Ochelari: cum se aleg corect lentilele şi ramele

De-a lungul vieții ochii noștri sunt supuși unor provocări vizuale. Cele mai multe dintre ele sunt inofensive și pot fi corectate prin purtarea de ochelari.

Acordând o atenție sporită alegerii noilor dumneavoastră ochelari vă veți asigura nu doar că aceștia vor fura toate privirile, dar și că vă vor reflecta și vor deveni parte din personalitatea dumneavoastră. În prezent, este de la sine înțeles faptul că lentilele pentru ochelari în sine trebuie să-i asigure purtătorului o vedere optimă

De la alegerea tratamentelor, a ramelor și până la alegerea lentilelor, medicul oftalmolog de categoria superioară Victoria Grumeza a realizat un ghid pas-cu-pas pentru alegerea ochelarilor de vedere.

Pasul 1 – Consultația specialistului

Consultația include determinarea viciilor de refracție (miopia, hipermetropia, presbiopia și astigmatismul) cu ajutorul autorefractometrului computerizat și alegerea lentilelor cu dioptrii potrivite.

Conform statisticilor mondiale :

27% din populația lumii suferă de miopie
32% dintre europeni suferă de hipermetropie
73% din adulți se confruntă cu simptomele sindromului privitului la calculator

Pasul 2 – Stabilirea genului de activitate

Un alt factor important luat în considerare de către specialist este genul de activitate al pacientului (conducător auto, operator de calculator, pedagog etc.). Pentru persoanele cu miopie în dependență de dioptrie recomandăm lentile pentru distanță, cu tratament specific. De exemplu (antireflex, UV protecție, fotocromatice, hidrofobe, cu indice de refracție înalt și cu protecție împotriva luminii albastre).

Șoferilor le recomandăm un tip de lentile cu tratament ce protejează de lumina orbitoare și reflexii, asigurând o vedere clară și cu un contrast bun.

Pentru persoanele ce utilizează diferite distanțe de vizualizare pe parcursul zilei recomandăm lentile personalizate degresive sau progressive.

Pasul 3 – Stabilirea materialului lentilei

Există mai multe tipuri de lentile pentru ochelari: monofocale, bifocale, progresive, degresive (pentru birou), pentru tinerii presbiopi. În funcție de materialul din care sunt fabricate pot fi din sticlă, plastic, policarbonat.

Cele din sticlă se zgârie mai greu, dar se sparg mai ușor, existând riscul de accidente.

Cele din plastic sunt mai ușoare, au o rezistență mai bună la lovituri și au tratament de durificare pentru a nu se zgâria ușor.

Cele din policarbonat sunt cele mai ușoare și au o rezistență foarte mare la impact.

Grosimea lentilelor este dată de indicele de refracție și se alege în funcție de prescripție. Cu cât indicele este mai mare, cu atât lentila este mai subțire și mai ușoară.

Pasul 4 – Selectarea ramei

În ceea ce privește ramele ochelarilor, de regulă consultantul sau optometristul propune câteva modele potrivite, pentru a va ghida prin multitudinea de produse și oferte.

Specialistii aplica regulă de aur: Persoanelor cu față rotundă recomandam rame unghiulare, în timp ce persoanelor cu față ascuțită li se potrivesc ramele cu forma rotunda. Persoanele cu fața ovală sunt norocoase, deoarece ele pot alege orice tip de ramă. Persoanele cu față triunghiulară sau în formă de inimă vor fi mai mult ca sigur sfătuite de optometristul lor să aleagă o ramă subțire, ovală.

Pasul 5 – Asistență suplimentară după achiziție

După ce ridicați ochelarii verificați singur dacă ochelarii vă sunt confortabili. Aceștia nu trebuie să cauzeze niciun disconfort nasului, tâmplelor sau zonelor din jurul urechilor. Uneori poate fi foarte util ca, după una sau două săptămâni de la primirea noilor ochelari, clienții să se întoarcă la specialist pentru efectuarea ajustărilor necesare.

La Optica Farmacia Familiei vă așteaptă speciliștii care vă vor oferi o abordare individuală în alegerea ochelarilor de vedere potriviți.

CATALOG OPTICA FAMILIEI

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Averea primarului din Durlești, sub lupa ANI: cheltuieli mai mari decât veniturile

Autoritatea Națională de Integritate a inițiat, la 18 septembrie, un control al averii primarului din suburbia Chișinăului, Durlești, Eleonora Șaran. Aceasta este bănuită că ar fi ascuns o parte din venituri în declarația de avere, după ce inspectorii au observat că, în ultima declarație, cheltuielile sale depășesc semnificativ veniturile oficiale.

Inspectorii de integritate au constatat că diferența dintre veniturile și cheltuielile primarului din Durlești este una considerabilă, depășind 20 de salarii medii pe economie.

În cadrul verificării prealabile, ANI a solicitat Eleonorei Șaran informații și acte justificative privind situația sa financiară, tranzacțiile imobiliare și bunurile mobile declarate. Inspectorii au comparat datele obținute cu informațiile oficiale, constatând că primarul Durleștiului „a încălcat regimul juridic al declarării averii, fapt reflectat prin diferența substanțială dintre veniturile declarate, cheltuielile efectuate și activele dobândite”.

Primarul din Durlești a fost informat oficial despre demararea controlului.

pvi142 by Doina Buruiană

Orange este cel mai iubit brand din Moldova, conform studiului LOVEMARK 2025

Aprecierea oamenilor este cea mai prețioasă recunoaștere pe care o poate primi un brand, iar studiul independent LOVEMARK 2025 confirmă: Orange este cel mai iubit brand din țară.

Realizat pe un eșantion reprezentativ, studiul a analizat peste 7 800 de opinii referitoare la produse și servicii din 15 categorii. Orange Moldova a obținut 75,5 pe Lovemark Index – cu 16 puncte peste media pieței. Rezultatele arată că moldovenii aleg Orange pentru conectivitatea performantă și serviciile inovatoare, dar și pentru valori precum încrederea, respectul și apropierea față de oameni.

Olga SURUGIU, CEO Orange Moldova:

„Un brand este iubit atunci când oamenii se regăsesc în valorile lui. Rezultatul studiului ne impulsionează la mai multă deschidere și la o atenție sporită la nevoile reale ale clienților. Înseamnă oferte care au sens pentru toată familia, experiență simplă și utilă în aplicația My Orange, acces digital în școli și în comunități rurale, programe pentru femei care își caută o nouă direcție profesională, pentru copii curioși și pentru seniori care merită să rămână conectați. Dragostea comunității este răspunsul cel mai clar că drumul ales, cel în care performanța și responsabilitatea se susțin reciproc, este cel corect.”

Astăzi, Orange Moldova înseamnă mai mult decât o rețea. Înseamnă inovație, experiențe digitale de top și servicii de calitate pentru peste 2 milioane de clienți din toată țara. Vocea brandului Orange în Moldova este amplificată și de apartenența la Grupul Orange – unul dintre liderii globali în telecomunicații și servicii digitale, prezent în 26 de țări. 

Dragostea pentru brand se construiește prin fapte

Compania este iubită nu doar pentru calitatea serviciilor, ci și pentru contribuția constantă la dezvoltarea societății. Fundația Orange investește în proiecte de educație digitală, sport, cultură, sănătate și incluziune socială. Doar în ultimii ani, sute de profesori, mii de elevi și numeroase comunități au beneficiat de programele educaționale și de infrastructura digitală susținută de Orange, ajungând la peste 600.000 de beneficiari din întreaga țară.

De asemenea, prin programul de voluntariat „Ne Pasă”, peste 11% dintre angajații Orange aleg anual să dedice timp cauzelor sociale, contribuind direct la schimbări pozitive în comunități.

Studiul LOVEMARK 2025 a fost realizat de compania XPLANE Market Research, în perioada iulie–august 2025, pe un eșantion cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani. Cercetarea a fost derulată printr-o metodologie mixtă, 50% interviuri telefonice (CATI) și 50% chestionare online (CAWI), și a analizat peste 7 800 de opinii despre branduri din 15 categorii de produse și servicii – de la telecomunicații și supermarketuri, până la bănci, farmacii și produse de consum zilnic. Studiul oferă o perspectivă unică asupra poziției brandurilor în mintea și inima consumatorilor din Republica Moldova.

Despre Orange Moldova

Orange Moldova este parte din Grupul Orange, unul dintre cei mai importanți operatori de telecomunicații din lume, cu peste 300 milioane de clienți în 26 de țări.

Orange este cel mai mare operator din Moldova care oferă servicii voce și date mobile, Internet prin Fibră și servicii TV Interactive, toate sub același brand. În prezent, peste 2,6 milioane de clienți sunt conectați la rețeaua și serviciile companiei, în care activează o echipă de peste 1500 de angajați. Orange deține cea mai rapidă și extinsă rețea 5G, cea mai performantă rețea de Internet prin Fibră din Moldova, dar și două premiere tehnologice regionale: XGS-PON de 10 Gbps și Fiber To The Room (FTTR) cu Gigabit Wi-Fi în fiecare cameră. Serviciile pot fi accesate prin intermediul magazinelor Orange din toată țara, dar și online, prin aplicația My Orange, disponibilă 24/7, inclusiv de peste hotarele țării.

Recunoscută drept lider în inovații, compania Orange deține unul dintre cele mai mari hub-uri IT din țară – Orange Systems, care este al doilea angajator pe piața de tehnologii informaționale din Moldova. Iar pentru a susține educația, compania a creat Orange Digital Center – un hub de învățare pe parcursul vieții, unde fiecare poate dobândi competențele digitale și antreprenoriale necesare unui viitor tehnologizat. Mai multe detalii despre produsele și serviciile companiei sunt disponibile pe www.orange.md

Ministerul Justiției cere limitarea activității partidului Irinei Vlah pentru 12 luni, în plină campanie electorală

Ministerul Justiției solicită în instanță limitarea activității Partidului „Inima Moldovei”, condus de fosta bașcană Irina Vlah, pentru o perioadă de 12 luni. O cerere în acest a fost depusă, joi, 19 septembrie, la Curtea de Apel Centru.

Instituția mai solicită ca măsura să fie aplicată și pe durata examinării cauzei, până la pronunțarea unei hotărâri pe fond. Direcția comunicare a Ministerului Justiției a precizat pentru NM că instanța urmează să examineze această solicitare în termen de 3 zile de la depunerea cererii.

Demersul vine după ce Comisia Electorală Centrală a sesizat Ministerul Justiției cu privire la posibile nereguli în finanțarea formațiunii. Potrivit CEC, există „suspiciuni rezonabile” privind corectitudinea utilizării mijloacelor financiare ale partidului.

Potrivit articolului 21 din Legea cu privire la partidele politice, pe perioada limitării activității unei formațiuni, acesteia îi este interzisă fondarea mijloacelor de informare în masă, organizarea întrunirilor, mitingurilor, demonstrațiilor, pichetărilor și a altor acțiuni publice. De asemenea, partidul nu poate folosi depunerile bancare, cu excepția cazurilor ce țin de achitarea contractelor de muncă, a decontărilor cu partenerii contractuali, a plății impozitelor, taxelor, amenzilor sau pentru repararea prejudiciilor cauzate prin acțiunile sale.

Precizăm că Inima Moldovei participă la alegerile parlamentare în bloc cu comuniștii, socialiștii și Viitorul Moldovei.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!
Colaj NM

9 zile până la alegeri: noi percheziții în capitală. Sondaje manipulative, în interesul unor formațiuni politice

Pe 19 septembrie, în Chișinău, au loc percheziții. Acestea vizează un grup de persoane care ar fi manipulat opinia publică prin sondaje, contra cost, în interesul unor formațiuni politice. Totodată, grupul ar fi recrutat persoane cărora li s-ar fi promis bani sau alte beneficii pentru a vota într-un anumit mod la alegerile parlamentare. Informațiile au fost comunicate de reprezentanții Centrului Național Anticorupție (CNA).

Perchezițiile, efectuate de ofițerii CNA și procurorii din Chișinău, sunt efectuate „într-un amplu dosar penal pornit în baza unor bănuieli rezonabile de finanțare ilegală a partidelor politice, spălare de bani și corupere electorală în circumstanțe agravante”. Acestea vizează un grup de persoane, antrenat în activități de dezinformare și manipulare a opiniei publice, contra cost, în interesul unor formațiuni politice, au precizat reprezentanții CNA.

„Persoanele ar fi acționat concertat, la solicitarea unei forțe politice, în vederea manipulării opiniei publice prin diverse sondaje pentru care au primit remunerații provenite din surse ilicite. În scopul realizării sarcinii, grupul recruta alte persoane pe care le remunera din surse nedeclarate, acestea având rolul de a colecta informații în baza unor anchete privind preferințele alegătorilor pentru anumite partide politice”, au adăugat reprezentanții Centrului.

În aceeași cauză sunt documentate acțiuni „manifestate prin recrutarea alegătorilor și/sau a susținătorilor cărora li s-ar fi promis bani, bunuri, servicii sau alte foloase pentru a-i determina să-și exercite drepturile electorale într-un anumit mod și să susțină o anumită formațiune politică”.

„CNA a documentat în detaliu tranzacțiile cu mijloace bănești între membrii grupului, fixând acțiuni de transmitere a banilor în diverse valute”, au declarat reprezentanții Centrului.

Potrivit instituției, persoanele vizate vor fi cercetate în stare de libertate.

cna.md
cna.md
cna.md
alternativa.eu

Bulgac, despre echipa „Alternativa”: „Capabili să gestioneze treburile publice fără ca să fure mai mult decât au furat toți până la dânșii”

Ion Bulgac, unul din candidații Blocului „Alternativa” la alegerile parlamentare, a spus că echipa formațiunii din care face parte poate gestionat treburile publice „fără să fure mai mult decât au furat toți până la dânșii”. Declarația a fost făcută în cadrul dezbaterii electorale de la Pro TV din 18 septembrie.

La finalul dezbaterii electorale, fiecare participant a transmis un mesaj pentru alegători.

Ion Bulgac a îndemnat cetățenii să citească programul politic al Blocului „Alternativa” și a făcut mai multe mențiuni despre echipa formațiunii din care face parte.

Blocul „Alternativa”, fiind o forță politică de centru sănătoasă, în care sunt oameni cu viziuni diferite și care sunt capabili să găsească compromis, are capacitatea de a aduce oamenii împreună. (…) O să vedeți acolo oameni care sunt capabili să gestioneze treburile publice fără ca să fure mai mult decât au furat toți până la dânșii, în toată perioada asta. Și o să vedeți acolo oameni care sunt cu bun simț, care sunt profesioniști”, a spus el.

Amintim că alegerile parlamentare vor fi organizate la data de 28 septembrie.

În cursa electorală au fost înregistrați 23 de concurenți, după cum urmează:

  • Partidul Acțiune și Solidaritate;
  • Partidul „Democrația Acasă”;
  • Coaliția pentru Unitate şi Bunăstare;
  • Andrei Năstase – candidat independent;
  • Alianța Liberalilor și Democraților pentru Europa;
  • Olesea Stamate – candidat independent;
  • Partidul Social Democrat European;
  • Partidul Național Moldovenesc;
  • Blocul electoral „Patriotic al Socialiștilor, Comuniştilor, Inima și Viitorul Moldovei”;
  • Blocul electoral „Alternativa”;
  • Mișcarea „Respect Moldova”;
  • Blocul electoral „Împreună”;
  • Liga Orașelor şi Comunelor;
  • Alianța pentru Unirea Românilor;
  • Victoria Sanduţa – candidat independent;
  • Alianța „Moldovenii”;
  • Partidul „Moldova Mare”;
  • Blocul electoral „Blocul Unirea Națiunii”;
  • Partidul „Noua Opțiune Istorică”;
  • Partidul Liberal;
  • „Uniunea Creștin-Socială din Moldova”;
  • Tatiana Creţu – candidat independent;
  • „Partidul Nostru”.

Больше нет статей для показа
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: