„Nu răspundeți la mesajele primite”. Cetățenii, atenționați despre un nou tip de fraudă online
Full Article 3 minutes read

„Nu răspundeți la mesajele primite”. Cetățenii, atenționați despre un nou tip de fraudă online

Un nou tip de fraudă online. Cetățenii primesc mesaje pe telefonul mobil, fiindu-le solicitate inclusiv datele bancare. Mesajele pot fi însoțite și de „oferte greu de refuzat sau cu titlu gratuit”. Precizările au fost făcute de reprezentanții Poliției Republicii Moldova. Oamenii legii au solicitat cetățenilor să nu răspundă la mesaje și să nu acceseze link-urile pe care le primesc. 

Pe 17 ianuarie, polițiștii au anunțat despre „un nou tip de fraudă online – smishing”.

Mesajul SMS primit de cetățeni conține informații false despre necesitatea furnizării unor date suplimentare pentru a recepționa un presupus colet care urmează a fi livrat. De asemenea, pot fi întâlnite și mesaje cu informații neautentice despre o ofertă greu de refuzat sau cu titlu gratuit. Pe lângă text, aceste mesaje vor include și un link, care vă redirecționează către un website fraudulos unde vi se solicită să introduceți datele bancare ale cardului Dumneavoastră sau alte informații personale”, au comunicat polițiștii.

Mai mult, potrivit oamenilor legii, prin intermediul unui astfel de link pot fi răspândite programe care pot infecta dispozitivul mobil.

Prin urmare, polițiștii au recomandat cetățenilor să nu acceseze link-urile pe care le primesc, să nu răspundă la mesajele primite, să marcheze mesajele suspecte ca SPAM, să descarce aplicații numai din sursele oficiale, să nu introducă informații personale sau bancare pe site-urile neverificate și să nu comunice nimănui codul OTP primit de la bancă.

Amintim că, recent, moldovenii au început să primească sms-uri, în care se pretinde că ar fi fost expediate de întreprinderea Poșta Moldovei. În mesaje, oamenilor li se comunică faptul că pachetul lor nu poate fi expediat, din cauza informațiilor incomplete despre destinatar și li se cere să acceseze un link pentru a le completa. Ulterior, oamenilor li se cere să transfere bani prin cardul bancar pentru „reexpedierea” pachetului. O femeia care aproape că a căzut în plasa escrocilor a relatat pe Facebook despre caz. În reacție, purtătoarea de cuvânt a Poștei Moldovei Tatiana Gangan a îndemnat cetățenii să nu aibă încredere în astfel de mesaje. Gangan a precizat că Poșta Moldovei nu trimite așa tip de mesaje clienților săi și nu solicită achitarea serviciilor online.

Pe lângă aceasta, în luna decembrie, pe Facebook, a luat avânt o campanie de înșelătorie. Escrocii folosesc în mod fraudulos identitatea mai multor branduri și îndeamnă oamenii să cumpere mărfuri scumpe la un preț simbolic – 53 de lei. Zeci de milioane au fost sustrase de pe cardurile bancare în urma escrocheriilor online.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: