diez.md

„Pachetul a ajuns la depozit și nu poate fi livrat”. Escrocii au folosit identitatea Poștei Moldovei în 86 de cazuri în 2024

În primele 10 luni ale anului curent, poliția a înregistrat 86 de cazuri de escrocherie în care a fost folosită abuziv identitatea întreprinderii „Poșta Moldovei”. Inspectoratul General al Poliției a atenționat că întreprinderea nu transmite mesaje prin care să ceară date bancare, parole sau alte informații confidențiale. Oamenii legii au îndemnat cetățenii să verifice sursa mesajelor sau să contacteze Serviciul Suport Clienți al Poștei Moldovei. 

Pe 27 noiembrie, Inspectoratul General al Poliției a raportat că, în primele 10 luni ale anului curent, au fost înregistrate 86 de cazuri de escrocherie cu folosirea abuzivă a identității întreprinderii de stat „Poșta Moldovei”.

Poliția avertizează populația să fie extrem de precaută în raport cu mesajele primite care solicită modificarea în regim de urgență a datelor personale, bancare sau furnizarea altor informații confidențiale, sub pretextul unui pachet nelivrat. (…) Poșta Moldovei nu transmite mesaje prin care să ceară date bancare, parole sau alte informații confidențiale. Orice solicitare de acest tip, primită prin SMS sau alte canale de comunicare este frauduloasă și nu provine de la această instituție. Clienții sunt încurajați să verifice cu atenție sursa mesajelor și să nu furnizeze niciun fel de date personale prin astfel de canale”, au comunicat reprezentanții Inspectoratului.

Totodată, Inspectoratul a cerut clienților întreprinderii de stat să nu acceseze linkurile suspecte și a venit cu recomandări.

Fiți atenți la mesajele suspecte; Nu accesați linkurile și nu descărcați fișierele din mesaje dubioase; Verificați sursa mesajelor doar pe pagina oficială a expeditorului sau contactați organizația legitimă; Nu expediați informații sensibile prin SMS. (…) Blocați numărul de telefon de la care ați primit mesajul; Imediat informați banca, dacă ați introdus datele bancare; Monitorizați conturile bancare; Schimbați parolele conturilor. În cazul în care aveți îndoieli sau doriți să verificați informația, contactați Serviciul Suport Clienți al Poștei Moldovei la numărul unic de telefon 1310, telefonul fix 022-27-00-44 sau lăsați un mesaj pe adresa electronică: [email protected]. Vă încurajăm să fiți vigilenți și să raportați Poliției orice tentativă de escrocherie prin apel la 112″, au mai declarat reprezentanții Inspectoratului.

politia.md

Locuitorii Republicii Moldova au început să primească sms-uri, în care se pretinde că ar fi fost expediate de întreprinderea Poșta Moldovei, începând cu ianuarie 2024. Detalii AICI. Pe lângă aceasta, în luna decembrie 2023 – pe Facebook, a luat avânt o campanie de înșelătorie, cu folosirea în mod fraudulos a identității mai multor branduri. Oamenii erau îndemnați să cumpere mărfuri scumpe la un preț simbolic – 53 de lei. Detalii AICI. Mai mult, escrocii se dau și drept angajați ai organelor de drept, apelează oamenii și îi anunță că ruda lor ar fi fost implicată într-un accident rutier și le cer sume de bani pentru a-i scăpa de tragerea la răspundere. Detalii AICI.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Gazul revine în stânga Nistrului. Locuitorii vor avea din nou apă caldă și căldură

Livrările de gaze naturale către regiunea transnistreană vor fi reluate începând cu 17 octombrie, după două săptămâni de restricții. Anunțul a fost făcut de președintele interimar al companiei Moldovagaz, Vadim Ceban, pe rețelele sale de socializare. Potrivit acestuia, reluarea livrărilor va permite repornirea furnizării apei calde pentru locuitorii din stânga Nistrului și va face posibil începutul sezonului de încălzire în regiune.

„Din 17 octombrie se reiau livrările complete de gaze naturale în regiunea transnistreană a Republicii Moldova, în volumele contractuale necesare pentru a asigura necesitățile tuturor categoriilor de consumatori. Acest lucru va permite reluarea furnizării apei calde și începerea sezonului de încălzire”, a scris Ceban pe Telegram.

Pe 2 octombrie, imediat după alegerile parlamentare și în prag de iarnă, administrația de facto de la Tiraspol a anunțat că instituie „regim de economisire a gazelor naturale”, valabil timp de o săptămână și jumătate. Autoritățile nerecunoscute au dat asigurări că măsura nu va afecta populația și că locuințele, școlile și spitalele vor fi aprovizionate normal cu energie electrică și gaz. Potrivit așa-zisului ministru al Economiei de la Tiraspol, Serghei Obolonik, decizia a fost luată din cauza „circumstanțelor externe nefavorabile legate de reluarea fluxului financiar de sprijin din partea Rusiei”.

În ajun, vicepremierul pentru Reintegrare, Roman Roșca, declara pentru presă că regiunea transnistreană dispunea de gaze naturale doar până la 15 octombrie. Contactat de NewsMaker pe 16 octombrie, Vadim Ceban preciza că, până la amiază, Moldovagaz — desemnată să asigure livrările de gaze pe malul stâng al Nistrului — aștepta încă efectuarea plății pentru gaz, menționând că volumele disponibile erau „în cantități mici”.

După anunțul făcut seara de Vadim Ceban, compania Moldovagaz s-a abținut de la comentarii suplimentare.

Reamintim că, în perioada regimului de economisire a gazului, în regiune a fost sistată furnizarea apei calde, iar la stațiile de alimentare s-a întrerupt vânzarea de metan.

Conform înțelegerii dintre Chișinău și Tiraspol, volumul maxim al livrărilor de gaze către regiunea transnistreană este de 3 milioane de metri cubi pe zi. În iarna trecută, această cantitate a fost suficientă pentru încălzirea gospodăriilor și a instituțiilor sociale, însă insuficientă pentru funcționarea marilor întreprinderi industriale și a centralei MGRES.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!
Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: