Inițiativele de responsabilitate social-corporativă ale Fundației Moldcell i-au adus «Medalia de Aur» la categoria «Responsabilitate Socială» în cadrul competiției «Marca Comercială a Anului». Această distincție încadrează proiectele de impact ale Fundației și efortul comun de a ajuta Moldova să devină un loc mai bun de trai.
«Din momentul lansării Fundației, am fost susținuți de voluntarii și partenerii noștri dedicați. Am lucrat neobosit pentru a răspunde nevoilor comunității noastre, de la oferirea unui Internet mai sigur pentru toți, până la abilitarea digitală a vârstnicilor. Proiectele noastre și premiile pe care le-am primit de la începuturi ne conving că suntem pe calea cea bună și ne motivează să ne continuăm eforturile de a conduce schimbări pozitive.» Irina Strajescu, Directoarea Executivă a Fundației Moldcell.
Fundația Moldcell sprijină proiecte sociale, educaționale, de afaceri, inovatoare și de cercetare în beneficiul cetățenilor și pentru dezvoltarea țării, printre care:
Siguranța online
În anul 2023, programul național de siguranță online, #InternetFărăGriji a instruit peste 20.000 de copii în domeniul siguranței pe internet.
În 2022, a fost lansată platforma interactivă IFG, accesată zilnic de peste 100 de copii, sporind alfabetizarea digitală și conștientizarea securității.
Proiectul #InternetFărăGriji își propune să crească gradul de conștientizare cu privire la securitatea online în rândul utilizatorilor și a comunității mai largi, pentru diferite grupuri de vârstă și statusuri sociale.
Incluziunea digitală
În 2023, peste 25.000 de persoane au beneficiat de inițiativele de incluziune digitală ale Fundației Moldcell, contribuind la reducerea decalajului digital și la promovarea accesului echitabil la tehnologie. O inițiativă cheie este programul de incluziune digitală pentru vârstnici, «Abilități digitale conectează generații». În cadrul acestuia, 630 de vârstnici din 25 de localități au primit smartphone-uri conectate la internet și au fost instruiți, cu ajutorul a peste 200 de voluntari să le utilizeze și să acceseze servicii digitale.
În plus, «Universitatea pentru vârsta a treia» a fost lansată pentru a oferi oportunități de învățare pe tot parcursul vieții seniorilor, cu planuri de extindere la Cahul și Bălți. Aceste inițiative au pus bazele Programului de îmbătrânire activă și sănătoasă.
Educație și createch
De mai bine de 4 ani, Fundația Moldcell sprijină industriile creative, inclusiv centrele creative Artcor și Mediacor. În 2023, Fundația a semnat un memorandum de sprijin pentru Profesiilor Viitorului și a oferit 20 de burse de merit pentru studenții de la programele de licență „Profesiile Viitorului«.Fundația Moldcell sprijină activ tinerele talente și promovează patrimoniului cultural. Prin parteneriate cu Asociația COR și Centrul Artcor, Fundația încurajează tinerii absolvenți să își valorifice talentele acasă și să creeze o comunitate de profesioniști care promovează produse și servicii la nivel mondial. Inițiativele includ evenimente artistice, cursuri tinerii din domeniile creative, proiecte sociale, accesul la ultimele tehnologii, digitalizarea mediului cultural și conservarea patrimoniului național.
Business social
Sprijinind tinerii NEET din regiunile Moldovei, Fundația Moldcell a lansat Școala de Antreprenoriat Social în colaborare cu Asociația «Henry Capitant de cultură Juridică» Moldova. Prin această inițiativă, au fost organizate șase școli de antreprenoriat social în trei regiuni — Hâncești, Căușeni și Dubăsari.
Aceste școli au oferit tinerilor instruiri și resurse, rezultând în lansarea a șase afaceri sociale cu ajutorul granturilor oferite. Acest efort încurajează antreprenoriatul și abordează provocările socio-economice cu care se confruntă tinerii din aceste regiuni.
Abilitarea femeilor
Egalitatea de gen și șanse egale pentru toți sunt valorile fundamentale ale Fundației Moldcell. În calitate de semnatară a Principiilor de Abilitare a Femeilor (WEPs), Fundația se angajează să creeze un mediu favorabil pentru dezvoltarea și creșterea oportunităților pentru femei în Republica Moldova.
Acest angajament se reflectă în diverse inițiative care sprijină și împuternicesc femeile să își atingă întregul potențial atât în domeniul personal, cât și în cel profesional.
Inspirată de activitățile și rezultatele Fundației Chaudhary și susținută de acționarii Moldcell — CG Group, Fundația Moldcell este ghidată de Pilonii Responsabilității Digitale: Educație, Susținere și Investiții în Afaceri Sociale, Societate și Implementarea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă. Fundația este dedicată conducerii schimbărilor pozitive prin proiecte sociale, educaționale, de afaceri, inovatoare și de cercetare, de care beneficiază cetățenii și favorizează dezvoltarea națională.