Sistemul de gestionare a fluxului de clienți Earlyone, disponibil deja și în Moldova

Directorul companiei Earlyone și Șeful departamentului vânzări al companiei moldovenești DAAC Systems Integrator vorbesc despre detaliile cooperării.

Un nou serviciu e disponibil acum pe piața din Moldova – vă puteți planifica vizita la bancă, înregistrându-vă online, în loc să vă pierdeți timpul așteptând în coadă. Despre posibilitățile oferite de noul sistem am discutat cu Alexandr Savinov, șeful departamentului vânzări DAAC System Integrator, și Gevorg Safaryan, fondator și director Earlyone.

Alexandr, Earlyone – sistemul de gestionare a cozilor de așteptare este deja pe piața moldovenească și acest lucru, nu în ultimul rând, se datorează dumneavoastră. Cum ați aflat despre Earlyone? De ce ați decis că există o cerere pentru astfel de sisteme în Moldova? 

A.S. – Am aflat despre sistemul Earlyone la un forum de afaceri organizat în Armenia. Mi-a plăcut foarte mult prezentarea lui Gevorg și am fost uimit de ideea că, prin intermediul unei singure platforme mobile, putem evita statul în rând. Tot atunci am convenit asupra unei eventuale colaborări. Iar pandemia a sporit atenția asupra problemei cozilor și a accelerat toate procesele. Tot mai multe organizații implementează sau planifică să implementeze sisteme electronice de gestionare a rândurilor. DAAC System Integrator a ales cel mai inovator, în opinia noastră, dar și cel mai simplu sistem din punct de vedere al implementării – Earlyone.

Gevorg, de ce este piața moldovenească atractivă pentru dvs.? Cum v-a venit ideea de a intra pe această piață?

G.S. – Misiunea noastră este de a face din cozile de așteptare ceva ce ține de domeniul trecutului. Anume din acest motiv am creat aplicația mobilă Earlyone, cu ajutorul căreia clienții pot rezerva un loc în rând, astfel încât mai apoi să nu piardă timpul așteptând. Pentru ca o astfel de aplicație să funcționeze eficient și să aibă sens, este necesar ca numeroase organizații să furnizeze acest serviciu. Și întrucât este foarte dificil să începem cooperarea cu companii mari de pe piețe mari, am decis că vom începe să lucrăm cu piețe mici, comparabile cu Armenia. De aceea ne-am axat pe Moldova, Belarus, Georgia, Kârgâzstan, Tadjikistan, care au devenit piețele noastre țintă. Vreau să remarc că unul dintre principalele motive pentru cooperarea noastră cu Moldova a fost întâlnirea cu un partener excelent, DAAC System Integrator. La fel ca noi, s-au arătat entuziasmați de ideea de a aduce această soluție inovatoare pe piața moldovenească și de a-i ajuta pe clienți să îmbunătățească calitatea serviciilor.

În Moldova nu existau sisteme de acest gen?

A.S. – Ba da, existau sisteme de gestionare a cozilor de așteptare. Însă, înainte de implementarea Earlyone la Moldova Agroindbank, pe piață nu exista un sistem de înregistrare preliminară de pe o aplicație mobilă. Acesta este, de fapt, primul sistem de acest tip.

G.S. – Sistemul de organizare a cozilor de așteptare este, de fapt, o soluție foarte răspândită în mai multe țări. Earlyone este o nouă generație de astfel de sisteme. Nu gestionăm doar fluxurile de clienți, ci le redistribuim astfel încât clienții să nu-și piardă timpul. Unicitatea aplicației noastre mobile constă în faptul că clientul este servit exact la timpul pentru care s-a programat. Sistemul oferă o estimare exactă a momentului în care clientul trebuie să vină, ca să nu fie nevoie să aștepte un minut în plus. Acest lucru aduce beneficii atât clientului, cât și organizației care oferă servicii de calitate și, astfel, păstrează loialitatea clienților. Este soluția clasică win-win.

Alexandr, ce probleme rezolvă sistemul? Ce poate oferi acesta sectorului de afaceri, dar și utilizatorului de rând? Cât de convenabil este pentru clienți?

A.S. – Pentru utilizatorul obișnuit, rezolvă problema așteptării în coadă prin programarea de pe aplicația mobilă. Adică, persoana se înscrie în prealabil pentru o anumită oră și nu pierde timpul stând în rând. După părerea mea, abilitatea de a gestiona timpul de livrare a serviciilor este lucrul cel mai important. În plus, atât sistemul cât și aplicația, sunt comode și ușor de utilizat. Folosesc și eu această aplicație, anume ca și utilizator. Descarci aplicația, alegi filiala de care ai nevoie și timpul convenabil. Apoi vii, introduci numărul biletului în terminal și sistemul îți permite să treci fără să stai în rând. De fapt, e nevoie de doar câteva clickuri ca să eviți coada de așteptare și emoțiile negative asociate cu aceasta.

În cazul afacerilor, sistemul Earlyone rezolvă problema îmbunătățirii calității de deservire a clienților, deoarece viteza de prestare a serviciilor este unul dintre cei mai importanți factori ai unui serviciu de calitate. Alt avantaj important din punct de vedere al afacerilor este distribuirea corectă a fluxului de clienți, în special pentru organizațiile în care nu există principiul „ghișeului unic”, adică atunci când serviciul este furnizat, de exemplu, de mai mulți specialiști pe rând. Iar a treia oportunitate pentru afaceri este monitorizarea eficienței personalului, înțelegerea faptului cât de rapid și eficient sunt prestate serviciile și dacă ele respectă standardele existente în companie.

Gevorg, ce funcționalități sunt disponibile în soluțiile Earlyone? Cum funcționează sistemul?

G.S. – Sistemul Earlyone este livrat în format Software as a Service (SaaS), o formă de soluții bazate pe cloud. Clienții nu au nevoie de instalații speciale în cadrul organizației. Sistemul este format din mai multe componente. În primul rând, este un sistem central care permite gestionarea fluxului de clienți. A doua componentă este o aplicație mobilă cu care clientul alege compania, filiala, serviciul și un timpul convenabil. A treia componentă este un set de instrumente pentru monitorizarea proceselor din departament și a activității personalului. Cu ajutorul KPI-urilor prestabilite și a unui instrument precum Business Intelligence, poate fi evaluată calitatea muncii unui department și a angajaților și pot fi identificate punctele slabe. Sistemul de control al fluxului în sine este un sistem extrem de flexibil care permite setarea priorităților pentru clienți, redirecționarea de la un specialist sau departament la altul etc. A patra componentă este sistemul de evaluare a calității serviciilor, care permite organizarea sondajelor în rândul clienților. Iar în funcție de aceste date, cu ajutorul instrumentului Business Intelligence, poate fi efectuată evaluarea eficacității departamentului și gradul de satisfacție a clienților cu serviciul oferit.

Vorbind despre flexibilitatea sistemului, mă refer și la faptul că acesta poate fi personalizat în funcție de nevoile clientului. Instalăm KPI-urile pe care ni le furnizează, integrăm sistemul nostru cu sistemele lor, cu CRM-ul lor, de exemplu, le oferim un API pentru instalarea soluțiilor noastre în sistemul lor de banking mobil.

Pe lângă cele menționate mai sus, aplicația mai include și opțiunea „appointment”. Asta înseamnă că puteți programa o vizită la medic, frizer, mecanic auto etc. Diferite produse oferă soluții pentru întreprinderile mari, mijlocii și mici, la prețuri diferite. Fiecare dintre produse prezintă o varietate de funcții, care depinde de câte sucursale are compania, dacă este necesar să se monitorizeze munca angajaților, dacă este nevoie sau nu de rapoarte lunare etc.

Este de înțeles că sistemul poate fi personalizat după principiul constructorului lego?

G.S. – Exact. Clientul poate alege funcționalitățile în dependență de nevoile pe care le are.

Alexandr, de obicei, primele care implementează astfel de inovații sunt băncile? Cum credeți, care este motivul?

A.S. – Pe piața inovării și în sfera furnizării de servicii se dă lupta între bănci. Acestea creează aplicații mobile moderne, optimizează toate procesele, cheltuie bani pe sucursale moderne și frumoase, dar toate acestea nu mai au valoare atunci când un client vine la bancă și este nevoit să aștepte circa 30 de minute ca să fie deservit. Earlyone rezolvă această problemă și creează calitatea necesară a serviciului într-un segment în care nu existau deloc inovații. Moldova Agroindbank, cea mai mare bancă din Moldova atât în privința activelor, cât și după numărul de clienți, a fost prima instituție care a implementat acest sistem. Este una dintre cele mai inovatoare bănci, care introduce în mod constant soluții moderne, deține unul dintre cele mai bune sisteme bancare de internet din Moldova, cea mai modernă rețea de bancomate și terminale, iar banca se străduiește întotdeauna să îmbunătățească calitatea serviciilor pentru clienți. Suntem bucuroși că, în urma licitației petrecute, ne-au ales anume pe noi ca parteneri pentru implementarea unui astfel de proiect. Ușurința de funcționare a sistemului Earlyone și simplitatea implementării sale a fost un plus care a jucat în favoarea noastră. Și, desigur, prezența unei platforme și a unei aplicații mobile pe care clientul le poate utiliza imediat fără a-și integra propriile aplicații a înclinat definitiv balanța în favoarea noastră.

Gevorg, compania Earlyone a fost fondată în 2016. Cum s-a dezvoltat afacerea, ce rezultate ați reușit să obțineți?

G.S. – În 2016, am început să lucrăm în Armenia, iar la moment, 13 din 17 bănci de la noi folosesc soluția noastră. Printre clienții noștri din Armenia se numără două mari companii de telecomunicații, agenții guvernamentale, centre medicale. Aplicația Earlyone este cea mai populară pe piața armeană, avem peste 100 de mii de utilizatori de telefonie mobilă. De-a lungul anilor, am reușit să implementăm soluțiile noastre și în Belarus, Kârgâzstan, Rusia, Moldova, iar acum suntem în proces de implementare a sistemului nostru în Etiopia, negociem cu partenerii din Uzbekistan și Tadjikistan. Printre clienții noștri în Belarus se numără cinci bănci și o instituție de stat, în Kîrgîzstan – 3 bănci și o instituție de stat, în Moldova – Agroindbank și compania de telecomunicații Orange.

Cum apreciați perspectivele sistemului Earlyone pe piața moldovenească?

A.S. – Sunt sigur că va fi un succes și vă spun de ce. Nu am finalizat încă instalarea tuturor terminalelor conform contractului actual, dar imediat după publicarea știrii că un astfel de serviciu e disponibil deja la Moldova Agroindbank, reprezentanții mai multor bănci ne-au contactat cu întrebări despre funcționarea sistemului și ne-au dezvăluit că doresc să încerce versiunea pilot. Cred că organizațiile financiare vor fi principalii noștri clienți. În plus, sperăm să vedem structurile guvernamentale în lista clienților noștri în viitorul apropiat. Dar din moment ce platforma este una singură, organizațiile de asistență medicală și, în principiu, orice organizații care furnizează servicii populației vor fi conectate treptat la acest sistem. Mai mult, intenționăm să adăugăm funcționalitate. Dacă acum sistemul oferă posibilitatea de a programa ora de vizită la o instituție, în curând va fi posibil de programat ora de vizită la un anumit specialist, cum ar fi managerul dvs. personal.

G.S. – Aș vrea să adaug că avem un partener excelent cu care este o plăcere să colaborăm. Pentru DAAC System Integrator, sistemul Earlyone se numără printre prioritățile din acest an. Partenerul nostru promovează în mod viguros soluția noastră pe piață și devine clar că putem obține un mare succes împreună.

Vă mulțumesc pentru interviu!

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Colaj NM

Sandu, după ce Șor a renunțat la proiectele și primarii din Moldova: „Nu cred că Moscova își schimbă atitudinea”

Președinta Maia Sandu respinge ideea că Rusia și-ar fi schimbat atitudinea față de Republica Moldova, în contextul în care oligarhul fugar Ilan Șor a anunțat că își închide „proiectele sociale” din țară și retrage sprijinul pentru primarii afiliați, acuzând autoritățile de pretinse blocaje financiare. Declarația a fost făcută pe 2 decembrie, după ședința Consiliului Național de Securitate, în cadrul unei conferințe de presă.

Întrebată dacă gestul lui Șor ar putea semnala o schimbare de direcție la Moscova, șefa statului a fost tranșantă: „Nu cred că Moscova își schimbă atitudinea în raport cu Republica Moldova, din păcate. Am vrea să avem o relație normală, am vrea să știm că Kremlinul nu se amestecă în treburile noastre interne, dar așa cum am văzut în ultimii ani și, inclusiv, din ce am văzut după alegeri – atitudinea Kremlinului nu s-a schimbat”.

Maia Sandu susține că „nu este vorba doar despre atitudinea Kremlinului în raport cu Republica Moldova”, dar și în raport „cu multe alte state independente, libere și suverane”.

„De aceea și acest plan (nr: de consolidare a rezilienței democratice pentru următorii doi ani) – fiind conștienți că riscurile nu doar dispar, aceste riscuri vor crește, pentru că devin mai complexe metodele și măsurile prin care se intervine și nu trebuie să ne relaxăm. Dimpotrivă, trebuie să fim și mai vigilenți, și mai pregătiți sistemic. De aceea am aprobat astăzi acest plan”, a conchis șefa statului.

Reamintim, oligarhul condamnat Ilan Șor, care se ascunde de justiția moldovenească în Rusia, a anunțat pe 1 decembrie că își închide proiectele sale „sociale” și își retrage sprijinul politic pentru aleșii locali. Acesta a acuzat guvernarea că i-ar fi blocat și chiar furat banii pe care i-ar fi transferat în țară, motiv pentru care nu ar mai putea să „sprijine populația”. Șor a mai propus, de la Moscova, crearea unui front național comun împotriva partidului de guvernare, PAS. În reacție, purtătorul de cuvânt al Președinției, Igor Zaharov, a declarat pentru NM că instituția „nu are ce comenta minciunile unui criminal condamnat, care se ascunde de justiție într-un regim autoritar și încearcă să destabilizeze Moldova cu bani murdari”. Pe 2 decembrie, la o zi de la anunțul lui Șor, Tatiana Cociu – primărița orașului Orhei – și-a anunțat demisia din funcție. La fel ca și oligarhul fugar, aceasta a lansat o serie de acuzații la adresa guvernării.

Precizăm, membrii Consiliului Național de Securitate au aprobat, în ședința din 2 decembrie, Planul de consolidare a rezilienței democratice pentru anii 2026-2027. Documentul stabilește direcțiile principale prin care statul își propune să prevină ingerințele externe și să protejeze procesele democratice.

Șefa statului a precizat că documentul a fost elaborat pe baza experienței ultimelor trei scrutine, perioadă în care Moldova a fost ținta unor interferențe străine fără precedent: finanțări ilegale ale activităților politice, campanii de dezinformare, atacuri cibernetice și tentative de destabilizare a ordinii publice. 


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

(VIDEO) Trotuare, iluminat, bănci, terenuri de joacă pentru copii: cum ar trebui să arate „Curtea Europeană” în opinia chișinăuienilor

Începând cu 2026, în Chișinău urmează să fie reamenajate 380 de curți după standarde europene. Autoritățile au alocat în acest scop 1,7 miliarde de lei în cadrul programului „Curtea Europeană”, care prevede modernizarea scărilor de bloc, parcărilor și terenurilor de joacă. NewsMaker a discutat cu locuitorii capitalei despre cum ar trebui să arate curtea ideală, ce lipsește astăzi Chișinăului și care sunt problemele prioritare. Răspunsurile lor depășesc însă lista oficială de lucrări. Chișinăuienii se plâng de trotuare distruse, terenuri de joacă periculoase amplasate chiar lângă carosabil, lipsa gardurilor, a băncilor cu spătar și, în unele zone, chiar a iluminatului public elementar – motiv pentru care, după lăsarea serii, oamenii evită să mai iasă în curte din cauza fricii.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

agri.shop/imagine simbol

Ouă cu reziduuri de medicamente de uz veterinar, rechemate de la consumatori. Îndemnul ANSA

Un lot de ouă de găină, care aparține companiei „ADALVA”, este rechemat de la consumatori, după ce s-a depistat că produsele conțin reziduuri de medicamente de uz veterinar. Anunțul a fost făcut de Agenția Națională pentru Siguranța Națională (ANSA) pe 2 decembrie.

Potrivit ANSA, produsele sunt rechemate la inițiativa producătorului – „ADALVA”. Este vorba despre ouăle de găină cu marcajul 3MD IL 017 și data durabilității minimale până la 28.12.2025, inclusiv.

Motivul rechemării produselor este depistarea de reziduuri de medicamente de uz veterinar, antibioticul Salinomicin, din grupa coccidiostaticelor.

Consumatorii care au procurat produsele din lotul menționat sunt îndemnați sa nu îl consume și să le returneze unității comerciale de unde au fost procurate în baza bunului fiscal”, a menționat ANSA.

LIVE Maia Sandu, conferință de presă după ședința Consiliului Național de Securitate

Președinta Maia Sandu susține o conferință de presă după ședința Consiliului Național de Securitate. Instituția prezidențială a anunțat în această dimineață că, în cadrul ședinței, vor fi examinate „riscurile de securitate informațională și cibernetică, fenomenul finanțării ilegale, precum și măsurile de consolidare a rezilienței statului și societății în fața amenințărilor hibride și a campaniilor de dezinformare și manipulare îndreptate împotriva R. Moldova”.

Consiliul Național de Securitate este un organ consultativ pe lângă șeful statului, responsabil de coordonarea și monitorizarea politicilor de securitate națională. Acesta este condus de șefa statului și a fost constituit pe 7 noiembrie 2025, printr-un decret prezidențial. Din componența Consiliului fac parte președintele Parlamentului Igor Grosu, prim-ministrul Alexandru Munteanu, președintele Comisiei parlamentare pentru securitate națională, apărare și ordine publică Lilian Carp, ministrul apărării Anatolie Nosatîi, ministra afacerilor interne Daniella Misail-Nichitin, șeful SIS Alexandru Musteața, inclusiv procurorul general interimar Alexandru Machidon. Prin același act semnat de Maia Sandu, a fost abrogat decretul din 2023 privind constituirea Consiliului Suprem de Securitate.

Imagine simbol

Perciun: Elevii din clasa a IV-a ar putea primi note la română și matematică, în loc de calificative, din 2026

Ministrul Educației și Cercetării, Dan Perciun, a venit cu o „opțiune de compromis” în cazul sistemului de notare pentru clasa a IV-a. Potrivit lui Perciun, mai mulți părinți și învățători au solicitat revenirea la note, în schimbul evaluării în baza descriptorilor. Astfel, se intenționează ca, din septembrie 2026, să se revină la note doar la disciplinele de examen – limba română și matematică. Potrivit ministrului Dan Perciun, revenirea la note va putea fi posibilă doar după modificarea Codului Educației.

Pe 2 decembrie, ministrul Dan Perciun a anunțat inițierea unor modificări la Codul Educației. Printre acestea se numără revenirea la note în clasa a IV-a la disciplinele de examen – limba română și matematica. Potrivit ministrului, aceasta este „o doleanță a multor părinți, a învățătorilor, a directorilor de școli”.

„Noi am purtat lungi discuții pe marginea acestui subiect pentru ca să găsim un echilibru între acea transformare care s-a produs 10 ani în urmă, când s-a renunțat la note în clasele primare. (…) Trecerea la note în clasa a V-a, deseori, reprezintă un șoc pentru copii, ei nefiind deloc obișnuiți cu acest proces de evaluare. El se suprapune și cu trecerea la o nouă treaptă de învățământ, când au mai mulți profesori, nu mai este doamna învățătoare, de regulă, alături de ei. (…) Opțiunea de compromis cu care venim este să pornim revenirea la note, dar doar în clasa a IV-a și doar la disciplinele de examen ca acomodarea cu acest sistem de evaluare să aibă loc într-un mediu familiar împreună cu doamna învățătoare”, a spus Perciun în timpul unei conferințe de presă.

Ministrul a adăugat că tranziția este pilotată în 2025 în mai mult de 100 de instituții de învățământ. „Instituții care au vrut benevol să participe în acest proces. Vom finaliza la capătul acestui an de studiu analiza pilotării și, odată ce modificăm Codul, vom putea pentru toate școlile, din septembrie 2026, să prevedem revenirea la note în clasa a V-a”, a declarat oficialul.

Potrivit Ministerului Educației, pe parcursul următoarelor două luni, propunerile la Codul Educației vor fi supuse consultărilor publice, urmând a fi aprobate cel devreme în februarie 2026.

***

În prezent, în învățământul primar, evaluarea rezultatelor învățării se face în baza descriptorilor „independent”, „ghidat” și „cu mai mult sprijin” și prin calificativele „foarte bine”, „bine”, „suficient”. În învățământul gimnazial și liceal, evaluarea se face cu note de la „1” la „10” și, după caz, cu calificativele „foarte bine”, „bine”, „satisfăcător”, „admis”.

În februarie 2025, ministrul Dan Perciun anunțat că Ministerul Educației urmează să analizeze posibilitatea reintroducerii notelor pentru anumite discipline în clasa a IV-a. Ulterior, în luna iunie, Perciun a declarat că, după mai multe discuții cu părinții și cu învățătorii, ministerul a decis să lanseze un proces de pilotare care presupune revenirea la sistemul de notare în clasa a IV-a, la disciplinele de examen – limba română și matematică. Tot atunci, ministrul a subliniat că, în prezent, notele sunt introduse în clasa a V-a, în semestrul al doilea, „exact când copiii trec prin mai multe schimbări importante”, și că, prin măsura de pilotare, se va încerca să se facă tranziția mai ușoară. Într-un interviu pentru NewsMaker, ministrul Dan Perciun a apreciat rezultatele procesului de pilotare ca fiind bune.

Больше нет статей для показа
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: