Șapte moduri prin care o afacere poate beneficia de managementul incidentelor

Unul dintre cele mai importante instrumente de gestionare a riscurilor în afaceri este managementul incidentelor — acesta le oferă managerilor o imagine de ansamblu asupra eficienței sistemului de management al riscurilor în companie. Adrian Babii, Chief Risk Officer la IuteCredit Moldova, explică de ce managementul incidentelor este un subiect căruia merită să i se acorde atenție.

Managementul incidentelor este o procedură prin care sunt înregistrate, procesate și gestionate diferite tipuri de incidente din cadrul afacerii. Scopul acesteia este de a identifica blocajele și ineficiența în operațiunile companiei și de a preveni materializarea riscurilor pe viitor.

Incidentele care apar în cadrul afacerii sunt cauzate în principal de oameni, sisteme, procese și factori externi. Adrian Babii face o analiză a importanței managementului adecvat al incidentelor și a avantajelor acestuia pentru o afacere.

1. Managementul incidentelor reflectă realitatea
Orice companie respectabilă ar trebui să conștientizeze riscurile care pot afecta operațiunile sale și să dezvolte strategii pentru a preveni materializarea acestora, dar și pentru a proteja afacerea. Multe companii identifică și evaluează riscurile, implementează controale, doar că puține reușesc să creeze o viziune completă și coerentă asupra acestora. O imagine completă înseamnă înțelegerea profundă a riscurilor și a cauzelor care le pot genera, influențarea acestora prin măsuri de control și, cel mai important, monitorizarea apariției lor. Acest lucru implică înregistrarea incidentelor — evenimente sau situații negative care nu ar fi trebuit să se întâmple, care se abat de la rezultatele așteptate sau de la obiectivele proceselor — și identificarea cauzelor care au contribuit la acestea. Cu alte cuvinte, gestionarea incidentelor reprezintă un instrument esențial care ajută companiile să măsoare, printre altele, performanța afacerii și să înțeleagă de ce nu își ating obiectivele.

2. Reducerea costurilor în operațiunile de afaceri
Întreprinderile pot economisi bani prin reducerea probabilității de a comite greșeli costisitoare, iar pentru a face acest lucru, este necesar să se colecteze mai întâi informațiile corecte. De exemplu, atunci când erorile apar în diverse unități de afaceri, iar comunicarea internă și raportarea sunt deficitare, devine complicat să se abordeze aceste erori într-un mod sistematic. Sau, în cazul în care afacerea operează cu date sensibile, nu există controale adecvate sau nu se evaluează eficacitatea acestor controale, riscul de pierdere a datelor cu costuri ridicate crește. Acest lucru poate include pierderi interne, amenzi din partea autorităților de reglementare și chiar pierderea de clienți. Cu toate acestea, incidentele apar, de obicei, pentru că există percepția că aceste controale în sistemul de management al riscurilor funcționează bine sau că riscul în sine este neglijabil — această abordare reprezintă primul semn că există probleme care necesită o atenție aparte.

3. Îmbunătățirea satisfacției clienților
Capacitatea de a răspunde rapid la orice incident contribuie la optimizarea proceselor și, implicit, la consolidarea încrederii clienților. Multe companii folosesc sondaje online pentru a evalua gradul de satisfacție al clienților în ceea ce privește timpul de reacție, calitatea serviciilor și experiența generală. Clienții sunt mai dispuși să ofere feedback pozitiv unei companii atunci când simt că aceasta se preocupă de problemele lor. De exemplu, o companie care nu abordează reclamațiile clienților și nu înregistrează sistematic incidentele legate de clienți, poate avea inconsecvențe semnificative în datele sale. De asemenea, gestionarea incidentelor include și soluționarea plângerilor clienților — acesta este un context în care se pot identifica oportunități de îmbunătățire a proceselor. Un client fericit asigură o dezvoltare bună a afacerii.

4. Construirea credibilității
Gestionarea incidentelor necesită transparență și onestitate din partea unei companii, precum și o manifestare constantă a integrității. Integritatea trebuie să primeze mai presus de orice alt aspect, deoarece, în absența acesteia, se poate crea o imagine distorsionată a afacerii, ceea ce poate duce la luarea deciziilor greșite. Atunci când o întreprindere care deține o cantitate considerabilă de date ale clienților se confruntă cu un incident grav de securitate și informațiile clienților devin publice, încrederea în companie poate fi subminată. Cu toate acestea, în cazul în care ceva nu merge bine și clienții sunt imediat informați, aceștia resimt că afacerea acordă o atenție deosebită datelor lor. Totodată, devine din ce în ce mai important pentru investitori, autoritățile de reglementare și alte părți interesate să constate că aceste companii gestionează incidentele cu transparență, rezolvându-le în mod adecvat și implementând măsuri pentru a preveni repetarea unor incidente similare.

5. Creșterea implicării și productivității angajaților
O politică de gestionare a incidentelor bine definită transmite angajaților un mesaj important, arătându-le că sunt un element esențial pentru companie. Prin asigurarea înțelegerii generale a modului în care se gestionează incidentele și a consecințelor acestora, se pot evita situațiile care ar putea afecta moralul angajaților sau ar putea degenera în probleme juridice. Încrederea angajaților este, de asemenea, deosebit de importantă, deoarece aceștia trebuie să conștientizeze că incidentele au un impact direct asupra lor, întrucât o companie care nu își atinge obiectivele va avea dificultăți în a-și crește și a menține bunăstarea angajaților.

6. Atenuarea riscurilor juridice și de conformitate
Pentru toate afacerile, respectarea normelor și reglementărilor are o importanță crucială. De multe ori, neconformitatea reprezintă o problemă care nu este întotdeauna evidentă, dar gestionarea incidentelor este un instrument valoros pentru identificarea și colectarea acestor informații, precum și pentru implementarea măsurilor corective adecvate. În cazul în care o afacere operează într-un sector reglementat, acest aspect are un rol critic, deoarece abordarea consecventă a îmbunătățirii sistemului său de control intern poate contribui la asigurarea liniștii și conformității în fața autorităților de reglementare.

7. Protejarea reputației profesionale a organizației
Riscurile, atunci când nu sunt gestionate adecvat, au tendința să escaladeze. Nerezolvarea sau gestionarea inadecvată a incidentelor crește probabilitatea ca escaladarea acestor pericole să devină realitate. Se întâmplă destul de frecvent ca, atunci când riscurile se concretizează, reputația profesională a unei companii să fie grav afectată. Reputația este adesea unul dintre cele mai prețioase active ale unei afaceri — în absența încrederii în companie, nu există clienți, iar, prin urmare, nu există afacere. În acest punct, dacă o companie administrează datele clienților și, din cauza unei securități slabe a datelor, acestea devin publice sau sunt compromise, acest lucru poate avea consecințe grave asupra reputației profesionale ale afacerii.

În concluzie, gestionarea incidentelor într-un mod bine organizat este esențială pentru a demonstra părților interesate, cum ar fi clienții, autoritățile de reglementare sau alte entități, capacitatea companiei de a-și atinge obiectivele stabilite și de a respecta cerințele legale.

Despre Iute Moldova:
Iute Moldova este o subsidiară a Iute Group, o companie fintech înființată în 2008 în Estonia. Grupul este specializat în finanțare pentru consumatori, servicii de plată, servicii bancare și produse de asigurare. Deservește clienți din Albania, Bulgaria, Moldova și Macedonia de Nord. Iute Group își finanțează portofoliile de credite cu acțiuni, depozite și obligațiuni garantate pe Piața reglementată a Bursei de Valori din Frankfurt și pe Lista principală Nasdaq Baltic.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Captură video

Costiuc, despre eventuala „infiltrare”: „Eu și Șor alături și un copil de 21 de ani. De ce această bătaie de joc?”

Liderul Partidului „Democrația Acasă”, Vasile Costiuc, a venit cu o reacție în cadrul emisiunii „RealPolitik” de la NM la investigația jurnaliștilor de la „Cu Sens”, care susțin că un tânăr de 21 de ani, implicat anterior în acțiuni ale partidelor afiliate fugarului condamnat Ilan Șor, ar face parte din echipa sa. Politicianul susține că nu a mai reușit să ia legătura cu tânărul după alegeri, pentru că acesta și-ar fi deconectat telefonul imediat. Costiuc respinge orice asociere a imaginii sale cu Șor.

„Sună tare „structurile lui Șor”. 21 de ani are acest băiat. În ce structuri a fost? În niște organizații de tineret. (…) Nu cred în toate acestea. Dar vreau să vă spun că după această investigație, în genere după alegeri, și-a închis telefonul. Am încercat să îl sun, să îl întreb cel puțin dacă a putut să îmi zică că a fost în aceste organizații, are viziuni diferite. Nu știu, până la sfârșit așa și nu am înțeles ce a fost. (…) Sper că a fost sincer și a venit la noi pentru că susține ceea ce facem”, a declarat Vasile Costiuc.

Liderul „Democrația Acasă” susține că tânărul a ajutat ocazional și voluntar formațiunea în timpul campaniei. El a criticat asocierile din presă și din spațiul public cu imaginea fugarului Ilan Șor, urmare a investigației „Cu Sens”.

„Eu și Șor alături și un copil de 21 de ani. De ce să faci așa fel de postări? Vasile și Șor: ce trebuie să înțeleagă omul care se uită la ele? Unde sunt eu și unde este Șor. De ce această bătaie de joc?”, s-a întrebat el.

Amintim, „Cu Sens” a scris, pe 7 octombrie, că în echipa lui Vasile Costiuc a fost observat, până la și inclusiv în noaptea alegerilor parlamentare, un tânăr de 21 de ani, activ și în organizația de tineret „Next Generation”, afiliată partidului „Renaștere” afiliat lui Șor. Este vorba despre Vadim Golubovschii. Potrivit sursei citate, acesta ar fi participat la protestele organizate în susținerea bașcanei Găgăuziei, Evghenia Guțul, precum și la alte acțiuni publice ale simpatizanților lui Șor.

Pe 8 octombrie, Democrația Acasă a venit cu o reacție oficială, în care „condamnă cu fermitate acțiunile abuzive și metodele de filaj, intimidare și infiltrare” la care ar fi fost supusă „în ultimele luni”: „În mod organizat și coordonat, nu doar structurile statului au fost implicate în aceste acțiuni, dar și grupări criminale care au introdus infiltrați în interiorul echipei noastre, cu scopul de a compromite activitatea partidului și de a submina încrederea dintre membrii săi”.

Partidul a declarat atunci că va fi, pe viitor, „mult mai vigilent în privința celor care doresc să se alăture echipei”.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!
Imagine simbol

Un nou val de fraude cu „investiții” online? Avertizare, după ce platforma TUX s-a prăbușit

Comisia Națională a Pieței Financiare (CNPF) avertizează repetat cetățenii Republicii Moldova să fie precauți în fața noilor scheme de fraudă care promit câștiguri rapide din „investiții” online. Avertizarea vine după ce platforma TUX s-ar fi prăbușit, iar în consecință mai mulți oameni și-ar fi pierdut banii, precum și al intensificării promovării altor scheme similare pe rețelele de socializare.

CNPF atenționează că escrocii acționează prin aplicații precum WhatsApp, Telegram sau Viber, unde creează grupuri de „investiții” conduse de pretinși „experți crypto”, „consultanți”, „profesori” sau „mentori financiari”. Aceștia promit profituri mari și oferă recompense celor care atrag noi membri. După ce victimele realizează mici câștiguri inițiale, li se cer taxe suplimentare pentru retrageri, fără ca banii investiți să mai fie returnați.

CNPF îndeamnă cetățenii să nu se alăture grupurilor online de investiții apărute la întâmplare, să verifice pe site-ul oficial al CNPF dacă entitatea este autorizată, să nu instaleze aplicații necunoscute și să nu ofere acces la distanță dispozitivelor personale. La fel, oamenii sunt îndemnați să raporteze imediat orice tentativă de fraudă la poliție sau direct la CNPF.

„Ofertele care par prea bune pentru a fi adevărate sunt, de obicei, înșelătorii. Protejați-vă pe dumneavoastră și pe cei apropiați prin informare și precauție”, transmite CNPF.

Lista entităților autorizate este disponibilă pe site-ul oficial al CNPF sau direct AICI. Informații suplimentare pot fi obținute la numărul 0 22 85 95 95.

Amintim că, pe 7 octombrie, mai mulți utilizatori ai platformei de tranzacționare TUX Moldova – bănuită că ar funcționa ca o piramidă financiară – au primit notificări prin care li se cerea să achite o taxă de 100 USDT, în termen de 24 de ore, pentru a evita blocarea conturilor. O zi mai târziu, în mediul online au apărut imagini care arată tensiuni la sediul companiei, unde investitori nemulțumiți ar fi cerut explicații persoanelor ce ar gestiona platforma. Platforma s-ar fi prăbușit, iar mulți oameni care au investit bani în aceasta au rămas fără ei.

Deocamdată autoritățile nu au comentat acest caz. Întrebat dacă au fost depuse plângeri sau inițiate cauze pe acest caz, nici Inspectoratul General al Poliției, nici Procuratura Generală nu au răspuns, deocamdată, solicitării NM.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

Vitalie PERCIUN: „Am reușit să ne dublăm cifra de afaceri și să consolidăm încrederea gamerilor din Moldova în produsele originale PlayStation”

Interviu cu Directorul Energy One SRL, Distribuitorul Oficial Sony PlayStation în Republica Moldova

Bună ziua, domnule Perciun! După exact un an de la primul nostru interviu, revenim cu o nouă lansare spectaculoasă: PlayStation 5 Slim „Ghost of Yōtei Gold Limited Edition”. Cum ați descrie această ediție specială?

Bună ziua! Este o adevărată bucurie să vorbim din nou, mai ales cu prilejul unei lansări care depășește granițele simplei tehnologii. „Ghost of Yōtei Gold” nu este doar o consolă – este o piesă de colecție, o operă de artă care îmbină estetica japoneză cu performanța de vârf a PlayStation 5 Slim. Designul inspirat din kintsugi – arta japoneză de a transforma imperfecțiunea în frumusețe – transmite o emoție aparte. Aurul, liniile fine, detaliile gravate – toate evocă ideea de renaștere, curaj și echilibru.

Așadar, putem spune că această ediție aduce o doză de artă în lumea jocurilor video?

Exact. Este o fuziune între tehnologie și cultură. Tot mai mulți gameri percep consola nu doar ca pe un dispozitiv, ci ca pe o expresie a identității lor. Iar această ediție limitată „Ghost of Yōtei Gold” este creată tocmai pentru acei oameni care văd frumusețea în detaliu și emoția în fiecare poveste de joc.

Energy One SRL este distribuitorul oficial al Sony PlayStation în Republica Moldova. Cum s-a încheiat primul an de activitate completă?

Pot spune cu mândrie că ne-am atins obiectivul propus anul trecut – și chiar l-am depășit. În doar 12 luni, am reușit să dublăm cifra de afaceri – de la 1,2 mln. USD la 2,5 mln. USD -, să consolidăm parteneriatele cu principalele rețele de retail din țară și să câștigăm încrederea gamerilor moldoveni. A fost un an de muncă intensă, dar rezultatele ne confirmă că suntem pe drumul cel bun. Pe acest motiv, privim cu încredere în viitor și, peste un an de activitate, ne propunăm să triplăm cifra de afaceri –și să atingem borna de 5 milioane de dolari americani!

Care au fost factorii principali ai acestei creșteri spectaculoase?

În primul rând, seriozitatea și calitatea produselor pe care le oferim. Toate consolele, accesoriile și jocurile distribuite prin Energy One provin din lanțul oficial Sony PlayStation, ceea ce înseamnă produse originale, garanție internațională și suport tehnic complet. În al doilea rând, parteneriatele cu retaileri importanți – cum ar fi Darwin, Enter, Ultra, Bomba, Maximum și Sony Center – au făcut ca PlayStation să fie mai accesibil ca oricând în Moldova.

Cum a reacționat comunitatea locală de gameri la aceste ediții limitate și lansări internaționale?

Comunitatea din Moldova este extraordinar de activă și receptivă. Gamerii noștri sunt informați, conectați la tendințele globale și apreciază autenticitatea. Lansări precum „Ghost of Yōtei Gold” nu sunt doar momente comerciale, ci adevărate evenimente culturale pentru ei. În plus, am observat o creștere constantă a cererii pentru edițiile de colecție – semn că gamingul a devenit o formă de lifestyle.

Ce urmează în perioada următoare pentru Energy One și pentru pasionații PlayStation din Republica Moldova?

Ne propunem să extindem gama de produse și să organizăm mai multe evenimente locale dedicate gamerilor – testări, competiții și lansări oficiale. În același timp, vom continua să promovăm cultura gamingului autentic și să aducem experiența PlayStation cât mai aproape de utilizatorii din Republica Moldova.

Ce mesaj doriți să transmiteți comunității PlayStation din țară?

Le mulțumim tuturor celor care ne-au fost alături în acest prim an și au ales originalul în locul compromisului. Fiecare consolă cumpărată prin canalele oficiale înseamnă încredere, siguranță și o experiență completă. Continuăm să creștem împreună și vă promitem că anul următor va aduce noutăți spectaculoase.

Mulțumim pentru interviu și mult succes în continuare!

Mulțumesc și eu! Fiecare lansare PlayStation este o poveste, iar noi suntem onorați să o aducem mai aproape de gamerii din Republica Moldova.

Moment emoționant în debutul meciului amical Moldova-România: „Limba Noastră” interpretată de Tania Turtureanu (VIDEO)

Moment emoționant în debutul meciului amical dintre naționalele Moldovei și României, disputat pe Arena Națională din București. Imnul Republicii Moldova, „Limba Noastră”, a fost interpretat de artista Tania Turtureanu, originară din raionul Sîngerei.

Arena Națională a răsunat de aplauze, iar secvența video în care Tania Turtureanu interpretează imnul țării noastre a devenit rapid virală pe rețele. Printre cei care au felicitat-o s-a numărat și președintele raionului Sîngerei, Cristian Cainarian.

„Mândri de ai noștri! Artista, cetățean de onoare al raionului Sîngerei, a interpretat cu emoție și demnitate imnul Moldovei la meciul dintre România și Moldova. Acest moment nu este doar despre fotbal — este despre ceea ce ne unește: istoria, limba și cultura. Mulțumim, Tatiana, pentru emoțiile profunde pe care ni le-ai oferit și pentru felul frumos în care ai reprezentat raionul nostru și întreaga Moldovă!”, a scris Cainarian pe rețele.

Amintim că Moldova a fost învinsă în meciul amical cu România. Tricolorii au cedat cu scorul 1:2. Aceasta a fost primul meci al lui Lilian Popescu în postură de selecționer al Republicii Moldova. Următorul meci al selecționatei noastre va avea loc pe 14 octombrie, tot în deplasare, contra Estoniei, în cadrul preliminariilor Campionatului Mondial.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

Rusia a atacat Ucraina cu rachete și drone: un copil a murit la Zaporojie, iar la Kiev oamenii au rămas pe întuneric

Armata rusă a lansat în noaptea de joi spre vineri un nou val de atacuri asupra Ucrainei. Cel puțin nouă persoane au fost rănite, iar un copil de șapte ani și-a pierdut viața, în urma atacurilor, în Kiev și Zaporojie, scrie DW.

La Kiev, exploziile s-au auzit în mai multe cartiere. Primarul capitalei, Vitali Kliciko, a anunțat că malul stâng al orașului a rămas fără curent electric, iar alimentarea cu apă a fost parțial întreruptă. În cartierul Pecersk, resturile unei drone au lovit un bloc cu 17 etaje, provocând un incendiu între etajele 6 și 7. Douăzeci de persoane au fost salvate, iar nouă au fost rănite.

Atacuri au fost raportate și în Zaporojie. Potrivit șefului administrației militare regionale, Ivan Fedorov, cel puțin trei rachete au lovit orașul, iar un copil de 7 ani a murit în spital din cauza rănilor suferite.

Ministra Energiei, Svitlana Grinciuk, a declarat că Rusia lovește intenționat infrastructura energetică a Ucrainei. Echipele de intervenție vor începe lucrările de restabilire imediat ce atacurile se vor opri.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!
Больше нет статей для показа
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: