Moldcell extinde proiectul #LikeDeLaBunei prin parteneriatul între UNFPA și Fundația Moldcell
Full Article 5 minutes read

Fundația Moldcell și UNFPA vor coopera pentru dezvoltarea dialogului inter-generațional dintre tineri și vârstnici în Moldova

Recent, compania Moldcell a lansat Fundația Moldcell, misiunea căreia este sa schimbe spre bine viața în Moldova, prin combinarea transfomării digitale și a utilizării tehnologiilor performante în domeniile de Responsabilitiate Digitală ale companiei: Educație, Societate, Investiții cu Impact social precum și susținerea și promovarea Obiectivelor ONU de Dezvoltare Durabilă.

Un Acord de cooperare privind incluziunea digitală a persoanelor vârstnice prin dialog între generații a fost semnat de Fundația Moldcell și Fondul ONU pentru Populație (UNFPA). Acesta este primul proiect de parteneriat din cadrul Memorandum-lui de Înțelegere dintre Organizația Națiunilor Unite și compania Moldcell privind realizarea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă în Republica Moldova, semnat la 11 noiembrie 2020.

 

 

 

Moldcell extinde proiectul #LikeDeLaBunei prin parteneriatul între UNFPA și Fundația Moldcell“Suntem fericiți să începem acest parteneriat frumos între Fundația Moldcell și UNFPA pentru integrarea digitală a populației vârstnice din Moldova. Susținerea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă este unul din pilonii principali ai activității Fundației Moldcell. Digitalizarea este un factor-cheie în reducerea inegalităților de orice tip și ne bucurăm că Fundația Moldcell a reușit să demonstreze acest lucru în Moldova,” a menționat Nirvana Chaudhary, Președintele Fundației Moldcell, în cadrul evenimentului de semnare a Acordului de cooperare, care s-a desfășurat săptămâna trecută la Chișinău.

 

Proiectul presupune dotarea bătrânilor singuratici din localitățile rurale ale țării cu dispozitive mobile performante, Internet și minute gratuite de la Moldcell, precum și instruirea acestora de către tineri voluntari.

Nigina Abaszada

Nigina Abaszada

La rândul său, Nigina Abaszada, Reprezentantă Rezidentă UNFPA în Moldova, a menționat că sectorul privat, inclusiv corporațiile naționale și multinaționale, fundațiile private și businessul mic și mijlociu, sunt actori principali în setarea parteneriatelor public-private pentru dezvoltarea socială.

“Apreciem foarte mult viziunea inovativă a Fundației Moldcell de a susține dialogul intergenerational în Moldova și a colabora în vederea incluziunii digitale a persoanelor vârstnice cu implicarea tinerilor. Experiența internațională demonstrează că această interacțiune este benefică pentru toate vârstele, iar, pe termen lung, contribuie la solidaritate și dezvoltare socială”.

 

Conform Indicelui de Îmbătrânire Activă, doar 3% dintre persoanele în vârstă din R. Moldova utilizează tehnologiile informaționale, pe când în țările UE, procentajul acestora depășește 41%. Lipsa acestor cunoștințe, la fel ca și a posibilității de procurare și utilizare a telefoanelor mobile, a afectat și mai mult persoanele în vârstă din Moldova în timpul pandemiei, ele suferind foarte mult din cauza izolării sociale.

Irina Strajescu

Irina Strajescu

Parteneriatul cu UNFPA și proiectul de susținere a dialogului intergenerațional în care tinerii îi vor instrui pe oamenii în etate să utilizeze Internet, rețele sociale și alte servicii digitale se integrează perfect în filozofia Fundației Moldcell. Parteneriatul vine să completeze inițiativă lansată de Moldcell primavara anului acesta #LikeDeLaBunei prin care adolescenții din Moldova sunt încurajați  să comunice mai mult cu buneii lor și să le demonstreze toate avantajele lumii digitale. Este și mai important în contextul pandemiei când bătrînii sunt izolați fără conexiune la Internet,” a subliniat Irina Strajescu, Director Executiv, Fundația Moldcell.

 

Din anul 2015, compania Moldcell se implică activ în reducerea inegalităților în domeniul digital cu care se confruntă populația în etate. Astfel, mii de oameni în vârstă au beneficiat de planuri tarifare avantajoase, dispozitive la oferte speciale și seminare de instruire gratuită despre avantajele Internetului mobil, desfășurate în toate raioanele țării de către echipa de voluntari Moldcell.

Moldcell extinde proiectul #LikeDeLaBunei prin parteneriatul între UNFPA și Fundația Moldcell

În paralel, a fost lansat proiectul LikeDeLaBunei, prin care tinerii din Moldova sunt încurajați să-și ajute  să navigheze pe internet și să utilizeze rețelele sociale. Compania Moldcell a elaborat și un ghid practic care explică într-un limbaj simplu și accesibil cele mai imporante etape în utilizarea serviciilor digiale pentru vârstnici.

Parteneriatul dintre Fundația Moldcell și UNFPA vine ca o continuare a proiectului LikeDeLaBunei, prin care se acoperă acest gol de informație, implicând tinerii în procesul de instruire a persoanelor în vârstă cu privire la utilizarea telefonului mobil.

Moldcell extinde proiectul #LikeDeLaBunei prin parteneriatul între UNFPA și Fundația Moldcell

Despre Fundația Moldcell: 

În toamna anului 2020, Moldcell a lansat Fundația Moldcell. Misiunea acesteia este de a produce un impact pozitiv asupra vieților moldovenilor, prin îmbinarea transformării digitale și utilizării tehnologiilor bazate pe domeniile cheie ale responsabilității sale digitale: educație, societate, investiții cu impact social și sprijin pentru Obiectivele ONU de Dezvoltare Durabilă.

Despre UNFPA Moldova:

Fondul ONU pentru Populație (UNFPA) este Agenția membră a Organizației Națiunilor Unite care pledează pentru o lume în care fiecare sarcină este dorită, fiecare naștere este sigură și fiecare tânăr își poate realiza pe deplin potențialul. UNFPA sprijină Guvernul Republicii Moldova să dezvolte reziliență în fața provocărilor demografice, prin implicarea tinerei generații în proiecte de susținere a populației vârstnice și dezvoltarea dialogului intergenerațional.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: