„Un proiect-reclamă, executat în scop comercial”. Mișcarea Occupy Guguță critică planurile primăriei privind pictura murală de sub podul de la Telecentru
Full Article 2 minutes read

„Un proiect-reclamă, executat în scop comercial”. Mișcarea Occupy Guguță critică planurile primăriei privind pictura murală de sub podul de la Telecentru

Pereţii de sub podul din cartierul Telecentru, la intersecția străzilor Miorița cu Șoseaua Hâncești, sunt pregătiţi pentru aplicarea picturii murale. Iniţiativa face parte din cadrul Campaniei Naţionale #NeamPornit, anunță primăria capitalei. Între timp, mișcarea Occupy Guguță critică inițiativa și acuză autoritățile municipiului Chișinău de lipsă de transparență și „favorizarea business-ului în detrimentul cetățeanului de rînd”.

Potrivit primarului capitalei Ion Ceban, pictura murală va cuprinde integral elementele brandului turistic al Republicii Moldova ,,Pomul Vieţii’’. Lucrarea urmează să fie realizată de Dumitru Popov, care a fost desemnat câștigătorul concursului lansat de Primăria Chișinău. În prezent sunt efectuate lucrări de demolare a tencuielii de pe perețişi aplicare a stratului de grund, ce va servi ca suport pentru aplicarea vopselei. Tot acolo au fost deja instalate schele, iar în următoarele zile va începe realizarea picturii murale.

3.800 m2 din pereții de sub podul din cartierul Telecentru, sunt pregătiți pentru aplicarea picturii murale, care va…

Posted by Iv Ceban on Tuesday, 21 July 2020

Mișcarea Occupy Guguță a criticat inițiativa. Potrivit membrilor acesteia, podul din cartierul Telecentru trebuie să rămână un spațiu liber pentru toți artiștii și artistele graffiti.

„În loc de un spațiu dinamic de exprimare liberă, artistică, politică, socială vom avea monopolul unei expresii sterile „Ne-am pornit” întinsă pe sute de metri pătrați. Nu suntem împotriva îmbunătățirii, reabilitării și amenajării unor spații publice din oraș, ci împotriva modului în care cetățenii și artiștii au fost tratați cu lipsă de respect”, au scris aceștia pe pagina de facebook a organizației.

Aceștia au acuzat autoritățile locale de lipsă de transparență și viziune de dezvoltare culturală.

„Cât despre acest proiect-reclamă, executat în scop comercial, folosind proprietatea publică municipală, propunem APL-ului să taxeze beneficiarii cu suma prevăzută pentru arenda acelui perete în calitate de spațiu publicitar”, au mai scris aceștia.

Podul de la Telecentru trebuie să rămână un spațiu liber pentru toți artiștii și artistele graffiti. În loc de un spațiu…

Posted by OccupyGuguță on Wednesday, 22 July 2020

Campania națională #NeamPornit a fost lansată la sfârșitul lunii aprilie de către Agenția de Investiții, partener de dezvoltare al sectorului turismului. Inițiativa are ca scop stimularea și creșterea creării de oferte turistice locale, în contextul în care sectorul ospitalității a fost dur lovit de efectele pandemiei de COVID-19.

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: