul pierderii conexiunii.

Dar se poate întâmpla că Gardian nu va avea un echipaj liber?

Nu. Pe teritoriul orașului sunt mereu de gardă grupuri operative care, în caz de apel, vor putea ajunge în doar câteva minute în orice punct din Chișinău.

De ce doar un abonament anual? Și dacă abonatul nu va folosi niciodată aplicația?

Modelul nostru de afaceri permite să facem acest serviciu cât mai accesibil. Abonamentul anual ne oferă posibilitatea să ne planificăm activitatea asupra aplicației pe o perioadă lungă, iar numărul de abonamente – să știm cum să întreținem și când să majorăm numărul echipajelor, dar și să le menținem pregătite pe cele existente.

Gardian funcționează conform principiului asigurării: contractul se încheie pe un an, chiar dacă nu veți folosi niciodată aplicația (important este să aveți această oportunitate).

Pentru a garanta că ajutorul va veni la timp, noi întreținem o infrastructură tehnică și fizică complexă: echipaje, serviciul de dispecerat, echipamente, conexiune, funcționarea aplicației, servere. Această infrastructură trebuie să funcționeze non-stop, pentru ca clienții să beneficieze de ajutor cât mai rapid și mai eficient în orice moment.

De asemenea, contractul anual are menirea de a simplifica viața utilizatorului. Clientul nu va fi nevoit să se gândească în fiecare lună nici la prelungirea abonamentului, nici la transferul banilor pentru a achita.

De ce trebuie de plătit separat pentru apel, dacă oricum un abonament costă bani?

Gardian are pachete și cu apeluri incluse și, de exemplu, pachetul Single, în care apelurile nu sunt incluse. În acest caz, clientul va trebui să plătească 200 de lei pentru un apel, deoarece acesta este un serviciu suplimentar (cel de bază este posibilitatea de a cere ajutor în orice moment).

De ce e atât de costisitor?

Cât costă securitatea familiei dvs.? Cât costă siguranța că la dumneavoastră sau la cei dragi vouă vor veni în ajutor în orice moment? Cât costă liniștea dvs.?

Pentru a asigura această liniște, lucrează o echipă mare: 230 de colaboratori Prosecutor și 20 – Gardian. În prețul liniștii voastre este inclusă activitatea tuturor acestor oameni în regim 24/7.

Dar iată o simplă matematică: de exemplu, abonamentul lunar Family pentru 5 persoane cu apelurile gratuite incluse costă 299 de lei. Înseamnă aproximativ 60 de lei lunar pentru un membru al familiei.

E mult sau nu – decide fiecare.

Ce se întâmplă dacă cineva apasă din întâmplare butonul de alarmă, de exemplu, un copil?

În primele secunde, apelul poate fi anulat: imediat după ce s-a apăsat butonul de alarmă, trebuie să luați legătura cu operatorul și să le comunicați personal că apelul este fals. Dar dacă apelul a fost recepționat, grupul operativ pur și simplu este obligat să reacționeze, pentru că noi nu putem fi siguri că, de exemplu, nu ați fost impus să anulați apelul. Gardian va veni în ajutor în orice caz.

Echipa Gardian se gândește la dumneavoastră. Noi vom veni mereu în ajutor într-un moment de pericol, trebuie doar să apăsați butonul de alarmă.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: