Toate zborurile operate de Air Moldova, anulate până pe 15 mai: „Regretăm incomoditățile create”

Air Moldova vine cu precizări cu referire la sistarea zborurilor și oprirea vânzării biletelor, din 2 mai. Compania aeriană susține că nu va opera nici un zbor până pe data de 15 mai, curent. Air Moldova dă asigurări în acest context că toți pasagerii ai căror zboruri au fost anulate își vor primi banii înapoi.

Air Moldova susține că pasagerii ai căror zboruri au fost anulate au primit o notificare despre anulare pe adresa de email, introdusă la procurarea biletului. În acest caz, pasagerul poate solicita rambursarea integrală al costului biletului, urmând instrucțiunile primite pe adresa email. Pasagerii care nu au primit o notificare despre anularea zborului, pot solicita rambursarea costului biletului conform regulilor tarifului, precizează compania aeriană.

„Compania aeriană Air Moldova regretă incomoditățile create, dar vă asigură că toate solicitările dumneavoastră sunt în procesare. Vă rugăm să nu dublați solicitările expediate anterior. Din cauza suprasolicitării procesarea scrisorilor dvs. durează mai mult timp decât de obicei. În același timp, vă asigurăm că absolut toate solicitările vor avea un răspuns și cazul fiecărui pasager va fi soluționat”, precizează Air Moldova.

Amintim că Air Moldova a anunțat pe 2 mai că suspendă, din aceeași zi, toate zborurile sale și oprește vânzarea biletelor, solicitând, în instanță, o restructurare accelerată pentru a evita falimentul. Compania susține că reluarea activității va fi posibilă în termen de 3 zile de la pronunțarea deciziei de către instanță.

Autoritatea Aeronautică Civilă a îndemnat pasagerii, în acest context, să își revendice drepturile și să solicite operatorului aerian rambursarea costului biletelor, iar în cazul în care întâmpină dificultăți sau li se refuză rambursarea costului biletelor de avion, să solicite suportul Autorității.

***

De menționat că, în ultima perioadă, Air Moldova și-a anulat mai multe curse. Anterior, Air Moldova a declarat că a ajuns în această situație din cauza unei condiționări a băncii de a majora suma de depozit pentru garantarea rambursării biletelor neutilizate.

Recent, compania a lansat o petiție pe online. Aceasta a solicitat, din numele a 285 de angajați, intervenția președintei Maia Sandu. Air Moldova a spus că șefa statului ar fi „ultima șansă de a salva operatorul național”. În caz contrar, a adăugat compania, va intra în faliment.

Președinta Maia Sandu a comentat petiția lansată de Air Moldova. Șefa statului a declarat că cererea nu intră în prerogativele Președinției și că „resursele financiare sunt la bugetul de stat”, însă datoriile acumulate de Air Moldova trebuie să le întoarcă „cei care le-au făcut”. În același timp, președinta a menționat că autoritățile așteaptă „noutăți de la Procuratură despre modul în care a fost falimentată această companie atunci când era în proprietatea statului, după care privatizată”.

Pe 26 aprilie, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale Liliana Dabija a anunțat că în urma multiplelor zboruri anulate, Autoritatea Aeronautică Civilă a emis prescripții și a efectuat controale la Air Moldova. Totodată, de la compania aeriană a fost solicitat un plan de dezvoltare, pentru a nu permite comercializarea pe termen lung a biletelor, astfel încât consumatorii să nu fie afectați. Totuși, o decizie privind ridicarea licenței nu a fost luată, potrivit ministrei.

Pe 27 aprilie, prim-ministrul Dorin Recean a comentat situația de la Air Moldova, nevoită să își anuleze mai multe curse avia în ultima perioadă. Premierul declara că Air Moldova ar fi fost fraudată și furată deliberat de politicianul fugar Ilan Șor, condamnat la închisoare în dosarul „frauda bancară”. „Guvernul nu trebuie să rezolve problemele Air Moldova, dar problemele din sistem”, a menționa Recean.

Situația din jurul companiei aeriene a fost comentată și de președintele Parlamentului, Igor Grosu.  Speakerul a susținut recent că Air Moldova, care ar fi controlată de deputatul fugar Ilan Șor, condamnat la 15 ani de detenție în dosarul „Frauda bancară”, se confruntă cu datorii enorme, create intenționat. „Air Moldova este controlată de Șor. E a lui, a acestui individ. Din această companie denumirea Moldova este deprisos. Acolo e numai aer și datorii foarte mari”, a declarat atunci Igor Grosu.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Andrei Mardari / NewsMaker

Transportatorii acuză ANTA și MIDR de abuzuri și corupție și amenință cu noi proteste. Reacția Guvernului

Transportatorii amenință cu proteste, acuzând Ministerul Infrastructurii și Agenția Națională Transport Auto (ANTA) de inacțiune, dar și presupuse abuzuri și scheme de corupție. Asociația Patronală a Operatorilor de Transport Auto (APOTA) a transmis un apel public, în care avertizează că lipsa metodologiei tarifare, impunerea sistemelor electronice e-GPS și e-Bilet, precum și obligația de adaptare a tuturor vehiculelor pentru persoanele cu dizabilități pun în pericol activitatea transportatorilor.

Potrivit APOTA, trei probleme majore afectează activitatea transportatorilor:

  1. Lipsa metodologiei de calcul a tarifelor, deși legea prevedea aplicarea acesteia din 1 iunie 2024. Potrivit asociației, transportatorii operează de peste un an și jumătate cu tarife „înghețate”, ceea ce ar duce la închiderea unor rute regulate.
  2. Promovarea sistemelor e-GPS și e-bilet, considerate de APOTA drept „scheme corupționale” care ar încalca legislația și drepturile transportatorilor, „fără a avea efecte reale asupra disciplinei fiscale”. Potrivit asociației, „sistemul e-bilet a fost conceput pentru a promova o schemă de corupție – de a obliga transportatorii să procure doar un singur model de aparate de casă”.
  3. Obligația ca toate vehiculele să fie adaptate pentru persoane cu dizabilități. APOTA consideră măsura „imposibil de aplicat din punct de vedere tehnic și financiar, și impusă abuziv contrar legislației naționale și europene”.

„ANTA cunoaște că ordinul este ilegal, nu mai corespunde prevederilor legale, că transportatorii nu au capacitate financiară sau tehnică să-l aplice și, cel mai grav, că persoanele cu handicap nu vor avea nici în continuare posibilitatea reală de a fi transportate. Cu toate acestea, ANTA a decis să speculeze pe seama nevoilor unei categorii foarte vulnerabile, pentru a-și lărgi posibilitatea de a estorca mită și a trece cu vederea lipsa transportului adaptat”, se menționează în declarația asociației.

În context, transportatorii au solicitat adoptarea imediată a metodologiei tarifare, retragerea proiectului privind noile sisteme electronice și anularea cerințelor ANTA privind adaptarea tuturor vehiculelor pentru persoane cu dizabilități. Aceștea amenință că, în cazul în care autoritățile vor ignora solicitările, vor ieși la proteste.

NewsMaker a solicitat un comentariu de la ANTA cu privire la acuzațiile asociației de transportatori. La momentul publicării știrii, nu am primit un răspuns.

După apelul public lansat de APOTA, Guvernul a transmis că a luat act de solicitarea publică, dar soluționarea problemelor ține de competența Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale.

„MIDR are ușile deschise. Guvernul își dorește ca pasagerii să aibă condiții de confort, iar activitatea să se desfășoare în conformitate cu legislația și cadrul fiscal în vigoare”, a declarat purtătorul de cuvânt Daniel Vodă.

În privința acuzațiilor APOTA legate de posibile scheme de corupție, Executivul a invitat toate părțile care dețin informații relevante să le prezinte organelor competente.

„Am văzut și acuzații privind posibile riscuri de corupție în sistemele informatice. Poziția noastră rămâne neschimbată. Invităm pe toți cei care au informații relevante să le documenteze și să le transmită autorităților competente”, a subliniat Vodă.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: