Parlamentul Republicii Moldova

(DOC) Declarație: „Natalia Moloșag nu poate și nu are dreptul să fie Avocat al Poporului”

Avocatul Poporului pentru drepturile copilului și un grup de foști și actuali angajați ai Oficiului Avocatului Poporului critică activitatea Avocatul Poporului, Natalia Moloșag, și regretă afirmațiile denigratoare la adresa Instituției Ombudsmanului. Aceștia au semnat, pe 2 decembrie, o declarație comună prin cer Parlamentului să „ia atitudine” față de situația creată, pentru a restabili funcționalitatea instituției, încrederea beneficiarilor și partenerilor în aceasta.

„Considerăm că Natalia Moloșag a demonstrat prin acțiunile și declarațiile sale că nu poate și nu are dreptul să fie Avocat al Poporului, funcție care implică competențe excepționale, calități morale deosebite și reputație ireproșabilă. Natalia Moloșag s-a discreditat în totalitate și prin orice zi de activitate în funcția de Avocat al Poporului îi aduce instituției grave prejudicii de imagine”, se menționează în declarație.

Semnatarii declarației, afirmă că Moloșag, nu doar a implicat Oficiul Avocatului Poporului într-un imens scandal, dar a afectat încrederea oamenilor în institutul Avocatului Poporului.

„Or, prin oferirea asistentului său cu antecedente penale a posibilității de a lua decizii din numele său, Natalia Moloșag a neglijat în cel mai sfidător mod unul dintre principiile de bază ale funcționării unei Instituții Naționale pentru Drepturile Omului. Prin admiterea ca persoane străine să intre în penitenciare, Avocatul Poporului a compromis și Consiliul pentru Prevenirea Torturii, al cărui președinte este Natalia Moloșag.Un semnal îngrijorător în legătură cu impactul acțiunilor Nataliei Moloșag este intenția anunțată a unor parteneri de dezvoltare ai Oficiului Avocatului Poporului de a înceta colaborarea cu instituția noastră”, scrie în declarație.

Conform sursei citate, Ombudsmanul Natalia Moloșag ar fi anulat și toate procesele instituite în cadrul Oficiului Avocatului Poporului și a introdus altele noi „care nu au nimic în comun cu normele de activitate ale unei Instituții Naționale pentru Drepturile Omului”.

Totodată, semnatarii declarației resping învinuirile pe care le-a adus Moloșag în cadrul conferinței de presă, din 1 decembrie, și le consideră neîntemeiate și gratuite.

„Încercarea de a prezenta lucrurile în atare manieră  este un gest de disperare pentru a sustrage atenția opiniei publice de la adevăratele abateri pe care le-a comis domnia sa prin implicarea unei persoane neangajate oficial nu doar în activitatea instituției, dar și în luarea unor decizii importante referitoare la aceasta (…). Nimeni dintre funcționari nu a sabotat-o pe Natalia Moloșag, dimpotrivă, în realitate ea a ignorat comunicarea cu cea mai mare parte dintre angajați”, se precizează în declarație.

Iar, rezultatele inventarierii la care a făcut trimitere Natalia Moloșag nu au cum să ateste derapaje pentru că instituția a trecut  prin controale realizate de Curtea de Conturi  și Inspecția financiară în 2018 și 2019, spun semnatarii.

„Ridicole sunt de-a dreptul învinuirile privitoare la starea avariată a sediului Oficiului Avocatului Poporului deoarece conducerea instituției pe parcursul celor peste 20 de ani de activitate a făcut zeci de demersuri către autorități la acest subiect, iar regretatul Mihail Cotorobai a apelat chiar și la Comisarul CoE pentru drepturile omului, solicitându-i sprijinul în soluționarea acestei probleme”.

Amintim că Natalia Moloșag a declarat într-o conferință de presă, din 1 decembrie, că de la intrarea în exercițiul funcției a depistat mai multe nereguli, iar pentru a fi „trecute cu vederea” a fost pornită o campanie de denigrare a imaginii sale. Ea a spus că va examina posibilitatea de a demisiona din această funcție, doar după ce o comisie va finaliza inventarierea, iar rapoartele vor fi transmise organelor de drept. Cât ține despre relația sa cu Dumitru Godorog, avocata poporului spune că acesta a fost implicat strict ca „personal tehnic”.

Între timp, pe 2 decembrie, Oficiul Avocatului Poporului a anunțat că Natalia Moloșag a depus cererea de demisie la Parlament.

Natalia Moloșag afirmă că atacurile asupra sa nu contenesc încă de la numirea sa în funcție, fiind alimentate și de calitatea sa de membru al Consiliului Superior al Procuraturii.  Moloșag a declarat că ar fi fost acuzată și pentru faptul că aș fi intervenit în proces, în calitate de intervenient, în dosarul lui Viorel Morari.

Ombudsmanul a fost atrasă într-un scandal, după ce un blogger a publicat mai multe informații, potrivit cărora o persoană condamnată anterior pentru proxenetism lucrează ca „asistent” pentru Natalia Moloșag. Mai multe partide extra-parlamentare și Asociaţia organizaţiilor neguvernamentale au cerut deja demisia ombudsmanului.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Vocea clienților maib – la baza creării de experiențe bancare care fac diferența

La maib, știm cât de importantă este experiența bancară, de aceea investim continuu pentru a o îmbunătăți, ascultând permanent vocea clientului, centrând procesele pe client și dezvoltând noi funcționalități pornind de la necesitățile și așteptările clienților.

Întâlnirile periodice cu clienții au devenit parte din agenda oamenilor maib. Indiferent de formatul acestora – meetup-uri sau brunchuri, de subiectul discutat, ceea ce le definește este dialogul deschis, transparent, energia și entuziasmul de a oferi și auzi feedbackul. 

Recent, am invitat clienții Retail să discutăm pe îndelete despre experiențele lor în relația cu maib. De această dată, invitați au fost cei care ne-au scris în comentarii sau mesaje private despre experiențele lor. Și… am vorbit câteva ore despre credite și carduri, aplicația maibank, deservire, despre banking uman și despre ce contează cu adevărat în relația clienților cu maib. A fost mai mult decât un schimb de impresii. A fost o discuție sinceră, cu feedback constructiv, idei valoroase și soluții la care deja lucrăm. 

Aliona Stratan, Prim-vicepreședintă maib:

„Pentru echipa maib, știm cum e nu este doar un slogan. E o promisiune: că vom continua să ascultăm clienții, să fim prezenți în relația cu ei, să îmbunătățim constant fiecare interacțiune și să dezvoltăm servicii și produse intuitive, aliniate așteptărilor și care să le depășească. Acest gen de întrevederi cu clienții ne inspiră, ne responsabilizează și ne ajută să ținem pulsul pe ceea ce contează cu adevărat. Vreau să le mulțumesc clienților maib pentru că sunt atât de deschiși și de sinceri, le mulțumesc pentru aprecieri și critici deopotrivă de valoroase, pentru sugestii și implicare. Și le mulțumesc oamenilor maib, care muncesc zilnic pentru a crea experiențe centrate pe clienți atât pe platformele digitale, cât și în rețeaua de sucursale.”

Pentru a participa la următoarea ediție a evenimentelor din seria brunchurilor, clienții sunt invitați să scrie un mesaj la adresa [email protected], indicând subiectul care și-ar dori să fie abordat.

Tu conduci. maib

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: