AKIpress News Agency

Banca Mondială: 70 de mii de moldoveni își vor pierde locul de muncă din cauza coronavirusului

Economia Moldovei își va reveni în 2021 mai încet decât se prognoza inițial. Acest lucru se va produce din cauza creșterii numărului de infectări cu COVID-19 atât în Moldova, cât și în regiune, dar și lockdown-ul din multe țări, consideră experții Băncii Mondiale, care au publicat pe 23 decembrie prognoza economică pentru Moldova.

Potrivit prognozei BM, în 2021, creșterea economică a Moldovei nu va depăși 3,8%, iar în 2022 va fi și mai mică – de 3,7%.

Experții consideră că Moldova este una dintre țările ale cărei economii a suferit foarte mult din cauza pandemiei de coronavirus. Acestui fenomen i s-a adăugat seceta. Prin urmare, a crescut nivelul sărăciei, a scăzut cererea și s-au diminuat mai mulți indici macroeconomici din țară.

BM consideră că, în 2020, căderea PIB-ului va atinge în cel mai bun caz 7,2%, iar în cel mai rău – 7,8%.

De asemenea, experții au estimat efectul crizei asupra business-ului și a pieței muncii. Potrivit estimărilor, până la sfârșitul anului, își vor pierde locul de muncă aproape 70 de mii de oameni, iar nivelul șomajului va crește până la 8%.

Cea mai gravă situație privind șomajul este în Chișinău – aici sunt concentrați circa 40% dintre cei care și-au pierdut serviciul. În ceea ce ține de vârsta șomerilor – este vorba despre tineri cu vârstele cuprinse între 25-34 de ani și 35-44 de ani, care constituie jumătate din forța de muncă a țării.

Potrivit experților BM, fără eforturi privind creșterea productivității muncii, fără un ajutor direct din partea statului pentru șomeri și companiile care au avut de suferit din cauza crizei, dar și fără reforme, economia și piața muncii își va reveni o perioadă foarte lungă de timp.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

(VIDEO) „Au reparat drumurile sau au adus microbuze mai bune?” Ce spun pasagerii și șoferii despre scumpirea cu 20% la cursele interurbane

Prețurile pentru transportul de pasageri între raioane și în interiorul lor s-ar putea scumpi cu până la 20% — guvernul a aprobat o nouă metodologie de calcul a tarifelor. Acum vor fi luate în considerare nu doar costurile pentru combustibil și reparații, ci și detalii precum prezența unui aparat de aer condiționat sau tipul de transport — obișnuit sau electric.

Tarifele pentru cursele internaționale vor fi stabilite de Agenția Națională Transport Auto, iar cele pentru rutele locale — de consiliile raionale. Noul sistem va intra în vigoare la 1 martie 2026. Autoritățile susțin că această metodologie îi va ajuta pe transportatori să se dezvolte și să-și reînnoiască parcul auto — de exemplu, prin achiziționarea de mașini moderne în leasing.

Pasagerii se tem însă că cheltuielile pentru călătorii le va depăși bugetul, deoarece salariile și pensiile rămân neschimbate. Iar opiniile șoferilor s-au împărțit: unii consideră că majorarea tarifelor este justificată și îi va ajuta să acopere costurile pentru combustibil și reparații, în timp ce alții se tem că scumpirea va alunga pasagerii și nu va rezolva principalele probleme — drumurile proaste și microbuzele vechi.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: