Ai un magazin online? Află cum te poți pregăti pentru un Black Friday de succes
Full Article 6 minutes read

Ai un magazin online? Află cum te poți pregăti pentru un Black Friday de succes

Așa cum decembrie este luna Sărbătorilor și a cadourilor, pentru industria de e-commerce luna noiembrie este cea mai activă, fiind perioada în care se organizează evenimentul Black Friday, în care retailerii online din întreaga lume pregătesc unele dintre cele mai mari campanii promoționale din întregul an. Iar dacă ai un magazin online, cu siguranță este un eveniment important și pentru business-ul tău.

Odată cu organizarea unui eveniment de tip Black Friday, vei beneficia de o serie de avantaje imediate pentru afacerea ta online precum: mai multă notorietate, creșterea vânzărilor, extinderea bazei de clienți, posibilitatea de diversificare a portofoliului de produse, iar campaniile de marketing bine gândite pentru această ocazie te vor face remarcat în rândul publicului tău.

Pentru a te bucura de un eveniment de Black Friday de succes, trebuie să ai în vedere câteva aspecte care te vor ajuta ca totul să meargă fără probleme:

  • Oferă mai multe modalități de plată – cu cât oferi mai multe opțiuni de plată, cu atât poți atrage un public mai larg. Ține cont de faptul că, în fiecare an, un procent important de cumpărători renunță la produsele din coș pentru că nu pot plăti așa cum își doresc.
  • Verifică procesul de check-out – oamenii care fac cumpărături online, cu atât mai mult de Black Friday, vor să cumpere cât mai repede, așteptându-se la un proces de check-out cât mai rapid și eficient. Pentru a reduce riscul de abandonare a coșului de cumpărături online, asigură-te din timp că procesul de finalizare a comenzii este optimizat pentru cele mai bune rezultate.
  • Optimizează sistemul informatic pentru un trafic crescut – serverele site-urilor de comerț electronic se pot confrunta cu dificultăți în cazul unui trafic semnificativ mai mare așa cum este de Black Friday. Astfel, înainte de marele eveniment, verifică toate capacitățile tehnice ale site-ului pentru a identifica elementele care au nevoie de optimizare.
  • Dezvoltă varianta mobile a site-ului – oricând este nevoie de o versiune mobile a site-ului, dar cu atât mai mult de Black Friday. Clienții fac din ce în ce mai multe cumpărături direct de pe dispozitivele mobile, prin urmare asigură-te că site-ul tău este pregătit și pentru vizitatorii de pe mobile.
  • Asigură un stoc suficient de produse – de Black Friday, cantitatea de produse vândute este semnificativ mai mare. Estimează din timp marja numărului de comenzi astfel încât să nu te confrunți cu stocuri de marfă limitate sau chiar cu lipsa lor pentru anumite produse.
  • Comunică din timp cu serviciile de curierat – pentru a evita întârzierile în livrarea produselor comandate de Black Friday, discută din timp cu firma de curierat parteneră și stabilește o frecvență mai mare de ridicare a coletelor din depozit. Astfel, eviți posibilitatea blocajelor într-o perioadă și așa aglomerată, iar produsele tale ajung mai repede la clienți.
  • Eficientizează serviciul de suport clienți – de Black Friday, clienții tăi sau potențialii clienți pot solicita mai multe cereri de suport, indiferent că vorbim de informații legate de produse sau de diferite dificultăți întâmpinate în procesul de comandă. Asigură-te că există persoane instruite care să ofere asistență rapidă clienților, iar modalitățile prin care vă pot contacta să fie ușor de identificat pe site.
  • Construiește un plan de marketing dedicat evenimentului – o campanie completă de marketing și comunicare are rolul de a face cunoscute magazinul tău și promoțiile pe care le desfășori, dar și să atragă cât mai mulți clienți. Campania de marketing ar trebui să înceapă cu cel puțin câteva săptămâni înainte de eveniment, pentru a putea atinge toate tipurile de canale de comunicare pe care le ai la dispoziție, precum e-mail, rețele sociale, bannere sau alte tipuri de reclame plătite.

De grija stresului logistic te poate scuti în această perioadă un serviciu de e-fulfillment. Datorită serviciilor oferite de Frisbo, platforma de smart e-fulfillment cu cea mai mare prezență în Europa, activă și în Republica Moldova, ai de acum oportunitatea de a externaliza toate serviciile logistice la un cost mai mic, predictibil, care poate fi inclus în strategia de preț a produselor, pentru ca tu să te concentrezi pe aspectele legate de promovare.

Ce este Frisbo? Frisbo este serviciul care preia tot procesul de onorare a comenzilor în numele unui magazin online, de la depozitare, la preluare de comenzi, împachetare și livrare, bazându-se pe sisteme cloud de gestiune, raportare și urmărire a comenzilor.

Astfel, dacă vrei să elimini toate problemele operaționale, cu Frisbo nu te mai preocupă:

  • depozitarea produselor (stocul este recepționat în siguranță și depozitat ordonat în rețeaua de hale partenere Frisbo)
  • procesarea comenzilor (când produsele sunt cumpărate din magazinul tău online, acestea sunt automat selectate în hală și ambalate de personal specializat, stocul fiind actualizat în timp real)
  • facturarea (facturile sunt emise prin platforma Frisbo, dar sub egida companiei tale)
  • livrarea acestora (algoritmul Frisbo cunoaște toți curierii și arbitrează ofertele lor, pentru ca tu să o primești pe cea mai bună)
  • retururile (ne ocupăm pentru tine și de procesarea retururilor înapoi în stoc, pentru ca nimic să nu se piardă).

Cu Frisbo beneficiezi de o experiență de vânzare facilă, toate canalele de vânzări se sincronizează automat într-un panou unic, pentru a putea urmări și administra procesarea comenzilor și stocul într-un singur loc.

Mai mult decât atât, Frisbo dispune de  integrări cu marile platforme de tip marketplace, pentru ca tu să poți vinde produsele tale pe mai multe canale și astfel să crești vânzările, dar și vizibilitatea ca afacere online pe mai multe piețe.

Serviciile Frisbo sunt disponibile magazinelor online care vând pe teritoriul Republicii Moldova, oferindu-le astfel posibilitatea de extindere pe piețe europene precum România, Polonia, Ungaria, Slovacia, Bulgaria, Austria, Germania, Cehia, Belgia, Italia, Spania, Portugalia sau Grecia continentală.

Astfel, de acum ai cale liberă spre spre publicul cumpărător european, printr-o platformă cu cea mai mare prezență în Europa Centrală și de Est, ce oferă chiar și livrare “a doua zi” în 10 țări europene.

Te-am convins? Cere un demo! Completează formularul disponibil pe https://www.frisbo.md/ pentru a fi contactat cu o ofertă personalizată.

De asemenea, mai multe detalii poți solicita la numărul de telefon +373 78600233.

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: