Datorită Moldindconbank, Holdingul Doverie este în TOP la Bursa din Sofia

Moldindconbank a devenit principalul motiv al creșterii popularității acțiunilor Doverie United Holding AD la Bursa din Sofia. Un studiu efectuat de revista de specialitate Capital din Bulgaria arată că acțiunile Doverie United Holding AD au urcat pe prima poziție în TOP-10 ale preferințelor brokerilor bulgari, după achiziția Moldindconbank, a doua ca mărime bancă din Republica Moldova.

”Cumpărarea Moldindconbank a schimbat considerabil perspectivele holdingului, transformându-l în una dintre cele mai profitabile companii de pe piață. Acest lucru a sporit interesul investitorilor”, a explicat pentru Capital.bg Bojidar Todorov, reprezentantul brokerului Alpha Asset Management.

Este de menționat că Moldindconbank a obținut rezultate bune în 2020, în pofida crizei economice globale, provocată de pandemia COVID-19.

Profitul operațional al băncii a constituit la sfârșitul anului trecut peste 750 de milioane de lei, iar profitul net – 443 milioane de lei.

Moldindconbank își consolidează poziția pe piața bancară din Moldova cu o cotă de 20,5% din piață. La capitolul operațiuni cu cardurile bancare, instituția este lider incontestabil. Pe parcursul anului trecut s-a îmbunătățit și calitatea portofoliului de credite, iar ponderea celor neperformante și expirate are tendința de reducere.

Doverie United Holding AD menționează că banca a reușit în 2020 să obțină obiectivele și rezultatele stabilite la începutul anului trecut, datorită managementului foarte bun.

Amintim că în martie 2019, Doverie-Invest din Bulgaria a cumpărat 63,89% din acțiunile Moldindconbank, iar ulterior, compania și-a majorat cota până la 77,63%. Doverie-Invest a fost creată de către United Holding din Bulgaria.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

De la „cringe politic”, la „premiul „Caloșul de Aur”: cum au comentat internauții melodia Irinei Vlah

Videoclipul cu dedicația muzicală lansată de Irina Vlah, lidera Partidului „Inima Moldovei”, a devenit viral pe rețelele sociale. În doar 24 de ore, clipul a adunat peste 40.000 de vizualizări pe Facebook și 136.000 pe Instagram, fiind însoțit de sute de comentarii și distribuiri. Inițiativa Irinei Vlah a provocat un val de reacții ironice din partea internauților, inclusiv politicieni, jurnaliști, activiști și actori. Unii au etichetat videoclipul drept un exemplu de „cringe politic”, iar într-o notă sarcastică, Vlah a fost desemnată câștigătoarea premiului fictiv „Caloșul de Aur 2025”.

NewsMaker vă prezintă o selecție a reacțiilor internauților.

Eu demult spun: ca să cânți BINE, nu e neapărat să ai talent. E suficient să nu ai rușine.

Опубликовано Dumitru Alaiba Вторник, 1 июля 2025 г.

И премия "Золотая калоша 2025" уходит MC Ирине Кринж Влах.

Опубликовано Виктором Гайдейком Вторник, 1 июля 2025 г.

Раду Марин пел рэп. Все такие о да, да. Это вещь! Это свежо. Спела рэп Ирина Влах. Ну это не то и вообще! Вообще то. И…

Опубликовано Vladislav Pilipenko Вторник, 1 июля 2025 г.

Așteptăm răspunsul rap battle de la Igor Grosu: Партия ПАС любила Молдову. Шла по пути — в ЕС, по закону. С ней процветает страна без волнения. ПАС, молодцы! — с восхищением, без сомнения. Yo!)

Опубликовано Pavel Munteanu Вторник, 1 июля 2025 г.

Amintim că Irina Vlah a lansat o dedicație muzicală adresată Partidului Acțiune și Solidaritate (PAS), care urmează să-și încheie mandatul parlamentar pe 11 iulie. Membrii partidului au creat o serie de video-uri de „rămas-bun muzical” – „PAS, duceți-vă naiba”.

Solicitat de NewsMaker pentru un comentariu, serviciul de presă al PAS a declarat că nu comentează acțiunea Partidului „Inima Moldovei”.

***

Precizăm că Irina Vlah și-a început cariera politică în Partidul Comuniștilor din Republica Moldova (PCRM). Aceasta a reprezentat formațiunea în Parlament din 2005 până în 2014. În anul 2014, Vlah a părăsit fracțiunea comuniștilor, acuzând-o de colaborare cu alianțele pro-europene de atunci, iar în 2015 a ieșit inclusiv din PCRM.

Vlah a concurat pentru prima dată la alegerile pentru funcția de bașcan al Găgăuziei în 2015, în calitate de candidat independent, susținut de Partidul Socialiștilor din Republica Moldova (PSRM). Vlah a câștigat scrutinul respectiv, dar și pe următorul, conducânt astfel autonomia găgăuză până în 2023. După încheierea celui de-al doilea mandat de guvernatoare, a declarat în repetate rânduri că nu va ieși din politică, a devenit activă pe rețelele de socializare, a început să scrie și să vorbească în limba română și chiar și-a scris o autobiografie. Atunci, mulți experți au început să vorbească despre ambițiile prezidențiale ale Irinei Vlah.

Irina Vlah a candidat la funcția de președinte al Republicii Moldova în scrutinul din 20 octombrie 2024. Potrivit rezultatelor finale, ea a acumulat circa 83 mii de voturi, adică aproape 5,4% din sufragii, nereușind să ajungă în turul II de scrutin.

În noiembrie 2024, ️Irina Vlah a anunțat constituirea Partidului Republican „Inima Moldovei”.

esp.md

„Lacul cu nuferi” din Bălți, umplut cu bani, dar nu cu apă? Primăria anunță licitație pentru lucrări de jumătate de milion de lei

Primăria municipiului Bălți a lansat o licitație publică pentru reabilitarea bazinului artificial „Lacul cu nuferi. Fântâni eminesciene”, din Parcul Central „Volontir”. Costul estimativ al lucrărilor se ridică la aproape 529 de mii de lei, sumă ce include și TVA, scrie ESP.

Potrivit sursei citate, lucrările prevăd modernizarea completă a instalațiilor electrice, montarea reflectoarelor LED, echipamente de pompare, refacerea suprafețelor din teracotă, precum și reabilitarea sistemelor de alimentare cu apă și canalizare. Termenul de finalizare este de două luni din momentul semnării contractului.

Licitația este programată pentru data de 3 iulie, iar compania câștigătoare va fi cea care va oferi cel mai mic preț. De asemenea, aceasta va trebui să asigure o garanție de 5 ani pentru lucrările executate.

Deși a costat bugetul public peste jumătate de milion de lei și a fost inaugurat cu fast în ianuarie 2024, „Lacul cu nuferi” din Parcul „Mihai Volontir” din Bălți a fost umplut cu apă doar de două ori — cu ocazia Zilei Orașului din 2024 și 2025. Construit ca parte a unui proiect transfrontalier finanțat de Uniunea Europeană, bazinul decorativ trebuia să fie una dintre atracțiile centrale ale parcului modernizat. În realitate, a ajuns o simplă groapă de beton, nefuncțională și cu risc pentru trecători. Echipa NM a reflectat situația în cadrul proiectului „Moldova Altfel”. Cum arată astăzi „lacul” și ce spun localnicii despre utilitatea acestuia — aflați AICI.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

Chișinău: femeie tamponată pe o trecere de pietoni, după accident a urcat în mașina care a lovit-o. Ce spune poliția

Un pieton a fost surprins cum ajunge într-o mașină pe o trecere de pietoni din Chișinău. Autovehiculul i-a apărut în față în timp ce traversa strada. După impact, pietonul s-a urcat în automobilul care l-a accidentat. Solicitată de NewsMaker pentru mai multe detalii, ofițera de presă a Direcției de Poliție Chișinău, Cristina Talpă, a declarat că oamenii legii nu au fost sesizați cu privire la acest caz și a adăugat că polițiștii urmează să stabilească circumstanțele incidentului.

Potrivit activiștilor de la „StopHam Moldova”, accidentul a avut loc pe o trecere de pietoni de pe strada Nicolae Milescu Spătaru. Din imaginile video se observă cum persoana aleargă pe trecerea de pietoni, după care se izbește de o mașină care a apărut în fața sa și cade. Ulterior, pietonul este condus de șofer pe trotuar, după care se urcă în mașină, probabil pentru a fi dus la spital, au menționat activiștii.

Solicitată de NewsMaker pentru mai multe detalii, ofițera de presă a Direcției de Poliție Chișinău, Cristina Talpă, a declarat că oamenii legii nu au fost sesizați cu privire la acest caz. „Urmare a apariției secvenței video în mediul online, colegii mei s-au autosesizat”, a precizat reprezentanta poliției. Ofițera de presă a menționat că, în continuare, polițiștii urmează să stabilească toate circumstanțele accidentului.

Creditul crește, Recean – înflorește”: Partidul Irinei Vlah a protestat la Guvern împotriva situației în agricultură

Simpatizanții Partidului „Inima Moldovei”, condus de fosta bașcană Irina Vlah, au ieșit din nou în stradă. Pe 2 iulie, aceștia s-au adunat la intrarea în sediul Guvernului pentru a protesta față de situația din agricultură. Manifestanții au încercat să pătrundă în clădirea Executivului pentru a-i înmâna premierului o listă cu zece propuneri despre care spun că vin din partea cetățenilor și vizează soluții pentru sprijinirea sectorului agricol. Polițiștii le-au blocat, însă, accesul. „Recean, ieși la noi!” și „Deschideți ușa!” – au scandat protestatarii, în frunte cu Irina Vlah.

Participanții la manifestație au acuzat guvernarea că ar favoriza importurile în detrimentul producătorilor locali. „Jos, PAS!”, „Creditul crește, Recean – înflorește” sau „PAS la putere, fermierii în durere!” – a scandat mulțimea în timpul protestului.

„Nu sunt doar ca participant, dar și în calitate de agricultor care a pierdut totul într-o clipă. Timp de 4 ani am încercat să-mi dezvolt afacerea, am construit un complex de sere, ca să aduc în magazinele noastre produse autohtone, dar producția noastră nu are loc acolo. De ce am pierdut totul? Pentru că guvernarea nu ascultă fermierii, pentru că guvernarea nu vrea să iasă la contact cu fermierii. De ce ne trebuie așa guvernare, dacă nu vrea să asculte poporul?”, a declarat un participant.

„Noi vedem că Guvernul are frică, noi vedem că Recean are frică. Am venit cu propuneri pentru a dezvolta agricultura. Vedem însă că Guvernul nostru nu este transparent, nu vrea să lucreze cu oamenii, nu vrea să primească actele, propunerile ca să îmbunătățească situația în agricultură. Da, noi am înțeles de ce stă aici. Am înțeles că creditele cresc, iar Recean și soția sa înfloresc. Dar ce trebuie sa facă fermierii noștri, oamenii din sate care au rămas singuri, cu pensia de 3 mii de lei?”, a declarat Irina Vlah.

Contactat pentru o reacție, purtătorul de cuvânt al Guvernului nu a oferit, deocamdată, un comentariu.

Menționăm că nu este prima acțiune de protest organizată de Partidul „Inima Moldovei” în fața Guvernului. Aceștia au organizat manifestații și pe parcursul lunii mai, dar și iunie. După ultimul protest, din 18 iunie, purtătorul de cuvânt al Guvernului, Daniel Vodă, a avertizat cetățenii „să se pregătească de sezonul diferitor proteste politice”: „Sezonul acestor proteste începe când adevărul, de fapt, doare în multe cazuri”.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

Maib lansează campania de imagine „Știm cum e”, un nou pas în construirea unei experiențe bancare centrate pe client

Maib anunță lansarea noii campanii de imagine cu genericul „Știm cum e”, o continuare a campaniei „Tu conduci. maib”, menită să pună în lumină umanitatea brandului și focusul sporit pe care îl va pune pe experiența clientului și crearea de relații autentice cu fiecare client. 

Știm cum e” duce mesajul brandului mai departe, punând accent pe relațiile reale, empatie, umanitate, momente care contează și banking care simte ce contează. Mesajul central transmite angajamentul de a face banking altfel decât doar în plan operațional. Să fim prezenți, oferind încredere, sprijin și soluții care contează, exact atunci când e nevoie.

Giorgi Shagidze, Președintele maib:„La maib, credem că adevărata grijă începe prin a asculta. Campania „Știm cum e” este o promisiune: să ascultăm, să înțelegem și să fim alături de clienții noștri pentru ca ei să meargă mai departe, ajutându-i să crească, să prospere și să realizeze ceea ce contează cel mai mult”.

Această campanie marchează o nouă etapă pentru maib, care își reafirmă angajamentul de a fi un brand centrat pe client, atent la experiențele clientului și profund uman. Noua campanie este inspirată din viața reală – din provocările, deciziile și visurile clienților. Fie că este vorba de o plată online, o vizită în sucursală sau o interacțiune digitală, obiectivul maib este ca fiecare client să se simtă:

-ascultat

– înțeles

-sprijinit

și să aibă o experiență plăcută în relația cu banca sa, maib.

Conceptul creativ al campaniei este dezvoltat de agenția-parteneră NRG Publicis Moldova. 

Eugen Boico, Director General NRG Publicis Moldova:

„Adorăm să lucrăm la astfel de proiecte. Pentru că nu doar comunicăm o convingere a brandului, dar și lansăm o invitație simplă către fiecare din noi să fim mai atenți și mai empatici unul cu altul în fiecare zi”.

Astfel, „Știm cum e” înseamnă banking cu grijă reală – acolo unde empatia întâlnește eficiența, iar tehnologia amplifică conexiunea umană, nu o înlocuiește. În concluzie, la maib, experiența clientului nu este doar un KPI. Este promisiunea noastră zilnică. Să ascultăm cu adevărat. Să răspundem repede. Să fim clari. Să fim de ajutor.

Campania se adresează tuturor clienților maib – persoane fizice, antreprenori, companii sau parteneri instituționali – dar și colegilor noștri, care contribuie zilnic la modelarea unei experiențe bancare mai bune, caracterizate de centrare pe client, inovație, transparență, agilitate, spirit de echipă, empowerment, orientare spre rezultate.

Campania se va desfășura până în luna noiembrie și va fi vizibilă la TV, radio, în outdoor, pe online și în mass-media printr-o serie de mesaje construite în jurul momentelor care definesc cu adevărat experiența clientului, iar produsele bancare vor fi prezentate din perspectiva mesajului noii campanii.

Știm cum e. De asta suntem cu tine. Iar tu conduci. maib

Больше нет статей для показа
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: