Rezultatele financiare preliminare Victoriabank la 31 Decembrie 2020
Full Article 5 minutes read

Rezultatele financiare preliminare Victoriabank la 31 Decembrie 2020

Chișinău, 9 martie 2021. În anul 2020 Victoriabank s-a evidențiat prin adaptabilitate și implicare intensă în activitatea economică. Transparența afacerii a generat o creștere continuă a activității ce a permis întreprinderea unui șir de măsuri în vederea redresării economice, în urma impactului cauzat de pandemia de COVID-19.

Victoriabank continuă să-și susțină clienții și să furnizeze servicii în conformitate cu așteptările acestora. Printre acțiunile întreprinse de bancă în acest sens, pe parcursul ultimului an, se numără:

  • Amânarea ratelor de plată pentru mai mult de 2 mii de credite, deținute de persoane fizice și juridice;
  • Lansarea produselor specifice IMM-urilor și agricultorilor;
  • Micșorarea tarifelor la executarea ordinelor de plată la distanță;
  • Livrarea la domiciliu a cardurilor perfectate la solicitarea clienților;
  • Facilitarea plăților prin intermediul VB24 Pay: cumpărături contactless la comercianți, transferuri de bani și donații, toate prin telefon;
  • Promovarea în decembrie a 10 companii prin intermediul campaniei „Cumpără de lângă tine”;
  • Modernizarea a 13 unități Victoriabank și deschiderea unei noi în mai puțin de un an din martie 2020.

În toată această perioadă Victoriabank a continuat să își surprindă plăcut clienții cu oferte atractive în ceea ce privește atât produsele de creditare, cât şi atragerea de depozite.

“Anul 2020 a fost un an greu pentru fiecare din noi. Într-o situație fără precedent și claritate de viitor am contat doar pe susținerea reciprocă. Am dat dovadă de solidaritate și implicare, am acționat rapid pentru a ușura adaptarea la noua normalitate. Împreună ne-am mobilizat și am venit în ajutor cu facilități și soluții, astfel încât să fim pentru clientul nostru un partener de încredere. Am muncit zi de zi reflectând energie optimistă și spirit creativ, chiar și în vremuri dificile”, a declarat Bogdan Pleșuvescu, Președintele Comitetului de direcție al Victoriabank.

Totodată, anul 2020 a fost un an al rezistenței și solidarității, plin de provocări marcate de pandemia COVID-19 care au necesitat numeroase decizii proprii, orientate spre susținerea clienților băncii.

Eforturile Victoriabank de sprijinire a clienților pe timp de criză au contribuit la creșterea băncii:

  • Activele Victoriabank au constituit 15,374.9 milioane lei la finalul anului 2020, majorându-se cu 558.7 milioane lei pe parcursul anului;
  • Portofoliul de depozite a ajuns la 12,030.5 milioane lei, înregistrând o creștere cu 542.1 milioane lei pe parcursul anului;
  • Portofoliul de credite clienți persoane fizice și juridice (principal) la data de 31.12.2020 a ajuns la 4,568.2 milioane lei, crescând cu peste 602 milioane lei față de finele anului precedent;
  • Portofoliul de credite persoane fizice a crescut de la început de an cu 45.1% sau cu 688.4 milioane lei;
  • Peste o mie de familii din Moldova și-au procurat locuințe (inclusiv în cadrul programului de stat „Prima Casă”) cu ajutorul Victoriabank, fiind creditate în 2020 cu aproximativ 600 milioane lei;
  • Calitatea portofoliului de credite s-a îmbunătățit continuu, NPL diminuându-se al patrulea an consecutiv;
  • Capital Adequacy Ratio s-a majorat până la 40.82%, iar Fondurile proprii au atins valoarea de 1,975.7 milioane lei, cu 459.3 milioane lei mai mult decât la început de an;
  • În anul 2020 au fost virate la Buget peste 136 milioane lei sub formă de taxe și impozite;
  • Profitul net în anul 2020 a atins valoarea de 261.8 milioane lei;
  • A fost lărgită cu 240 de comercianți rețeaua de parteneri STAR Card;
  • A crescut numărul de utilizatori ale aplicațiilor web și mobile banking ale Victoriabank – peste 100 000 de utilizatori noi folosesc platforma VB24 pentru banking de zi cu zi;
  • Au fost efectuate 2.67 milioane de tranzacții web (prin VB24 Web) și peste 2.46 milioane de tranzacții de pe dispozitivele mobile (prin VB24 Mobile);

Conform clasamentului Ministerului Finanțelor al Republicii Moldova, Victoriabank s-a plasat în 2020 în topul dealerilor primari, iar portofoliul băncii şi a clienților săi constituie 25.31% din totalul valorilor mobiliare de stat emise pe piața primară la finele anului 2020.

Victoriabank este un angajator important în Republica Moldova. 1,067 angajați profesioniști lucrează în cele 30 de sucursale și 57 de agenții ale Victoriabank în întreaga țară. Aportul asiduu al angajaților a contribuit la dezvoltarea business-ului, iar cifrele vorbesc de la sine.

Pe lângă activitățile de gestionare a crizei, anul 2020 a fost un an al schimbărilor și acțiunilor pozitive. Victoriabank a făcut donații semnificative în contextul pandemiei:

  • au fost alocate mijloace pentru procurarea echipamentelor medicale în vederea susținerii sistemului medical în perioada declanșării pandemiei;
  • au fost efectuate donații în cadrul proiectului „Gala Generozității”, organizat de către CCF Moldova.
  • au fost instruite peste 150 de persoane prin intermediul proiectul Zoom în banking;

Anul 2020 pentru Victoriabank, parte a Grupului Financiar Banca Transilvania, a fost unul al schimbărilor frumoase: datorită rebranding-ului sucursalelor și agențiilor băncii care au capătat o vizibilitate nouă şi modernă, au fost întreprinse dezvoltări majore ale platformelor digitale.

Informații pentru acționarii Victoriabank: Rezultatele financiare preliminare aferente anului 2020 sunt disponibile pe site-ul Victoriabank / Guvernanţa băncii / Dezvăluirea informației în conformitate cu Legea privind piaţa de capital / Rapoarte ale emitentului (http://www.victoriabank.md/ro/details-dezvaluirea-informatiei-in-conformitate-cu-legea-privind-piata-de-capital).

Despre Victoriabank:

Victoriabank este unul dintre cele mai recunoscute branduri din Republica Moldova. În 2018, Banca Transilvania, cel mai mare grup financiar din România, a devenit acționar majoritar al Victoriabank, alături de BERD. Instituția bancară traversează un proces complex de change management și de transformare culturală, iar investițiile în platformele digitale rămân o prioritate, acestea reprezentând viitorul. Potrivit statisticilor publice ale Băncii Naționale a Moldovei, Victoriabank este banca sistemică cu procentul cel mai mare de tranzacții efectuate de clienți fără numerar din numărul total de operațiuni bancare.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: