Cristina Aramă, Kaufland Moldova: Businessul care face bine este cel mai bun business

O afacere care se gândește doar la profitabilitate, mai devreme sau mai târziu, nu va mai fi performantă, pentru că noile generații de consumatori pun accent pe responsabilitatea vânzătorului. Este convingerea pe care o are grupul internațional Kaufland, care deține o rețea de supermarketuri inclusiv în Republica Moldova. În 2021, Kaufland Moldova a publicat primul său raport de sustenabilitate, care cuprinde măsurile și acțiunile legate de sustenabilitate realizate de către companie, iar un al doilea raport este în curs de realizare. Despre prioritățile de dezvoltare durabilă, proiectele și rezultatele obținute de Kaufland Moldova la capitolul sustenabilitate, ne povestește Cristina Aramă, Manager Afaceri Corporative în cadrul companiei.

-Care este viziunea Kaufland pentru dezvoltarea durabilă în Moldova? Ce priorități specifice a identificat compania pentru activitatea sa de aici?

-Trebuie să menționez din start că noi, cei de la Kaufland, suntem prezenți în opt țări: Germania, Cehia, Slovacia, Croația, Polonia, România și Bulgaria, și facem parte din grupul Schwart, un grup care are peste 550.000 de angajați în 30 de țări. Toate companiile din cadrul grupului Schwart, au adoptat o strategie și o viziune comună legată de sustenabilitate: acționăm global cu responsabilitate.

În 2020, noi ne-am alăturat inițiativei United National Global Compact, prin care ne-am angajat să muncim pentru a atinge cele 17 obiective de dezvoltare durabilă. În Republica Moldova, în toate acțiunile noastre susținem cinci dintre acestea: fără foamete, sănătate și bunăstare, educație de calitate, condiții de muncă decente și creștere economică, consum și producție responsabilă.  Noi, ca și business, suntem siguri că business-ul care face bine este cel mai bun business. Tendința către sustenabilitate este una în creștere și oamenii încep să se uite la branduri responsabile față de mediu, față de generațiile viitoare și față de economia țării în care își desfășoară activitatea. Acest lucru îl demonstrează atât generația Z, cât și generația Alfa, cea din urmă având cea mai mare comunitate de peste 2 miliarde de persoane, care sunt digitalizate, cu preferințe pentru TikTok și Minecraft, care are o preocupare pentru mediu și acest lucru deja se vede. Generația Alfa va fi cea mai mare generație de cumpărători. La fel suntem siguri că o afacere care se gândește doar la profitabilitate nu va mai fi performantă în viitor.


– Odată cu venirea în Republica Moldova a lanțurilor internaționale de retail, îngrijoarea oamenilor a fost că nu vor mai găsi produse locale pe rafturi, ci doar produse importate.  În ce măsură reușiți să mențineți echilibrul și cum susțineți producătorii și furnizorii locali?

-Este adevărat, și noi am încercat să susținem întotdeauna producătorii și furnizorii locali. Cifrele vorbesc cel mai bine despre măsura în care ne-a reușit acest lucru: Acum cinci ani, când am deschis primele magazine în Republica Moldova, am început cu o cifră de 2800 de articole achiziționate de la producătorii și furnizorii locali, iar în prezent avem un număr de peste 7500 și numărul acestora este în continuă creștere. De asemenea, am fost alături de producătorii locali pe perioadele de criză, atât în pandemie, cât și în război. Unul dintre proiectele frumoase pe care le am realizat alături de UN Women este cel în care am susținut târgurile organizate în parcările magazinelor Kaufland. Este vorba despre târguri pentru micile producătoare care încă nu au potențial de a realiza marfa pe rafturilor magazinelor mai mari, dar au un potențial de creștere. Le-am oferit și le oferim această platformă pentru a-și promova produsele. Mai mult, am susținut producători de fructe și legume să obțină certificarea GLOBAL G.A.P. – una dintre cele mai prestigioase certificări internaționale de calitate și siguranță alimentară. Iar în acest sens ne-am asumat o investiție de peste 2 milioane de lei în tot ce ține de instruire, analiză apă, sol, alte analize de laborator aferente, precum și consultanța individuală. Producătorii locali sunt, cu siguranță, extrem de valoroși și trebuie să îi ajutăm să își valorifice munca.

-Impactul asupra ecosistemului este o altă provocare pe care o are businessul. Cum reușește Kaufland Moldova să minimizeze efectele activității sale asupra mediului înconjurător?

-Într-adevăr, minimizarea impactului asupra mediului este o provocare, pe care noi am transformat-o în prioritate. În toate acțiunile noastre operaționale ținem cont de obiectivul ecologic, acela de a reduce amprenta de CO2. Facem acest lucru printr-o tehnologie pe care o avem în cadrul magazinelor noastre: o instalație de refrigerare și climatizare, care răcește pe timp de vară și încălzește pe timp de iarnă. Astfel se economisesc resursele naturale și se protejează mediul înconjurător. La șapte din cele nouă magazine avem instalate panouri fotovoltaice, care reprezintă o investiție de 1 milion de euro, urmând și celelalte două magazine să fie dotate cu aceste panouri. De asemenea încurajăm condusul eco și astfel, în toate parcările magazinelor noastre sunt două tipuri de stații de încărcare a mașinilor electrice: una de tip fast charge și una obișnuită.

Consumul conștient și reducerea produselor care ajung la groapa de gunoi. Sunt alte două probleme pe care le are societatea de astăzi, ce faceți la acest capitol?

-Făcând parte din retailul alimentar, bineînțeles că ne gândim și la aceste aspecte. La capitolul consum conștient, prevenirea risipitei de alimente prin conștientizare și educare reprezintă un alt obiectiv pe care îl avem în cadrul companiei noastre. Avem un parteneriat foarte solid, care durează deja de patru ani, cu Banca de Alimente. Împreună cu Banca de alimente, pe parcursul acestor patru ani, am reușit să „salvăm” produse cu termenul aproape de expirare, cu ambalajele deteriorate sau produse care nu arată perfect, dar sunt bune de consum. În anul 2023, de exemplu, avem recuperate 64 de tone de produse de alimente din cadrul magazinelor noastre, produse evaluate la peste un milion de lei.

De asemenea avem o campanie extraordinară – „Mai puțină risipă, mai mult bine”, în cadrul căreia mergem în școli cu diverse activități pentru copii, pe care îi învățăm cum să prevină risipa de alimente la modul practic. La fiecare ediție, ajungem la peste 1500 de copii la nivel național care devin ulterior ambasadorii acestei campanii. Am elaborat și Ghidul Antirisipă, primul astfel de ghid din Republica Molodva, adaptat atât pentru copii, cât și pentru maturi, care poate fi accesat gratuit pe pagina noastră, cât și pe pagina Băncii de Alimente. Acest ghid reprezintă un material didactic valoros de educație privind reducerea risipei de alimente.

Ce ține de deșeuri, la toate magazinele noastre avem stații de reciclare, unde oamenii pot să recicleze plasticul, dozele și sticla. Știm că această măsură este una importantă, dar nu suficientă, de aceea, ne-am propus, la nivel de strategie în cadrul companiei, să reducem plasticul din sortimentul de marcă proprie cu 30% până în 2025 și până la 35% până în anul 2027.


-Care sunt alte proiecte pe care compania le dezvoltă în comunitățile locale?

-Pe partea de protecția mediului avem colaborări extraordinare alături de Asociația Obștească „Hai Moldova”, în cadrul proiectului „Sădim Oxigen”, unde ne-am propus să identificăm gunoiști ilegale și, conform celor mai bune practici și tehnologii de mediu, terenul este redat în circuitul natural prin împădurire. Avem deja astfel de exemple: o gunoiște din Băcioi, din preajma aeroportului, dar și o gunoiște din Cruzești, care au fost curățate și readuse în circuitul natural prin platarea copacilor. Un alt program pe care l-am dezvoltat împreună cu „Hai Moldova” este Școala ECO: pe parcursul unui an de zile, copii din mai multe școli din țară au avut parte de diverse activități care vin să conștientizeze, să educe și la modul practic să implementeze de acțiuni de educație ecologică.

Un proiect extraordinar îl avem și cu The Moldova Project în Spring Project, prin care oferim familiilor social vulnerabile animale domestice, le construim sere de legume și fructe, sau le oferim cursuri de perfecționare ca frizer sau bucătar. Astfel oferim acestor familii o sursă de existență și cel mai important – o ocupație.  De asemenea, împreună cu cei de la Moldovan National Youth Orchestra, deja de șase ani suntem implicați în cadrul proiectului LaLaPlay. Am mers prin țară în lung și în lat, de la est la vest, de la nord la sud, și am adus muzica în locuri neconvenționale, unde oamenii nu au mai avut posibilitatea să o asculte.

Suntem alături și de CCF Moldova în cadrul Run for Children Marathon. În acest an am avut peste 350 de participanți la maraton, care au alergat pentru o cauză nobilă, iar în rezultat vom cumpăra o casă pentru o familie cu cinci copii. Avem donațiile de sânge din parcare, în care încurajăm oamenii să ofere 10 minute din viața lor pentru ca să salveze o altă viață.


-Cu ce vă îndreptați spre viitor?

-Kaufland crede în ideea că lumea poate fi un loc mai bun prin implicarea fiecăruia. De aceea, în 2018, compania a dezvoltat platforma „Implicarea face diferența”, sub umbrela căreia sunt comunicate toate acțiunile de responsabilitate socială.

Facem aceste demersuri pentru că suntem siguri că ne îndreptăm spre un viitor sustenabil. Iar pentru asta încercăm să fim cât se poate de transparenți cu stackeholderii noștri. În prezent lucrăm la următorul raport de sustenabilitate, pentru anii financiari 2023-2024, pentru că credem cu tărie că asumarea responsabilitării și transparența este un aspect important.

De multe ori considerăm că mai avem timp, că nu este momentul acum, că o să încep mâine sau la anul și ne tot amânăm planurile. Astfel, ne convingem din ce în ce mai mult că ratăm prezentul. De aceea, suntem convinși că viitorul începe astăzi și începe de la fiecare din noi: de la autoritățile publice locale și centrale, de la societatea civilă și ONG-uri, de la agenții economici. Nu mai avem timp să amânăm. Avem nevoie de un viitor sustenabil și durabil și acum e timpul să lucrăm pentru asta!

 

 

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

George Simion o atacă pe Maia Sandu și face apel la cetățenii moldoveni: „A venit timpul să ne luăm revanșa” (VIDEO)

Liderul Alianței pentru Unirea Românilor (AUR), George Simion, a publicat pe 10 iunie un mesaj video în care îndeamnă cetățenii Republicii Moldova să voteze la alegerile parlamentare din această toamnă pentru a o „înfrânge politic” pe președinta țării, Maia Sandu. Politicianul de peste Prut a spus că pentru acest lucru ar fi nevoie de „aproximativ 100 000 de voturi” și le-a cerut oamenilor să completeze un formular online, care are drept scop mobilizarea acestui număr de alegători.

Dragii mei, victoria noastră ne-a fost furată, prin metode specifice. E timpul să ne luăm revanșa. E timpul ca, de exemplu, Maia Sandu, prietena lui Macron, prietena lui Nicușor, să fie și ea înfrântă politic. Și de asta o să vă rog să mergeți la vot (la alegerile parlamentare din 28 septembrie – n. r.) dacă aveți cetățenia R. Moldova sau dacă cunoașteți pe cineva care are cetățenia R. Moldova. E nevoie de aproximativ 100 000 de voturi ca Maia Sandu să nu mai câștige”, a declarat George Simion.

Politicianul a plasat pe Facebook și un link către un formular în care cei care-l completează trebuie să indice dacă dețin cetățenia Republicii Moldova sau dacă cunosc pe cineva care a face și să lase un număr de contact. Acesta a cerut oamenilor să-l completeze.

Îl puteți completa. (…) Formăm o listă de oameni care să fie cu România, să fie patrioți, să fie conservatori, nu sorosiști, nu comuniști, dar care să o taxeze pe doamna care și-a bătut joc de voința poporului român. (…) Maia Sandu poate fi învinsă”, a menționat liderul AUR.

Mesajul lui Simion a venit în timp ce Nicușor Dan se află la Chișinău, în prima sa vizită în Republica Moldova de când a preluat funcția de președinte al României, luna trecută. Liderul de la Cotroceni s-a întâlnit cu Maia Sandu, apoi a avut o întrevedere cu premierul Dorin Recean și președintele Parlamentului, Igor Grosu. Totodată, Nicușor a depus flori la monumentul lui Ștefan cel Mare din centrul capitalei, alături de Maia Sandu. În apropierea statuii s-au adunat câteva sute de oameni, care i-au urat bun venit la Chișinău, i-au transmis urări de bine și, în mod special, că își doresc unirea R. Moldova cu România.

Amintim că Nicușor Dan și George Simion sunt candidații care au acces în turul II al alegerilor pentru funcția de președinte al României, care s-a desfășurat în mai. Nicușor Dan a câștigat cursa electorală, obținând 53,6% din voturile valabil exprimate. Simion a acumulat 46,4% din sufragii.

Românii basarabeni l-au sprijint puternic pe Nicușor Dan la alegerile prezidențiale. În turul I de scrutin, un număr record de peste aproape 91 000 de români basarabeni și-au exprimat votul, dintre care peste 47 000 l-au susținut pe Dan. În turul II, cetățenii români din R. Moldova s-au mobilizat și mai mult, iar prezența la vot a depășit 158 000 de persoane. Nicușor Dan a obținut 138 320 de voturi, în timp ce contracandidatul său – 18 868.

În turul II de scrutin, Maia Sandu și Partidul de guvernământ Acțiune și Solidaritate, care a fost fondat de șefa statului, la fel l-au sprijin pe Nicușor Dan.

În timpul procesului de vot din turului II de scrutin, George Simion a acuzat autoritățile de la Chișinău și, în special, pe Maia Sandu că ar frauda rezultatele din Republica Moldova. Politicianul nu a adus nicio dovadă în acest sens.

(VIDEO) Criza din Transnistria, Chișinăul nu intervine/Costiuc unește „patrioții”/PSRM și LGBT ies în stradă

Cele mai importante știri din Moldova și din lume în noua ediție NewsMaker!
Subiectele ediției:
— Baie de mulțime la Chișinău: Președintele român, primit cu mesaje de unire
— Cancelaria de Stat îi răspunde luI Ceban: „Investește în narațiuni false”
— Dumbravan și Iachimovschi aspiră la fotoliul de șef al Procuraturii Anticorupție
— Costiuc cheamă „partidele patriotice” ale Moldovei să se unească
— Nicușor Dan: cea mai mare amenințare a prezentului este Federația Rusă
— Teancuri de bani, găsite la trei firme care importau îmbrăcăminte și încălțăminte
— Pedeapsă mai aspră pentru șoferul care a lovit mortal un copil, pe trecerea de pietoni
— Ziare „Inima Moldovei”, confiscate de poliție. Vlah acuză guvernarea de răzbunare
— Condamnat la 15 ani pentru că și-a atacat soția, care voia să divorțeze
— Explozie la Ocnița: un bărbat a suferit arsuri pe 70% din suprafața corpului
— Mai răcoare în zilele următoare: ce temperaturi vom avea?
— UE pregătește noi măsuri pentru sprijinirea muncitorilor din Moldova
— Președintele României, Nicușor Dan, se află în vizită în Moldova
— Chișinăul nu va interveni pentru a soluționa problema gazelor din Transnistria
— Bolea: Defecțiunea de la aeroport, provocată de bombardamentele din Ucraina
— Două marșuri în aceeași zi: PSRM și LGBTQ+ ies în stradă
Abonați-vă la NewsMaker – cele mai actuale știri fără cenzură.
Nu uitați să apăsați pe clopoțel pentru a nu rata noile ediții: zilnic, la 15:00 și 19:00, de luni până vineri.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

Facebook/Nicușor Dan

„Vrem acasă, vrem cu țara, domnule președinte”. Nicușor Dan și Maia Sandu au făcut baie de mulțime în centrul Chișinăului (FOTO)

Președintele României, Nicușor Dan, aflat pe 10 iunie într-o vizită la Chișinău, a depus flori la monumentul lui Ștefan cel Mare. Acesta a fost însoțit de omoloaga sa din Republica Moldova, Maia Sandu. Câteva sute de oameni s-au adunat în apropierea statuii pentru a se întâlni cu liderul de peste Prut.

În jurul orei 16:30, Maia Sandu și Nicușor Dan s-au deplasat de la sediul Președinției la monumentul lui Ștefan cel Mare pentru a aduce un omagiu.

Cei doi lideri au fost întâmpinați de câteva sute de cetățeni, care s-au adunat vizavi de statuie. Oamenii, care desfășurau drapelele României și Uniunii Europene, i-au aplaudat și au scandat „Vrem unire”.

Facebook/Igor Grosu

Șefii de stat, asistați de Garda de Onoare, au depus două coroane de flori la monumentul lui Ștefan cel Mare. Momentul a fost urmat de intonarea imnurilor Republicii Moldova și României.

Ulterior, Nicușor Dan și Maia Sandu s-au îndreptat spre mulțimea prezentă.

Facebook/Igor Grosu

Oamenii i-au urat bun venit liderului de la Cotroceni, i-au transmis urări de bine și, în mod special, i-au transmis că își doresc unirea Republicii Moldova cu România.

Facebook/Nicușor Dan

Vrem acasă, vrem cu țara, domnule președinte”, i-a spus un bărbat lui Nicușor Dan.

Facebook/Nicușor Dan
Facebook/Nicușor Dan

Cei doi demnitari, înconjurați de mulțimea entuziasmată, au dat mâna cu oamenii, au discutat și au făcut fotografii cu aceștia. În tot acest timp, s-a scandat „Vă iubim” „Nicușor și Maia Sandu”, „Moldova e România” și „Noi suntem români”.

Facebook/Nicușor Dan
Facebook/Igor Grosu

Precizăm că, pe 10 iunie, Nicușor Dan întreprinde o vizită în Republica Moldova, fiind prima de când a preluat funcția de președinte al României, luna trecută.

Vizita a început cu o întrevedere cu Maia Sandu la Președinție. Șefa statului și-a întâmpinat omologul cu onoruri militare.

Președinții au discutat despre consolidarea relațiilor bilaterale, integrarea europeană a Republicii Moldova și dezvoltarea mijloacelor comune de răspuns la războiul hibrid al Rusiei. Ulterior, liderii au susținut o conferință de presă.

***

Nicușor Dan a fost puternic susținut de românii basarabeni în alegerile prezidențiale. În turul II de scrutin, un număr record de 158 000 de cetățeni români din Republica Moldova au votat, dintre care peste 138 000 l-au susținut pe Dan. Contracandidatul său, liderul partidului de extremă dreapta AUR, George Simion, a acumulat aproape 19 000 de voturi.

Ciochină, gata să meargă la CtEDO, dacă alegerile de la Boldurești va fi anulate: „Nu trebuie să fie bătaie de joc de sat”

Nicanor Ciochină, primarul reales la Boldurești, învinuit că ar fi lovit mortal un copil de 14 ani și a părăsit locul accidentului, spune că se va adresa Curții Europene pentru Drepturile Omului (CtEDO), dacă rezultatele alegerilor pe care le-a câștigat la limită vor fi anulate, scrie TVR Moldova.

Ciochină a lipsit la ședința de judecată, care s-a desfășurat în lipsa acestuia, pe motiv că astăzi Consiliului electoral de circumscripție Boldurești organizează ședința publică în care urmează să i se valideze mandatul atribuit în urma turului doi de scrutin.

„Cazul acesta va ajunge obligatoriu la CtEDO, dacă vor fi anulate alegerile, și nu de aceea că mă țin de mandat, dar nu trebuie să fie bătaie de joc de sat. Două luni de zile și-au bătut joc de acest sat, cu Andoni, cu televiziuni. Aceasta a fost campanie electorală? Nu participați la prostia asta care vor să o facă. Au fost sute de alegeri și niciodată nu s-au verificat cereri la domiciliu că nu corespund. Omul cela, vai de capul lui de 90 de ani, știe cum a semnat? Știu că sunteți presați și vreți să luați o decizie cu care să călcați în picioare decizia oamenilor din sat”, a declarat Ciochină în cadrul ședinței.

Nicanor Ciochină a criticat inclusiv sesizarea contracandidatului său, Serghei Bulicanu, care a cerut verificarea voturilor efectuate cu urna mobilă. „Cuiva îi convine, o să vedem cum își vor bate joc de o sută și ceva de oameni, cum o să îi poarte pe drumuri”, a spus Ciochină.

Reamintim că, pe 1 iunie, Nicanor Ciochină a fost reales primar al comunei Boldurești cu o diferență de doar 13 voturi, în ciuda faptului că este cercetat penal pentru că ar fi provocat, în februarie, un accident rutier soldat cu moartea unui adolescent de 14 ani.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!
Maia Sandu/Facebook

„Scopul părții închise a călătoriei…”: Cum Euronews România a devenit paravan de dezinformare despre vizita lui Nicușor Dan la Chișinău

Prima vizită oficială a președintelui României, Nicușor Dan, în Republica Moldova, a fost umbrită de o tentativă de dezinformare. Un canal fals de Telegram, creat pe 6 iunie sub denumirea „Euronews România”, a publicat un mesaj în care se susține că liderul de la Cotroceni ar fi discutat cu președinta Maia Sandu despre „metode de combatere a presei de opoziție”. Postarea conține mai multe erori gramaticale, inclusiv în numele președintelui român. Contactată de NM, redacția Euronews România a confirmat că nu are un canal de Telegram și a calificat mesajul drept parte a unei campanii de dezinformare electorală ce vizează publicul din România și Republica Moldova.

Contactată pentru o reacție, redacția Euronews România a declarat pentru NM că nu deține un canal de Telegram și că mesajul nu îi aparține. Reprezentanții instituției afirmă că falsul face parte dintr-o amplă campanie „de intoxicare a publicului cu fake news”, lansată în context electoral.

„Euronews România nu deține în portofoliul său de platforme digitale un canal de Telegram, implicit mesajele nu ne aparțin. Acțiunea se înscrie în campania susținută de intoxicare a publicului din țară și din Republica Moldova cu fake news, lansată în contextul alegerilor din România și continuată, iată, accentuat; mascată perfid și prin folosirea abuzivă și ilegală a identității vizuale Euronews și Euronews România”, a declarat Silviu Calangiu, Head of Digital al Euronews România, pentru NewsMaker.

Reamintim că, pe 4 iunie, Euronews a anunțat că a fost ținta unei campanii de dezinformare desfășurate pe mai multe platforme – inclusiv TikTok, X și Telegram – unde au apărut conturi care folosesc abuziv identitatea vizuală a postului pentru a răspândi informații false, inclusiv conținuturi anti-Chișinău.

Canalul de telegram fals, sus-menționat, a fost creat două zile mai târziu, pe 6 iunie.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

Больше нет статей для показа
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: