„Adu-ți creditul la Victoriabank”, cea mai avantajoasă ofertă de refinanțare

Victoriabank continuă să pună la dispoziție produse creditare avantajoase.  În perioada 15 aprilie – 31 iulie 2021, banca oferă posibilitatea de refinanțare a creditelor sau împrumuturilor în condiții extrem de convenabile. 

Proiectul “Adu-ți creditul la Victoriabank” este destinat persoanelor cu credite de consum sau imobiliare, luate de la alte bănci sau companii de creditare, pe care doresc să le achite integral și să continue să le plătească la Victoriabank, dar deja cu plăți lunare mult mai mici. Este vorba în mod special despre creditele de consum de până la 200 000 de lei sau creditele imobiliare cu termen de achitare de până la 25 de ani.

Oferta de refinanțare a creditelor la Victoriabank are o serie de avantaje, printre care:

  • Costurile pentru client sunt minime, fiind cele mai mici de pe piață;
  • Transparența costurilor și lipsa comisioanelor de deservire lunară;
  • Timpul de acordare este redus la maxim;
  • Posibilitatea de a alege data și modalitatea de rambursare;
  • Consolidarea creditelor în funcție de destinație într-unul singur (în cazul în care sunt mai multe și de la diferite instituții financiare), astfel se efectuează doar o singură plată lunară;
  • Valoarea împrumutului poate fi mai mare decât suma creditului/creditelor refinanțat/e.

Pe piața financiar-bancară din Moldova există companii care acordă credite în condiții aparent avantajoase, dar deseori, din păcate, unele dintre acestea au comisioane și taxe voalate. Astfel, mulți oameni ajung să plătească sume adiționale enorme și, la un moment dat, chiar să nu le facă față. La Victoriabank, însă, clienții pot fi siguri de transparență sută la sută a costurilor inclusiv de lipsa comisioanelor de deservire lunară”, a accentuat Natalia Selevestru, Directoare Produse Non-Card.

Totodată, pe lângă posibilitatea clasică de achitare a creditului la ghișeele oricărei unități sau bancomat Victoriabank, clienții care utilizează serviciul VB24Web sau au instalată în smartphone aplicația mobilă VB24Mobile pot achita simplu și rapid creditul, fără a mai fi necesară deplasarea la bancă.

„Digitalizarea serviciilor bancare constituie o prioritate ferm expusă de către noi și continuăm să oferim soluții viabile, care drept rezultat simplifică mult viața de zi cu zi a oamenilor, le economisește din timp și din resurse și îi face să evite aglomerațiile și procedura de așteptare la cozi pe la instituțiile bancare, mai ales acum, când cu toții trebuie să evităm sau să reducem la minimum aceste ieșiri”, a mai punctat directoarea Produse Non-Card, Natalia Selevestru.

Cererea pentru refinanțare a creditelor poate fi completată online aici.

Victoriabank este unul dintre cele mai recunoscute branduri din Republica Moldova. În 2018, Banca Transilvania, cel mai mare grup financiar din România, a devenit acționar majoritar al Victoriabank, alături de BERD. Instituția bancară traversează un proces complex de change management și de transformare culturală, iar investițiile în platformele digitale rămân o prioritate, acestea reprezentând viitorul. Potrivit statisticilor publice ale Băncii Naționale a Moldovei, Victoriabank este banca sistemică cu procentul cel mai mare de tranzacții efectuate de clienți fără numerar din numărul total de operațiuni bancare.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

parlament.md

Grosu, primul mesaj după validarea mandatelor deputaților aleși: „Ne așteaptă multă muncă și provocări”

Igor Grosu, președintele Partidului Acțiune și Solidaritate (PAS), care a câștigat alegerile parlamentare din septembrie, a publicat pe Facebook un mesaj după ce Curtea Constituțională a validat mandatele deputaților aleși. Politicianul a mulțumit cetățenilor Republicii Moldova „pentru încrederea acordată” și a declarat că Parlamentul nou-ales are „multă muncă” de făcut.

Curtea Constituțională a validat astăzi mandatele deputaților aleși la alegerile parlamentare din 28 septembrie. Acest pas înseamnă începutul unei noi etape importante – convocarea de către președinta țării a ședinței de constituire a noului Parlament”, a transmis Igor Grosu.

Liderul PAS le-a mulțumit deputaților din legislativul precedent pentru munca și proiectele adoptate, dar și cetățenilor țării „pentru încrederea acordată”.

Ne așteaptă multă muncă și provocări semnificative, dar avem și o mare determinare ca în 2028 Republica Moldova să fie membră a Uniunii Europene”, a adăugat el.

Amintim că, în urma alegerilor parlamentare din 28 septembrie, șase forțe politice au acces în legislativ. Este vorba despre PAS care a obținut 55 de mandate, asigurându-și astfel majoritate parlamentară, Blocul „Patriotic”, cu 26 de mandate, Blocul „Alternativa”, cu 8 mandate și „Partidul Nostru” și Partidul „Democrația Acasă”, cu câte 6 mandate.

Pe 16 octombrie, Curtea Constituțională a confirmat rezultatele alegerilor parlamentare și a validat mandatele tuturor deputaților aleși.

Ce urmează

În următoarele zile, dar nu mai târziu de 30 de zile de la data alegerilor, președinta Republicii Moldova, Maia Sandu, va convoca noua componență a Parlamentului în ședința de constituire. În această ședință, Curtea Constituțională va prezenta un raport, iar legislativul va deveni legal constituit. Deputații aleg conducerea – președintele Parlamentului, vicepreședinții, Biroul permanent – și formează fracțiunile parlamentare în cel mult zece zile de la constituire.

Procesul continuă cu desemnarea unui candidat la funcția de prim-ministru. Acesta are la dispoziție 15 zile pentru a prezenta în plen lista miniștrilor și programul de activitate. Dacă obține majoritatea voturilor deputaților, Guvernul este învestit. În cel mult 14 zile de la vot, președintele țării semnează decretul, iar miniștrii depun jurământul.

Pe 14 octombrie, Igor Grosu a anunțat că Alexandru Munteanu, economist, profesor universitar și om de afaceri, este candidatul formațiunii sale la funcția de prim-ministru. El a menționat că, după constituirea fracțiunilor parlamentare, PAS va înainta oficial președintei Maia Sandu candidatura lui Munteanu.

Imagine simbol/libertatea.ro

Cum poți sesiza încălcările profesorilor și directorilor din Moldova? MEC: este „sigur și confidențial”

Cei care au observat încălcări în comportamentul profesorilor, directorilor sau alți angajați din educație sunt îndemnați să le raporteze la Consiliul de Etică al Ministerului Educației și Cercetării al Republicii Moldova. Reprezentanții ministerului precizează că raportarea este sigură și confidențială și are scopul de a asigura un sistem educațional corect pentru toți elevii.

„În fiecare zi, sistemul educațional din Republica Moldova lucrează pentru a oferi copiilor și tinerilor oportunități egale de a învăța și a se dezvolta. Însă un mediu educațional corect și echitabil necesită vigilență, transparență și respectarea constantă a valorilor etice. Aici intervine rolul Consiliului de Etică al Ministerului Educației și Cercetării, structură responsabilă de supravegherea integrității în instituțiile de învățământ general și profesional tehnic”, au comunicat reprezentanții Ministerului Educației pe 16 octombrie.

Astfel, reprezentanții ministerului s-au adresat celor care au observat încălcări comise de profesori, directori sau alți angajați din educație.

„Consiliul de Etică primește și examinează sesizări, petiții și cereri venite din partea elevilor, părinților sau cadrelor didactice. Scopul este de a verifica dacă au fost respectate rigorile Codului de etică al cadrelor didactice și de a lua măsurile necesare pentru corectarea situațiilor neetice. Atunci când există suspiciuni de încălcare a normelor de conduită, Consiliul efectuează anchete riguroase, pentru a documenta faptele și a propune măsuri disciplinare adecvate, contribuind la menținerea unui mediu educațional sigur și echitabil. Dacă ai observat comportamente neetice sau încălcări ale Codului de etică – fie de la profesori, directori sau alți angajați din educație – poți să le raportezi în mod sigur și confidențial la Consiliul de Etică”, au precizat reprezentanții ministerului.

Potrivit Ministerului Educației, pentru ca sistemul educațional să rămână corect pentru toți elevii, este important ca fiecare încălcare să fie sesizată și prevenită pe viitor. Sesizările pot fi trimise la: [email protected].

***

Consiliul de Etică a fost format în iulie 2024.

La începutul anului 2025, Ministerul Educației a raportat că, în 2024, Consiliul s-a întrunit în mai multe ședințe și a examinat sesizări referitoare la integritatea și respectarea eticii cadrelor didactice și de conducere. Una dintre sesizări viza cazul unei voluntare implicate în supravegherea examenelor naționale de absolvire a gimnaziului, care a fost bruscată de un cadru didactic. Ca urmare, Consiliul de Etică a inițiat o anchetă de serviciu, iar cadrul didactic a fost sancționat cu mustrare aspră pentru o perioadă de șase luni. O altă sesizare a vizat colectarea de fonduri de la elevi și părinți pentru transportarea testelor de examen. Persoanele vinovate au fost sancționate cu mustrare aspră pentru o perioadă de un an.

Andrei Mardari / NewsMaker

Chișinăuienii scapă temporar de plata taxei pentru salubrizare. Încasarea pentru 2025, anulată

Locuitorii capitalei scapă de dubla plată a taxei pentru salubrizare în acest an. Consilierii municipali au anulat, pe 16 octombrie, încasarea taxei pentru anul 2025, care urma să fie achitată până la 25 septembrie, în urma unor modificări legislative.

Cum s-a ajuns aici

Până în iulie 2025, chișinăuienii au achitat taxa de salubrizare în valoare de 120 de lei, aferentă anului 2024, conform deciziei autorităților locale. Anterior, administrațiile publice locale aveau libertatea de a stabili atât valoarea, cât și termenul de plată al taxei.

În aceeași perioadă, potrivit viceprimarei Olga Ursu, au fost operate modificări la Codul fiscal. Noile prevederi impun ca taxele pentru salubrizare să fie achitate până la 25 septembrie, în mod uniform, la nivel național.

Ca urmare, Chișinăul s-a pomenit în situația de a solicita achitarea taxei pentru doi ani — 2024 și 2025 — în același an.  Ursu consideră că modificările legislative limitează autonomia autorităților locale și creează „confuzie” în rândul cetățenilor.

„Autoritatea publică locală anterior decidea. Acum ni s-au impus, iarăși, niște condiții stricte: că puteți să încasați taxa dată doar până pe 25 septembrie, ceea ce nu este corect, ceea ce nu vorbește despre autonomia localităților. (…) A fost făcut asta în mod intenționat, cu cunoștință de cauză sau nu, nu cunoaștem. Dar cert este că nu este corect. Oamenii nu trebuie să achite de două ori, pentru că va fi confuz”, a declarat Olga Ursu la ședința CMC.

Opinii împărțite în rândul consilierilor

Consilierii municipali au reacționat diferit la propunerea autorităților. PAS a acuzat municipalitatea că a așteptat trei luni – timp în care spune că MAN s-ar fi pregătit pentru alegeri – pentru a cere anularea încasării taxei, în condițiile în care despre modificările la lege se știa încă din iulie, când acestea au intrat în vigoare.

Și PSRM a fost critic. Fracțiunea a pledat pentru anularea completă a acestei taxe. La rândul său, consilierul Platformei DA, Chiril Moțpan, a propus ca subiectul să fie amânat până la anul.

În cele din urmă, cu 38 de voturi, consilierii MAN, PAS și PSRM au votat pentru anularea încasării taxei pentru salubrizare pentru 2025 în acest an.

În prima sa reacție pe rețele, primarul Ion Ceban, care este și liderul MAN, a venit cu noi acuzații la adresa Guvernului: „ceea ce și-a dorit, ca locuitorii municipiului Chișinău să achite de două ori taxa pentru salubrizare, nu se va întâmpla”.

***

Reamintim că taxa de salubrizare a fost introdusă în 2022, cu o valoare de 10 lei pe lună pentru fiecare locuitor înscris la adresa de domiciliu.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!
Curtea Constituțională

Curtea Constituțională a spus „Da” alegerilor parlamentare din 28 septembrie. Ce urmează

Curtea Constituțională a Republicii Moldova a confirmat rezultatele alegerilor parlamentare din 28 septembrie 2025 și a validat mandatele tuturor deputaților aleși. Decizia a fost luată pe 16 octombrie.

Joi, judecătorii Curții Constituționale s-au întrunit în ședință la ora 10:00 pentru a hotărî soarta alegerilor parlamentare din 28 septembrie. În timpul ședinței, reprezentanții Comisiei Electorale Centrale (CEC), ai Partidului Acțiune și Solidaritate și ai Partidului „Democrația Acasă” au solicitat confirmarea rezultatelor și validarea mandatelor deputaților aleși. De cealaltă parte, Blocul „Patriotic” a cerut Curții Constituționale să nu recunoască rezultatele scrutinului. După mai bine de trei ore de audieri, judecătorii s-au retras în camera de consiliu, iar la final au anunțat confirmarea rezultatelor alegerilor și validarea tuturor mandatelor de deputat.

„Se confirmă rezultatele alegerilor parlamentului din 28 septembrie 2025. Se validează mandatele deputaților aleși”, a comunicat președinta Curții Constituționale, Domnica Manole. De asemenea, Curtea Constituțională a confirmat și listele candidaților declarați supleanți. În conformitate cu Legea despre statutul deputatului în Parlament, în cazul în care un mandat va fi declarat vacant, acesta va fi atribuit supleantului imediat următor de pe lista concurentului electoral.

Hotărârea Curții va fi remisă Parlamentului și Comisiei Electorale Centrale. Decizia este definitivă și nu poate fi supusă niciunei căi de atac, intrând în vigoare la data adoptării.

În rezultatul alegerilor parlamentare, șase formațiuni politice au trecut pragul electoral și au acces în legislativ. Este vorba despre Partidul Politic „Partidul Acțiune și Solidaritate”, care a obținut 55 de mandate, Blocul Electoral „Patriotic al Socialiștilor, Comuniștilor, Inima și Viitorul Moldovei”, cu 26 de mandate, Blocul Electoral „Alternativa”, cu 8 mandate. Partidul Politic „Partidul Nostru” și Partidul Politic „Democrația Acasă” au obținut câte 6 mandate.

multimedia.parlament.md

Ce urmează

În următoarele zile, dar nu mai târziu de 30 de zile de la data alegerilor, președinta Republicii Moldova, Maia Sandu, va convoca noua componență a Parlamentului în ședința de constituire. În această ședință, Curtea Constituțională va prezenta un raport, iar legislativul va deveni legal constituit. Deputații aleg conducerea – președintele Parlamentului, vicepreședinții, Biroul permanent – și formează fracțiunile parlamentare în cel mult zece zile de la constituire.

Procesul continuă cu desemnarea unui candidat la funcția de prim-ministru. Acesta are la dispoziție 15 zile pentru a prezenta în plen lista miniștrilor și programul de activitate. Dacă obține majoritatea voturilor deputaților, Guvernul este învestit. În cel mult 14 zile de la vot, președintele țării semnează decretul, iar miniștrii depun jurământul.

Amintim că Igor Grosu a anunțat pe 14 octombrie – cu două zile înainte ca Curtea Constituțională să confirme rezultatele alegerilor câștigate de PAS și să valideze mandatele deputaților aleși – că Alexandru Munteanu este candidatul formațiunii de guvernare la funcția de prim-ministru. Grosu a menționat că, după constituirea fracțiunilor parlamentare, PAS va merge la șefa statului cu candidatura lui Alexandru Munteanu pentru funcția de prim-ministru.

noi.md/imagine simbol

Televiziunea publică din Găgăuzia, exclusă din Registrul semnatarilor Codului deontologic al jurnalistului. Motivul

Gagauziya Radio Televizionu (GRT), televiziunea publică a autonomiei găgăuze, a fost exclus din Registrul semnatarilor Codului deontologic al jurnalistului. Decizia a fost luată pe 15 octombrie de Consiliul Presei, în urma unui control care a arătat că postul TV încalcă în mod constant prevederile Codului.

Potrivit Media Critica, controlul a fost inițiată în baza unui demers depus pe 21 august de către Mariana Colun, membră a Consiliului de Experți și Experte, care a semnalat comportamentul neconform al furnizorului public regional și a propus verificarea respectării normelor etice și profesionale. Demersul a fost examinat în temeiul Regulamentului privind Registrul semnatarilor Codului deontologic al jurnalistului, care prevede că o instituție media poate fi exclusă din registru dacă „neglijează constant prevederile Codului deontologic” sau „nu mai satisface criteriile de eligibilitate stabilite la momentul înscrierii”.

Pe parcursul lunii august, Secretariatul Consiliului de Presă a analizat activitatea editorială a postului GRT, constatând abateri repetate de la normele deontologice, inclusiv lipsa echilibrului și a pluralismului de opinii, prezentarea selectivă a faptelor, utilizarea tehnicilor manipulative și promovarea unor actori politici.

Potrivit notei explicative anexate la decizie, aceste constatări se înscriu într-un șir de sancțiuni aplicate anterior postului GRT de către Consiliul Audiovizualului (CA). Astfel, în aprilie 2024, CA a amendat GRT cu 60 000 de lei pentru admiterea dezinformării, a discursului instigator la ură și pentru neasigurarea securității informaționale. În martie 2025, instituția a fost sancționată cu 85 000 de lei pentru promovarea imaginii unor actori politici, lipsa echilibrului și informarea cu rea-credință. Ulterior, în septembrie 2025, CA a aplicat două amenzi a câte 30 000 de lei și a dispus suspendarea difuzării publicității pentru o zi, după ce a constatat abateri similare: prezentarea unilaterală a subiectelor, susținerea explicită a bașcanei Evghenia Guțul și absența punctelor de vedere alternative.

Rezultatele controlului și istoricul sancțiunilor au fost prezentate Consiliului de Experți și Experte, care a concluzionat că postul GRT nu respectă în mod constant principiile de informare corectă, echilibrată și imparțială, prevăzute de Codul deontologic. În baza acestor constatări, Consiliul de Presă a decis excluderea instituției din Registru.

Conform regulamentului, GRT poate contesta decizia în termen de 20 de zile de la data la care aceasta i se aduce la cunoștință,

Instituția va putea depune o nouă cerere de includere în registru după 12 luni de la data emiterii hotărârii.

Больше нет статей для показа
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: