Endava Internship: De ce merită să aplici la un stagiu în Applications Management

Perioada de aplicări pentru programul de Internship de la Endava, ediția de primăvară 2022, este deschisă până pe 10 februarie, în programul de Internship se merge pe principiul primul venit, primul servit, locurile fiind limitate. Cei interesați să înceapă o carieră în IT sau să se reprofileze, pot aplica la una din următoarele specialități:

  • Testing
  • Development
  • Applications Management
  • Data

În acest articol îți prezentăm ce înseamnă și care sunt avantajele unui stagiu în Applications Management (AM). Dacă vrei să aplici la Internship pentru această specialitate, mai ai timp să revizuiești materialele de studiu puse la dispoziție și să trimiți CV-ul echipei de recrutare.

Applications Management este una dintre cele șapte discipline în cadrul unității de livrare de la Chișinău a companiei Endava. AM este despre optimizarea și îmbunătățirea procesului de dezvoltare și funcționare a unei aplicații, prin gestionarea problemelor care apar și oferirea soluțiilor potrivite – totul pentru a livra un produs finit calitativ și competitiv pe piață. Disciplina de AM se bazează pe cinci principii importante: Check, Improve, Transform, Transition, Run.

AM ca disciplina întrunește în sine toate disciplinele la un nivel mai înalt, este disciplina care uniformizează disciplinele de bază ca un tot întreg. Un inginer AM are o imagine destul de bună a întregii lumii IT și colaborează destul de strâns cu colegii din diferite discipline”, spune Tatiana Jardan, AM Engineer la Endava.

Dina Ceri, Junior AM Engineer la Endava, și-a început cariera prin intermediul programului de Internship în AM. „Eu am venit în internship după 7 ani lucrați în câteva ONG-uri internaționale. În facultate am făcut psihologie, deci eram cât se poate de departe de domeniul IT. Însă aveam o bună prietenă care m-a încurajat să aplic la Programul de Internship Endava”, povestește Dina Ceri.

Aceasta a aplicat în AM din motiv că nu avea multe cunoștințe tehnice, dar își dorea să se inițieze în IT: „Inițial nu prea știam să fac diferența dintre AM/ Development/Data, dar am primit recomandarea de a alege AM. Acest domeniu combină comunicare și relații cu oamenii cu competențe tehnice, ceea ce căutam și eu pe atunci”.

Experiența programului de Internship a fost una importantă pentru cariera profesională: „Întreaga experiență a fost mult mai faină decât m-am așteptat. Credeam că vin doar pentru niște cursuri tehnice pe care le voi face pe lângă job-ul meu de atunci, dar am întâlnit aici o comunitate de oameni care mi-au schimbat părerea; toți deschiși și pasionați de ceea ce fac, dispuși să te învețe și să te ajute. Am fost surprisă să aflu că și ei, ca și mine, vin din tot felul de domenii. Nici unul din ei nu pare să-și regrete decizia și zilnic văd cum cresc și se adâncesc cu curiozitate în diferite domenii, fie un limbaj nou de programare, fie un instrument, etc.”, adaugă Dina Ceri.

Pentru ediția de primăvară 2022 sunt deschise aplicări pe filiere precum: AM Analyst, AM Java Engineer, AM .NET Engineer, DevOps Engineer AM.

AM Analyst

Un AM Analyst are în responsabilitatea sa administrarea, monitorizarea și mentenanța aplicațiilor. Analiștii din AM sunt persoanele care recepționează sau identifică unele probleme. În fiecare zi ei oferă suport tehnic și soluții pentru o bună optimizare a aplicațiilor.

Ca AM Analyst ai posibilitatea să fii interconectat cu mai multe arii ale IT-ului. De exemplu, dacă un tester se ocupă în mare parte cu testarea aplicațiilor și a softurilor, atunci un AM Analyst poate fi implicat în toate procesele: de la concepție până la testare și utilizare”, spune Ana Dimitrioglo, AM Engineer la Endava.

Aplicațiile aflate în uz ale companiei sunt întreținute, depanate și îmbunătățite de inginerii din AM. Acesția colaborează cu echipele de dezvoltare pentru a oferi asistență și a asigura livrarea unui serviciu de înaltă calitate utilizatorilor aplicației. Doritorii de a-și dezvolta competențele în acest domeniu pot alege între rolurile de AM Java Engineer sau AM .NET Engineer.

DevOps Engineer AM

Un inginer DevOps aplică un set de practici și instrumente care măresc capacitatea de a furniza aplicații și servicii la viteză înaltă. Folosind ultimile tehnologii, inginerii DevOps reușesc să construiască și să livreze sisteme software într-un mod continuu și durabil. Printre cerințele față de candidații la această poziție sunt: cunoașterea limbajelor de scriptare (Shell scripting, Python, Groovy etc.), administrarea sistemelor de operare (Linux, Windows), instrumente de integrare continuă (Git, Jenkins, Maven etc.).

Un internship la Endava durează trei luni, timp în care internii sunt instruiți în baza conceptului hands-on: au posibilitatea să aplice practic lucrurile învățate. Mai mult, în ultima lună a programului, aceștia au posibilitatea să se implice în cadrul proiectelor reale ale companiei. Cei mai buni interni vor fi angajați. Rata de angajare este de 80-90%.

Mai multe detalii despre specialitățile deschise pentru această ediție de Internship, aici: www.endava.com/InternshipChisinau

Perioada de aplicare se încheie pe 10 februarie. În programul de Internship se merge pe principiul primul venit, primul servit. Numărul locurilor este limitat.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Tudor Mardei / NewsMaker

Comisia Europeană, precizări pentru NewsMaker privind interdicția lui Ceban în Schengen: „E responsabilitatea statelor membre”

Comisia Europeană a răspuns solicitării NewsMaker privind interdicția primarului Chișinăului, Ion Ceban, în România și spațiul Schengen. Comisia a subliniat că aplicarea acestor măsuri este „responsabilitatea” statelor membre Schengen, care pot restricționa intrarea persoanelor considerate „o amenințare la ordinea publică sau securitatea internă”.

Este important de menționat că înregistrarea interdicțiilor de călătorie în Sistemul de Informații Schengen (SIS) este responsabilitatea statelor membre Schengen.

În conformitate cu Codul Frontierelor Schengen, statele membre pot restricționa intrarea persoanelor considerate o amenințare la adresa ordinii publice sau a securității interne. Aceasta include și autoritatea de a introduce astfel de persoane în SIS, pentru a le împiedica accesul, dacă sunt evaluate ca prezentând un risc pentru ordinea publică sau securitatea națională.

O condiție esențială pentru intrarea în Spațiul Schengen este ca o persoană să nu fie înscrisă în SIS și să nu fie identificată ca o amenințare la adresa ordinii publice sau a securității interne. Prin urmare, persoanele care îndeplinesc oricare dintre aceste criterii nu pot intra în Spațiul Schengen”, subliniază Comisia.

***

Amintim că, pe 9 iulie, Ministerul de Externe de la București a confirmat că autoritățile naționale au decis impunerea unei interdicții de intrare pe teritoriul României pentru Ion Ceban. Aceasta este valabilă și în întregul spațiu Schengen. Instituția a menționat că măsura a fost luată din „motive de securitate”. Alături de edilul Chișinăului, încă doi cetățeni ai Republicii Moldova au primit interdicții.

În prima sa reacție, Blocul „Alternativa” – din care face parte și MAN, partidul condus de Ion Ceban – a declarat că interdicția ar fi fost luată „la comanda” autoritățile de la Chișinău, care l-ar fi desemnat pe Ceban drept „principalul inamic”. Totodată, blocul a învinuit guvernarea că ar pregăti o serie de „acțiuni represive” împotriva primarului Ion Ceban și a echipei sale.

La rândul său, Ion Ceban a declarat că interdicția împotriva sa este o „răfuială politică” din partea conducerii Republicii Moldova. El a acuzat-o pe președinta Maia Sandu și Partidul Acțiune și Solidaritate că ar utiliza inclusiv instituțiile statului pentru a-l bloca.

Pe de altă parte, ministrul Educației și Cercetării, Dan Perciun, a respins acuzațiile, declarând că măsura are legătură cu faptele edilului. El a evidențiat pozițiile lui pro-ruse manifestate de-a lungul timpului.

De asemenea, Perciun i-a reproșat primarului că „s-a afișat și a susținut tacit un candidat anti-european la președinția României”.

Ceban a declarat pe 10 iulie că interdicția sa în spațiul Schengen și în România ar fi o presupusă „înțelegere între președinta Maia Sandu și omologul său din România, Nicușor Dan”. Potrivit lui Ceban, această măsură ar reprezenta o modalitate prin care președintele român „i-ar fi întors datoria” pentru sprijinul acordat de Partidul Acțiune și Solidaritate (PAS) la alegerile prezidențiale din România. Președinția a respins acuzațiile, catalogându-le drept „nefondate”.

SkyUp

O nouă cursă Chișinău-Frankfurt. Compania aeriană propune prețuri de la 15 euro în prima zi de lansare

Compania aeriană SkyUp Airlines anunță lansarea unei noi curse directe între Chișinău și Frankfurt, care va fi operată începând cu 13 octombrie 2025. Zborurile vor fi efectuate de două ori pe săptămână, în zilele de luni și joi, potrivit unui comunicat al companiei.

În ziua lansării, 10 iulie, prețul biletelor pornește de la 15 euro.

De asemenea, SkyUp a anunțat că și-a extins programul regulat de zboruri spre Salonic, Grecia, pentru sezonul de iarnă. Începând din octombrie, compania va opera zboruri pe această rută de două ori pe săptămână: marți și sâmbăta.

„Suntem bucuroși să lansăm o nouă rută care leagă Chișinăul de Frankfurt pe Main. Aceasta este foarte relevantă pentru pasagerii noștri. În același timp, am decis să continuăm zborurile spre Salonic și iarna, răspunzând unei cereri stabile”, a declarat directorul SkyUp Airlines, Dmitro Seroukhov.

SkyUp Airlines este un operator aerian internațional cu origini ucrainene, activ încă din 2018. În 2023, compania a obținut certificatul de operator aerian maltez, permițându-i să opereze zboruri regulate în spațiul aerian european. Din aprilie 2025, SkyUp își extinde programul regulat de zboruri din Moldova, România și Polonia, conectând direct mai multe orașe europene importante.

Potrivit informațiilor de pe site-ul companiei aeriene, SkyUp Airlines operează zboruri către mai mult de 200 de aeroporturi pe mai mult de 600 de rute. Flota SkyUp este compusă din 8 aeronave Boeing 737-800 și 2 aeronave Boeing 737-700. Vârsta medie a aeronavelor este de 14 ani.

R. Moldova va avea un centru național de management al crizelor: Parlamentul a dat undă verde proiectului

În Moldova va fi înființat Centrul Național de Management al Crizelor. Parlamentul a votat, în lectura a doua, proiectul de lege privind managementul situațiilor de criză, care stabilește crearea acestui centru. Instituția va coordona toate măsurile de prevenire, pregătire, intervenție și recuperare în situații de criză, la nivel național.

Proiectul de lege, susținut de 60 de deputați și elaborat de un grup de parlamentari PAS, stabilește modul în care autoritățile, instituțiile publice, organizațiile neguvernamentale și operatorii economici vor colabora în gestionarea integrată a crizelor.

Centrul Național de Management al Crizelor va activa sub conducerea Prim-ministrului și va avea rolul de a coordona toate acțiunile în caz de criză. În paralel, va fi creată și Comisia Națională de Management al Crizelor, alcătuită din premier, șeful Centrului, conducători ai operațiunilor, miniștri și alți responsabili, în funcție de tipul crizei.

Legea introduce și alte măsuri noi, printre care crearea registrului național al riscurilor, instituționalizarea Centrelor Operaționale de Coordonare pentru gestionarea crizelor şi a punctelor de contact 24/7. Totodată, documentul prevede elaborarea unui Plan Național de Management al Crizelor, obligatoriu pentru toate instituțiile implicate.

O altă prevedere este regimul stării de alertă, care va permite instituirea unor măsuri restrictive temporare, în condiții de legalitate și proporționalitate, pentru a limita efectele crizelor.

Proiectul de lege va intra în vigoare la 1 septembrie 2025.

A început instalarea cablurilor electrice pe Linia Vulcănești–Chișinău: „Coloana vertebrală a securității energetice”

Pe Linia electrică Vulcănești – Chișinău au început lucrările de instalare a conductoarelor, în apropierea localității Congaz. Ministerul Energiei anunță că, în același timp, continuă și lucrările de construcție a liniei electrice de 400 kV.

Potrivit datelor prezentate de Minister, în ultimele trei săptămâni, doar în raionul Cimișlia au fost betonate 112 fundații din totalul de 117 prevăzute pentru această zonă. Trei dintre acestea au fost finalizate recent.

Tot în raionul Cimișlia, au fost deja asamblați 55 de piloni, dintre care 41 doar în ultimele trei săptămâni. În luna iulie, 25 de piloni au fost deja instalați pe traseul liniei electrice.

„Acest proiect strategic este o investiție esențială în independența și securitatea energetică a Republicii Moldova, parte a efortului de creștere a gradului de interconectare cu rețeaua europeană ENTSO-E. Linia de 400 kV Vulcănești–Chișinău este coloana vertebrală a securității noastre energetice. Avansarea lucrărilor în teren, în pofida temperaturilor ridicate arată seriozitatea și angajamentul echipelor implicate demonstrează că Moldova poate”, a declarat ministrul Dorin Junghietu.

Linia Electrică Aeriană va avea o lungime de 157 de kilometri. Astfel, peste 500 de piloni și 1500 de kilometri de conductoare vor face o legătură strategică dintre sud și centru prin intersectarea a opt raioane și 35 de localități. În funcție de regimul sistemului electroenergetic, linia va putea acoperi peste 50 la sută din consumul de energie în perioada de consum maxim.

Proiectul este finanțat de Banca Mondială. Valoarea este de 61 de milioane de euro, dintre care în jur de 27 de milioane sunt destinate pentru construcția liniei Vulcănești-Chișinău.

(VIDEO) Guțul, mulțumită de încrederea lui Șor/Ceban „tulbură apele” în România/Vot prin poștă și în Rusia?

Cele mai importante știri din Moldova și din lume în noua ediție NewsMaker!
Subiectele ediției:
— Interdicția pentru Ceban: „abuz” sau „conservă a Kremlinului”?
— Deputați afiliați lui Șor: vot prin poștă pentru toți sau pentru nimeni
— Guțul acceptă propunerea lui Șor de a participa la parlamentare
— De la „0” la „9”: cum apreciază oamenii activitatea Parlamentului
— Dumitru Alaiba, numit membru al Consiliului de Supraveghere al BNM
— Grosu susține că Șor ar putea fi tras la răspundere pentru trădare de patrie
— PAS, despre interdicția impusă lui Ion Ceban: „Аcțiunile tale au consecințe”
— Pedepse mai dure pentru cei care intimidează sau distrug tehnica jurnaliștilor
— SUA introduc taxe vamale de 25% pentru mărfurile din Moldova
— Atac masiv asupra Kievului: morți, răniți și blocuri în flăcări
Abonați-vă la NewsMaker – cele mai actuale știri fără cenzură.
Nu uitați să apăsați pe clopoțel pentru a nu rata noile ediții: zilnic, la 15:00 și 19:00, de luni până vineri.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

Больше нет статей для показа
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: